Translate

18 Mayıs 2012 Cuma

1234.bölüm..

ahçı ve yardımcıları çalışıyorlar.. tabaklar hazırlanıyor..
ir-- kolay gelsinn..
-- sağolun..
ir-- yemeğe ne zaman buyrun diyebilirim..
-- bir saat sonra.. bunlar masalara yerleşince yani.. sonra ara sıcakları kızartacağız..
ir-- tamam.. şimdi sandalyelere ihtiyacım var.. arkadaşlar girişe taşısalar..sıra sıra koysalar.. mümkün mü acaba.. sizin için  masa hazırlamak da kolaylaşır..
-- olur.. (garsonlara seslendi.. ) sandalyeleri taşıyın ..

****
ben de ,burhanın masasından.. abimin özel olarak getirttiği kablosuz mikrofonları alıp,açtım..
düzeneği hazırlamış,hoparlörleri dışarıya çevirmişti zaten.. sesi kontrol edip.. dışarı çıktım..
basamaklar sayesinde hepsini rahatlıkla görebiliyorum.. ana giriş de karşımda.. gelenleri de gözden kaçırmamış olurum.. sandalyelerde taşınıyor..

ir-- (ingilizce ve türkçe konuşuyorum ) sevgili dostlar.. hepiniz hoşgeldiniz..
alkışladılar..

ir-- yoruldunuz,lütfen sandalyelere oturun.. biraz zamanınızı alacağım.. zekeriya bey, sizlerde böyle gelin lütfen..

sıralanan sandalyelere,konuşarak oturuluyor.. gençler de.. iki yana konulan sandalyelere yerleşti..
tuna bana da sandalye getirdi.. tedbirli bir şekilde oturdum.. mikrofonu kapatıp,elini tuttum..

ir-- tuna yanımda ol da , dediklerimi çevir..
tu--  iyi fikir değil bence..adayım demiştim,senin de dengeni bozmayayım..
gençlerden birisini seç..akıcılıkta aksama olur diyorsan, ceydayı çağır..

ir-- en iyisi,sorayım.. vali, savcı,emniyet müdürü çiçek göndermişler.. gelmezler herhalde.. beklersem,gecikeceğim..tuğla satılmadı ,otobüs var daha..
nizamettin beyler,neşe ablalar , ziyalar ve hüseyin beyler gelmediler ama

tu-- evet,başla sen.. diyorum ki.. açık artırmadan vazgeç..  zaten buradakiler,bağışladı..para istemek için toplamış gibi olmayalım.. sıkboğaz etmenin anlamı yok..
vakıftan bahset,tuğla almak isteyen..saliha hanımla muhatap olsun..

ir-- tamam.. portakallar için.. gelecek yıla ,söz vermedin değil mi..
tu-- yok , niye sordun..
ir-- ürünü satacağım,vakıf için..
tu-- hah hah hah.. çok güzel..

ir--biliyorum da..ben daha güzelim..
tu-- (gülümseyerek,elimin üstüne koydu diğer elini ) şüphesiz.. şans öpücüğü vereyim mi..
ir-- (güldüm) aldım sayıyorum.. hadi sende otur,aşkım..
tu-- tamam (eğilip,kulağıma ) seni çokk çok seviyorum..
ir-- bende.. 

o da oturdu..

ir-- (açtım mikrofonu.. yerleşmiş herkes.. ) bana ingilizce tercüme yapmak isteyenler ,elinizi kaldırır mısınız lütfen..

gençlerin hepsi,batu,yusuf,orhan,sadun ,tuna,ceyda..harun ..varol,fevzi..vecdi, mrs elizabeth.. mahmut,galip bey.. kaldırdılar..
ir-- maşallah..  müfettiş,dekan..öğretmenler ve adaylar.. iş adamları.. arkadaşlarım.. seçenek çok.. kimi seçsem acaba..
hımm.. fevzi beyi alkışlarınızla yanıma davet ediyorum..bu vesileyle,intikamımı alayım bari..
vecdi bey,oya hanım.. haksız mıyım..

oya-- haklısınız..
vecdi-- yorum yok..

kahkahalar ve alkışlarla sandalyesini de alıp,yanıma geldi fevzi bey.. oturdu ,mikrofonu verdim..

fevzi-- (gülerek) size çeviri yapmak,benim için zevktir irem hanım..
ir-- o zevk, bana ait efendim.. başlayalım mı..
fevzi-- buyrun..

ir-- açılışımıza yurt içinden ve yurt dışından katılan misafirlerimize ..bizleri onurlandırdıkları için teşekkür ediyor.. holdingimiz hakkında,genel  bilgi vermek istiyorum..

fevzi bey..anında, mükemmel çevirdi..

ir-- (gülümseyerek, devam ettim.. )
kendi adıma, aileme.. yönetim kurulumuz adına da;çalıştığım arkadaşlarıma..
avukatımız nedim beye,mali müşavirimiz kemal beye  desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum..

kendimi mutlu ve şanslı hissediyorum.. her konuda..
bekir beyin yaptırmış olduğu , bu harika köşkü.. mimar sadun bey ve ekibi ..kısa sürede iş yerine uygun hale getirdi.. cuma günü taşındık..
 vahide hanım,derya hanım,songül hanım ve burhan beyle beraber;emeğini ve fikrini taktir ettiğim iç mimar nadide hanımın da katkılarıyla ..bu açılış bana sürpriz  olarak hazırlanmış.. yeni öğrendim..
  ele başı sadun beye..açılışın ;davetiyesinden,menüsüne ..tüm organizasyonda emeği geçenlere ayrı ayrı teşekkür ediyorum..

fevzi bey çevirdikten sonra.. toplulukla beraber-mikrofunu kucağıma koyup- ben de alkışladım..

Hiç yorum yok: