Translate

30 Ağustos 2012 Perşembe

1302.bölüm..


mr.smith-- sevinirim.. buyursun..

eren-- ben yüksek inşaat mühendisiyim..  projelendirme aşamasında ,çatıya pist yapılacağı belli değilse..
temel,direk ve kolonlar için.. çok özel şartları olduğundan,sonradan eklenemez..sağlam olmaz..
 ruhsat onayı alınamaz,inşaat mühürlenir..  mustafa bey,eğer yine de yaparsa..  ceza alır..
 şu aşamada pist isteniyorsa.. sadece zemine yapılabilir.. tarafsız bir inşaat mühendisinden de,aynı bilgiyi alabilirsiniz..

mr.simith-- siz nerede çalışıyorsunuz..pist uzman görüşünüze göre nasıl olmalı..ve nereye yapılmalı..

eren-- şuan İstanbulda xxx iş merkezini yapıyoruz.. teknik konularla sıkmak istemem sizi..
 mustafa beyin çalıştığı kişiler, bilgi  desteği isterlerse.. yardımcı oluruz..
tuğrul da,yüksek inşaat mühendisi..o Mersinde ,kontrolörlük de yapıyor.. şartlara göre yer konusunda yardımcı olur,size..

mr.simith-- peki,madem öyle diyorsunuz.. pist binanın Adana tarafında olsun.. mustafa bey..

mustafa--offf of..  tuna bey,arazi satın bana..

tuğrul-- bildiğim tuna satmaz..adamı diğer taraf için ikna edelim bari.. hava akımı için uygun değil de eren..
 Mersin tarafında sınır komşunuz kim..


mustafa-- üç taraftan da, tuna beyle sınırımız var..tam yol kenarı.. satmazsa.. pist olmaz..

eren-- tuna,sen mi sattın o araziyi..

tuna-- yok.. yol kenarı lokantanı buraya taşırsan iş yapar diyerek.. babam bir arkadaşına vermiş orasını..  telle ,istediğin kadar yeri çevir demiş..ölçmüşler sonra,kayıt altına alınmış..
ama adam ,kumar masasında kaybetmiş.. el değiştirip, satılmış birkaç kere..mustafa beyler de,beş yıl önce almışlar..

bekir-- yani tekrar almak istedin de,anlaşamadınız falan mı..

tuna-- hayır hayır.. kumar girmiş işin içine,teşebbüs bile etmedim..
mustafa bey,çok fevkalade bir durum olmadığı sürece..ben arazi,mülk satmam..yine satmadan..
yapılabilecek en kısa mesafeye ,en uygun yere pisti yapın .. onlarda ,bizde faydalanabilelim..

mustafa-- tamamm,sağolun.. tuğrul bey tecrübelerinizden faydalanmak isteriz..

tuğrul-- peki,mustafa bey..yer için de gelirim,kararlaştırırız..  irem destek olmuşsa,ucuza satmamıştır ama
pist için çok masrafınız olacak..

mustafa-- satış rakamı çok iyiydi ama ne yapalım,kardan zarar edeceğiz artık..

orhan bey,mr.simithe çevirince.. tunanın önerisine tamam dedi ve teşekkür etti..

bekir-- ortak,bir daha sana cimri demeyeceğim.. duyduklarımdan sonra çok mahçup oldum.. sağolasın... 

irem-- estafurullah.. sözünü etmeye değmez,bekir bey.. siz de sağolun..
eren-- ne yaptın ki,irem.. 
irem-- işle alakalıydı, abi.. 
eren-- ortaklık konunuz ne.. sen niye ve nasıl razı oldun..

bekir-- ben anlatayım.. tüm etütlerini yaptırdığım.. planı projesi hazır..iki yıl içinde..lastik fabrikası kurmak istediğim ,bir arazi vardı..irem hanıma ortaklık önerisinde bulundum..bana ihtiyacınız yok,neden ortak olmamı arzu ediyorsunuz diye sordu..ikna ettim..
 o hafta içinde..önemli miktarda bir para trafiği,olmasına rağmen..  tamam dedi.. uyarmak maksatlı,tuna beye sormadan nasıl kabul edebiliyorsunuz..onaylasın,iyi düşünün demeseymişim keşke.. 
beni kaale almıyorsun ama onaylayacak olan benim diye,çok kızdı ..önerimi kabul etmeyip,ağzımın payını da verdi..

tuğrul-- hiç şaşırmadım.. 
bekir-- ama ben bilmiyordum.. yarı hisse fiyatı 110 bindi..gözüme baka baka tüm araziyi 150 bine aldı.. 
ortağın olmak istiyorum dedim.. yarı hissemi bana 150 bine sattı..  beş dakika içinde,mat oldum..
 dalga geçenler oldu da,onlara da bir güzellik yaptı.. 
ben sarışın misafirle yapacağı pazarlığı merak ediyorum asıl..

menekşe-- sizi tufaya getirdiyse, onun hiç şansı yok bence.. 

irem-- (tuna,tuğrul..eren ve gönül bana bakıp güldüler) göreceğiz de..arada bir bizi tufaya getirenlerde oluyor,malesef.. 

ahmet-- o kimmiş.. 
tuna-- tanımazsın ahmet abi..(fincanı tepsiye koydu) elinize sağlık.. bana müsade..( mügeyi eren abiye verdi,kısık sesle) ireme engel ol.. 

irem-- hah hah hah.. aklıma ziya geldi,cemil enişte diyordu ya.. eren abi,nasıl engel olacak bana..çok merak ettim.. 

tuna-- olamam derse,sende benimle gelirsin.. 
irem-- (gülerek ) babaa.. 
ahmet-- prensesimm,söyle.. 
tuna-- hiç tavsiye etmem abi.. 

eren--tuğrul--gönül--ir-- hah hah hah.. 


ufuk gelip,elimi tuttu o sırada.. 
ufuk-- irem hani top oynayacaktık,hadi gell.. lütfenn..
irem-- canım.. amcanı göndereyim de,oynarız olur mu..
ufuk-- olur.. 

tu--(ayağa kalktı)yarım saat sonra görüşürüz.. 
tamam dediler.. 
eren-- ahmet abi.. mangalı bana bırak da..
sen orhan abiye tavla dersi ver bence.. rakip bulamıyorum dedi..
 

ahmet-- orhan , iddialı mısın..
orhan-- haberim yok..iddialımıyım eren.. 
eren-- tabi ki.. ben ahmet abiyi bile yenerim dedin ya.. 
menekşe--erenn..
babam çadıra girince.. 
 
orhan--  beni kurban ettiğine değer umarım.. 
tuğrul-- değer abi.. 
tu-- menekşe.. maksat önemli.. bırak oynasınlar.. 
irem-- (gülerek ) babaa..
ahmet-- geliyorum,tavlayı alayım da.. 


gönül-- ela,menekşe..çiğdem.. irem ve ufukla top oynayalım hadi.. 
tuğrul-- bizde geliriz canım.. tuna sen merak etme.. ablukayı aşamaz.. (koluma girdi ) dün eren dedi ki.. 

eren-- (mangalın başından kalkıp..diğer koluma da o girdi ) tuğrulun telesekreter olayı vardı ya.. tuna gittt.. kendimizi feda ediyoruz senin için.. hadi hanımlar beyler.. buyrun.. 


tuna-- hah hah hah..

Hiç yorum yok: