Translate

9 Temmuz 2012 Pazartesi

1285.bölüm..

ir-- tunaa?
tu-- (başını salladı gülerek ) tanımadın diye,seviniyordum bende..
evet,oradaydım.. iremi göremeyince de.. nerede olduğunu size sordum..

ceyda-- bir aşinalık vardı da,şimdi hatırladım.. ama irem bilmiyormuş.. açık verdiysem,kusura bakmayın..
tu-- yok estafurullah.. peşinde olduğumu söylemiştim de.. töreni atlamışım..

hatırlamaya çalışıyorum da.. törenle ilgili,garip birşey gelmiyor aklıma.. yoksa niye atlasın ki.. 

mustafa-- sevdiği kız mezun oluyor,gitmemesi şaşırtıcı olurdu asıl..
çiğdem-- haklısınız da.. tunayı tanıyan birisi olarak,o ortamda bulunmasını bile düşünemiyorum.. tuna ağa ;her yere,her davete gitmezken.. davet edilmeden.. üstelik,haberi olmayan  bir kız için gizlice törene gidip..
onu izlesin olacak şey mi

tu-- dediklerinin yarısı doğru,çiğdem.. kendime hayret etsem de.. yapmam dediğim,ne varsa..
 gerekince irem için yaptım.. bir buçuk yıl gölgesi gibi ,izlemekte dahil buna..babası tarafından davetliydim de.. yanına yaklaşamadım ,o ayrı..

güngör-- kızın haberi yok ama babasının var.. üstelik törene davet ediyor..  ben anlamadım,siz anladınız mı..
mustafa-- doğrusunu söylemek gerekirse.. hayır..

tu-- anlatayım öyleyse.. iremi hiç görmemiştim ve bilmiyordum..ahmet abilerin çiftliğinde gördüğüm için de..
doğal olarak ..ertesi gün ona sorup..  abi, dün sizin ağaçtan bir kız indi..
- tarif te ettim bu arada - kim biliyor musun..benim için öğrenir misin dedim..

harun-- aa,babasına mı..
tu-- evet harun.. babasına sormuşum..sınır komşusuyuz.. ailemi tanıyor,ben de çocukluğumdan biliyorum..
 18 yaşında gittim,25 yaşında döndüm....tatillerde ve yazın  imkanlar dahilinde.. geldiğimde.. hasat sırasında görüştük ama samimi değiliz..

yusuf-- sizi kovalamadı mı..
tu-- yok,garip garip baktı.. peki,sorayım..öğrenirsem söylerim..  dedi..
bekir-- söyledi mi..

tu-- nerdee.. söylemediği gibi,irem de yok oldu adeta.. çalışanları da,tembihlemiş.. ne adını,ne oturduğu yeri.. hakkında hiç birşeyi bilmiyorum.. aklımı kaçıracağım neredeyse..
 hergün abi ne oldu diye soruyorum.. hep oyalıyor beni..  içki içmiyor ama masa arkadaşım oldu.. hiç uyanmadım,sordu..ben iremi bir kere görmenin yarattığı etkiyi.. saf,çaresiz..anlattım..içip ,saçma sapan.. neler söyledim neler.. babaya söylenmeyecek her ne varsa.. benden duydu yani.. dinledi.. avuttu,hatta vazgeçirmeye çalıştı.. nasıl ikna olduysa artık, altı ay sonra.. atla tarlalarda dolaşırken..
"sorduğun,aşık oldum dediğin kız benim kızım.. adı da irem.. "dedi.. halimi siz düşünün.. şok oldum..

güngör-- irem hanım,birşey mi oldu.. konuşmuyorsunuz da..
ir-- yoo,dinliyorum.. güngör bey..

çiğdem-- şimdi o;tuna herşeyi anlattı da.. niye o geceden bahsetmedi diye düşünüyor.. bahse girerim..
tu-- çözmüşsün iremi..

ir-- doğru ne diyeyim..  mutlaka o gece ,duymamı istemediği sevimsiz birşey olmuş ki.. bana anlatmamış..
 çünkü tuna unutmaz,atlamaz.. müthiş ince fikirli ,detaycı ve düşüncelidir.. planlıdır,ketumdur.. özeli de,kolay kolay anlatmaz .yani konuşmasının da, susmasının da nedeni vardır..

çiğdem-- sende tunayı çözmüşsün..
ir-- e herhalde yani.. çiğdem.. tiyo verilir bile dedim hatırlasana..

çiğdem--tu-- hah hah hah..

Hiç yorum yok: