Translate

31 Ağustos 2012 Cuma

1308.bölüm..



kevin-- biz merkezi bazı ticari gerekliliklerden dolayı.. taşıyoruz.. kıbrıs da,iletişim için.. büromuz olacak yine..
mr.same buraya açacağı merkezi yönetmeyi teklif ettim.. ama eğer sizin
ilgi alanınıza giriyorsa.. tekliften vazgeçeceğimi de söyledim..

irem-- çok naziksiniz mr.kevin.. şu anda düşünmüyorum,başka planlarım var..size kolay gelsin..

kevin-- sağolun..

mr.sam-- sizin tırlarınızla... mallarımızı taşıtmak istiyoruz.. boş dönüyorlar,ikimizde kazanalım.. sadun bey,çarşı içinde dört katlı bir bina gösterdi bana.. mahmut bey ve o..kiracılarınız mış..mal sahibi senmişsin.  bana önereceğin yer orasıysa..  fiyatını duymak istiyorum..

irem-- sadun bey sağolsun,devamlı müşteri buluyor da... ben pek arzu etmiyorum..
kırıp döküyorlar,bilmediğim birisine vermektense.. boş kalsın demiştim..
nasıl bir yer aradığınızı bilmediğimden.. ben,tek katlı bir yer..gösterecektim size..
.
mr.sam-- haklısınız da,ben burayı beğendim..
irem--satılık mı,kiralık mı düşünüyorsunuz.. birde tek kat mı,dört kat mı..

mr.sam-- ilk katı satılık,diğer üç katı kiralık düşünüyorum.. şimdilik..
yerleştirip,çalıştırayım.. mr.kevinla da anlaşırsak.. diğer katları da,satın alırım.. bir yıl içinde..

mustafa--mantıklı,fazla risk almayıp..paranın hepsini bağlamıyor.. çalışıp,kazandıkça alacak..

güngör-- kevina devrini verip.. tertemiz ayrılacak.. güzel iş..

çiğdem-- irem,kiraladığın yerleri sigortalat.. elektrik,su ve telefon da onun üstüne olsun..

irem-- hepsi sigortalı zaten,çiğdem.. diğer dediklerini,daha ben üstüme almadım.. bekir beyin adına kayıtlı..

eren-- kaça sattınız bekir bey..
bekir--çeviriliyor , rakam vermeyim de.. gelininiz çok yaman..binayı sat dedim,kendine alsa da..  % 10 da komisyon aldı benden.. ve kazı yolmak için..ince planlarını da,ta o zamandan yapıp.. hazırladı..bravo doğrusu..

tuna-- bekir bey.. olur yada olmaz.. yatırım için aldı,irem..
zaman içinde kendimiz için de,kullanabiliriz..

bekir-- olabilir tabi.. merkezi yerde,öyle yer bulmak zor..

irem-- bende o yüzden.. satmaktan ve kiralamaktan kaçındım bekir bey..
mr.sam.. avrupanın çeşitli yerlerine giden.. yirmi tırın  gidiş-dönüş  bana maliyeti.. xx.xxx.xxx dolar..kaç tıra ihtiyacınız var..

mr.sam-- hepsine.. burası merkez olacak.. dönüş için.. maliyetin yarısını veririm..

irem-- yer değiştiğimizi ve bu teklifi benim yaptığımı düşünsek.. siz kabul eder miydiniz mr.sam..
mr.sam-- ............

irem-- güzel,çünkü bende etmiyorum ve acemi değilim..mr.sam..
yunanistana..fransaya,almanyaya ,italyaya  giden tırlar.. birde hollandaya gelecek.. her araçta iki şöför,iki yardımcı var..  dönüşümlü kullanıyorlar ve mal teslim edilince.. bir gün otelde kalıyorlar..
 mesafeler farklı, yakıt tüketimi de farklı olacak.. şöförlere de, extra para vereceğim tabi.. araçlarda yıpranacak.. karımı minumum tutarak söyleyeceğim rakam.. xx.xxx.xxx dolar olur ancak..
son birşey daha söyleyeyim.. benimle ticaret yapmak istiyorsanız..
en baştan bilmeniz ve kabul etmeniz gereken bir takım kurallar var..

ihtiyacım,para problemim  yok..
ağzımdan çıkan rakam,tektir.. değişmez.. geri adım atmam.. ucuz pazarlık numaralarını da,hiç sevmem..
 ticaret yapıyorsak,amacımız belli ..ikimizde kazanmak istiyoruz.. açıklıktan kastım oydu..
dürüstlük ve samimiyet çok önemlidir benim için..doğal olarak,sizde kazanacaksınız.. ama şartlarınıza uymuyorsa.. bana fazla geldi,ödeyemem .. karım azalır diyebilirsiniz.. o sizin bileceğiniz bir konu..

şartlarıma göre,bana uygun olan  rakam yine değişmez.. çalışmayız ama saygı duyarım...
ben de kazanıyorum çok şükür.. o maliyeti de ,öderim..

alıcı da,oldum.. satıcı da.. malın hakkı ne ise,onu verir.. adillikle de alırım..
 siz ;kendiniz göndermek için.. tır kirası..  personeli ,vizesi yemeği sigortası..maaşı..oteli,mazotu vs.
giderleri hesaplatmışsınızdır.. ithal edip,mağazalarınıza mal gönderiyorsunuz..
işin içindesiniz.. istediğim rakamın makul olduğunu,eminim ki biliyorsunuz..

(arkama yaslanıp,bir sigara yaktım)

binaya gelirsek.. satılık olarak düşündüğünüz.. ilk kat için.. xxx.xxx dolar.. kiralık olanlar içinde.. yıllık xx.xxx dolar istiyorum..kira kontratı şartları;yasal ölçüde fiyat artırırım.
elektrik,su ve telefon sizin adınıza olur.. her kat için.. xxx dolar depozit alırım.. herhangi bir anlaşmazlık durumunda yasal haklarım bakidir..
  bu şart ve rakamlar da,o çevredeki benzer iş yerleri
fiyatları ile eşdeğerdir.. fizibilite çalışmasını bende yaptırdım..
başka nakliye ve başka yer de bakıp,bulabilirsiniz.. tekelimde değil..

istediğiniz kadar düşünün ve karar verin.. benim hiç acelem yok..
size ve bütçenize uygunsa ,çalışmaktan mutlu olurum.. eğer değilse..çalışmasak da.. sizi tanımaktan,ağırlamaktan.. mutlu olduğumu bilmenizi isterim..
kapımız dostlara,her zaman açıktır.. istediğiniz zaman ,ziyarete gelebilirsiniz..

mr.sam-- teşekkür ederim.. bende sizi ağırlamak isterim..
irem-- inşallah..

Hiç yorum yok: