Translate

9 Temmuz 2012 Pazartesi

1288.bölüm..

bekir-- kurtarıcın gelmiş,işte..

tu-- hiç ışık yok,irem olduğunu bilmiyorum.. kimsin dedim, işçiyim bileğim burkuldu..şişti,çok ağrım var..
beni ahmet ağanın çiftliğine götürürmüsünüz dedi.. ama şiveli konuşuyor.. o olabileceği,hiç aklıma bile gelmedi..  indim attan,bileğine bakayım diyorum.. dokundurmadı..ata bindirdim..
sen binme uygun olmaz ,atını kahya getirir diyince.. bende sinirlendim.. gidebiliyorsan,git öyleyse dedim..
irem,atımı  yürütmek için çırpındı ama bir adım gidemediler.. kızgınlıkla,götür beni dedi ve bayıldı..
bindim ata ,ukala diye diye.. çiftliğe götürdüm.. avludaki ışıklar da,bir baktım ki.. iremi tutuyorum..

mr.anar-- ne düşündünüz ve yaptınız tuna bey.. çok merak ettim inanın..

tu-- (gülerek )hiç ummadığım bir anda.. gökten irem düşmüş,aklımdan geçenlerin sınırı yok ama
 düşündüklerimin hiç birisini yapmadım,ondan emin olabilirsiniz  mr.anar.. yatırdım divana,kahya görünceye kadar da,bekledim.. sonra şikayetlerini söyleyip,sıhhıyeyi gönderdim..

ir-- kolumda serum ve boğaz ağrısıyla uyandım.. odamda,yatağımda yatıyorum..
 kahyanın kızı da,başımda bekliyormuş.. kim getirdi beni dedim.. babam buldu tahta divanda yatıyormuşsun..  dedi..annesi çorba içirdi..bileğim de,iyi. kendi evlerine çıkardılar ,duş aldım falan.. avluda yabancı bir at vardı ve gece bindiğim atın eğerine benzettim.. güllüye kimin diye sordum,karaların..  atları bile kara baksana dedi..
neyse aşağı indik,ben tulumbadan su çekiyorum.. kadınlar da taşıyıp,bulaşık yıkıyorlar.. birisi kolay gelsin dedi,bakmadan sağol dedim.. ama nasılsın  diyince çevirdim başımı..
 erosun ,cömert anına denk geldi demek ki.. kalbimi kalbura çevirdi vicdansız..

kahkahayı duymanızı isterdim..

ceyda-- çok güzel anlatıyorsunuz,bayıldım ben..
tu-- böyle anlatınca,iyi de.. yaşarken hiç öyle değildi.. ahmet abi durumu anlatınca ,birde ben deneyeyim..
beni görsün,hiç konuyu açma sen..dedim..ve karşısına çıkmaya çalıştım.. abisiyle tanışıp ,
niyetimi söyledim.. böyle baskıyla olduğunu yine bilmiyorum, abisinin fevriliğini ,yaşıma.. kardeşini sevmesine bağlıyorum ama çok da umrumda değil açıkcası.. önemli olan iremin kabul etmesi..

bu arada okulu da kazanmış..öğretmeni olacağımı da, öğrendim üstelik.. üzüleyim mi sevineyim mi şaşırdım iyice.. hiç sevmediğim; öğretmen öğrencisine aşık oldu -- yada tam tersi-
dedikodusuna maruz kalacağız.. nitekim de öyle oldu..
öğretmen olduğumu bilmeden.. bana yardımcı olursan sevinirim diyip..bir tarım ilacının ingilizce  çevirisini yaptırdım ireme.. hiç ummadığım kadar iyiydi..hevesi de olunca okumasını istememek vicdansızlık olacaktı..
 babası rahatsızlandı,şekerden.. sık sık hastaneye yatırır oldular.. abisi aşık oldu..
annesiyle zaten iyi değillerdi.. evlerine döndüğü halde,kayıtların son günü.. kayıt yaptırmaya gelmedi.. ahmet abiyle ben,bayağı bir evlilik hazırlığı yaptığımız için.. gerekenler bende vardı.. bencilliği bırakıp,kaydını yaptırdım.. seviye tespit sınavını geçerse,bir yıl kazanırız diye hesaplar yaparken..o bildiği halde,bir yıl önce
evlenmemek için kağıdı boş vermiş..
sözlüsü olduğumu bilmiyordu.. cin gibi sonradan  onu da,anlamış..oklardan hiç bahsetmediği gibi..
suçluymuşum gibi ,nasıl intikam aldı bir bilseniz..
kök söktürdü bana..

harun-- pekii,nasıl razı ettiniz..
ir-- cık,bitti.. söyleyebileceklerimizin sınırına geldik..

çiğdem-- ama olmaz ki.. hep tunanın çırpınmasını.. senin direnmeni,hırçınlığını duyduk..   yelkenleri suya indirdiğin kısımda susulur mu.. irem..
ir-- (gülerek)çiğdemm; abbası duyunca,yelkenleri suya nasıl indirdin diye sordum mu sana.. sen anlat,bende anlatayım.

Hiç yorum yok: