Translate

29 Mayıs 2012 Salı

1249.bölüm..

erol-- davanın görüşüleceği gün -üstelik ceza alacağı da hemen hemen kesinken-intihar etmesi.. hiç normal değil.. kimliğini ve mektubu bırakmış olabilir.. bir kadın ölmüş ama kim..
kesin raporu alalım da,içim rahat etsin..
şüphe duymak ,her ihtimali gözönünde tutmak işimiz..  siz de dikkatli olun, şu anda firar bile olasılıklar dahilinde .. anladın mı..

tu-- anladım dayı.. eğer bu bir oyunsa ve firar durumu varsa..
yardım alması lazım.. günahını almayım da,şahika hanım orada mı..

erol--  burada.. çok yönlü araştırılıyor,merak etme sen.. hadi kapıyorum..
tu-- sağol dayı.. adliyede görüşürüz..
erol-- tamam,gecikmeyin ve ayrılmayın..

kapatıp bana bakarak.. kalktı ayağa..
tu-- çilemiz bitmiyor canım,hatta artıyor.. hadi gidelim.. 
ir-- nasıl intihar etmiş ki..
tu-- boşver,duyma.. rapor gelsin de,ona göre konuşuruz..

****
göl kıyısında,o gerginlikle.. sessizce kahvaltı edip,kalktık ..
saat 9.30 .. arabayı ben kullanıyorum.. tuna sigara yakıp verdi,bana..

tu--üstümüzde bir uğursuzluk var ama ne olduğunu bilemiyorum..  halamın önerisi bile ,mantıklı gelmeye başladı..
ir-- halan en son ,kuma önermişti.. uğursuzluk bende mi ,yani..

tu-- iremm, rica ederim..yanlış anlamanın hiç sırası değil.. ben rahatlatmak amaçlı muska önerisini diyordum..
senin dediğine bak.. kuma ister gibi bir halim mi var.. şaşırdın mı sen.. en iyisi,hiç konuşmayalım.. kalbini kırmak istemiyorum..

ir-- maksadını anlayamadığım için,pardon.. inan ki,muska konusunu hatırlayamadım.. özür dilerim..

tu-- iyi,tamam.. niye bunlar bizim başımıza geliyor..
 bilerek, kimsenin kalbini kırmadım.. aşağılayıp,kötü davranmadım..adil olmaya çalışıp,kimsenin ekmeği ile oynamadım.. neden,neden.. aklımı kaçıracağım,sonunda.. 

ir-- sabır et tuna..sınanıyoruz diye düşün,allah başka dert vermesin..
kaderimizde olan,başımıza gelecek.. dayanmaktan,güçlü olmaktan başka ..çıkar yol yok,malesef..

tu-- ................

********

adliyedeyiz.. ikinci kata çıktık.. duruşma salonlarının olduğu ..geniş koridorda..
banka oturduk ikimizde..   son derece kalabalık,ses çok.. 
asık yüzlü insanlar.. çantalı,cübbeli avukatlar önümüzden  gelip geçiyorlar..

saat 09:50 de..
ir-- nerede kaldılar ki.. nedim bey de,yok..
tu-- sonucu bekliyorlardır,belki izin almışlardır.. bilmiyorum..
nizamettin-- merhaba,irem hanım.. tuna bey..
adam önümüze gelmiş,fark etmiyoruz hiç.. ayağa kalkıp,tokalaştık.. biraz arkasında da,üç avukat var..

tu--nasılsınız nizamettin bey..
nizamettin-- iyi olacağız,inşallah.. siz nasılsınız..
tu-- bizde olmayı umuyoruz..
nizamettin-- dün açılışınıza gelemediğimiz için,kusurumuza bakmayın lütfen..

ir-- estafurullah.. nizamettin bey.. bekledik ama çocukların yanına gittiler dedi, sacide abla.. bir sorun yoktur umarım..
nizamettin-- (hafifçe gülümseyip) ayla gitmişti,iyilermiş.. orada bir sorun yok da,burada var.. o yüzden gelemedik zaten..
 gökhan tercan,dün sabah hastalanmış.. revire kaldırmışlar.. ama nasıl olduysa ortadan kaybolmuş..
yokluğu gece sayımında fark edilmiş..
 savcı ve emniyet  dikkatli olmamız konusunda bilgilendirdi.. şifreler değiştirilmişti ama yine de bütün birimlerde.. güvenliği artırdık..
ben sizin de tehdit altında olabileceğinizi söyledim,emniyet müdürüne..
"kontrol altında,siz hiç  merak etmeyin.. açılışları varmış.. tedirgin etmeyelim  "dediği için aramadım..

tu-- inanılır gibi değil.. bizim dava açtığımız kadın da,bu sabah güya intihar etmiş nizamettin bey.. şu  dediklerinizden sonra,beraber kaçtıkları düşünüyorum..

ir-- dayımın şüphelenmesi için, nedeni varmış demek ki.. bunu söylemedi de,dikkatli olun dedi..
emniyet müdürünün adı ne nizamettin bey.. bir teşekkür edeyim,gece haberimiz olsa tedirgin olurduk doğrusu..

nizamettin bey tam konuşacakken.. nedim bey geldi,telaşla.. cübbesini giymiş.. elinde çantası var da..yüzü bembeyaz olmuş adamın..
 bizlere  başıyla selam verip..

nedim-- merhaba..
tu--ir--nizamettin-- merhaba..

ir-- bu ne hal.. nedim bey.. ne oldu,sonucu aldınız mı..

nedim--hiç sormayın,irem hanım.. sonucu henüz almadık,otopsi yapılıyor daha..
kalabalık olarak, halit beyle beraber.. cenazenin kimlik teşhisi için.. morga bizde girdik..
berbat bir görüntüydü ama halit bey.. savcıya,erol beye bakarak..
"sevineyim mii,üzüleyim mii.. bilmiyorum.. tunaya ve ireme bunu yapamam .. bu benim yiğenim değil "dedi..

ir-- ayy tüylerim ürperdi.. zavallı halit abi..
tu--  ne diyeceğimi bilmiyorum.. kahretsin,adama yapmadığımız kalmadı..
nizamettin -- vicdanlı adammış,sizi de çok seviyor belli ki..

tu-- evet öyledir.. bizde severiz de..
ir-- dayım nerede,dava görüşülmeyecek mi.. şimdi..
nedim-- içeride.. görüşülecek de..işler çok karıştı.. yardım edildiği çok açık..
revir görevlileri,yönetim sorgulanıyor.. gökhan bey de yokmuş,çünkü..

tu--duyduk,öyleymiş.. halit abiler,geliyor.. adam yıkılmış adeta..
nedim-- durumu biliyorsunuz,erol beyin dediklerini unutmayın ve çok yaklaşmayın rica ederim..

ir-- sırası mı ,canım.. sen arkanı dön,görme bizi..
nedim-- kusura bakmayın,dönemem.. erol bey,özellikle gönderdi beni..

halit abiyle eşi, biraz ilerideki banka oturdular.. yığıldılar demek  lazım aslında.. avukatları da yanlarında.. bizi de gördüler tabi.. başımızla,selamlaştık ..

halit-- tuna,irem ne diyeceğimi bilmiyorum..
tu-- bizde aynı durumdayız, halit abi..

mübaşir adımızı okuyunca.. hep birlikte girdik duruşma salonuna..

Hiç yorum yok: