Translate

6 Mayıs 2012 Pazar

1217.bölüm..

tu-- (sitemli sitemli bakarak)herşey tamam.. nereye gecikiyorsun ki..  bak dörtgün olmayacağım..
otur ya,konuşuyoruz ne güzel..

ir-- (tepsiye kahvaltılıkları koydum) istemezmişim gibi.. lütfen duygu sömürüsü yapma,hiç sırası değil..ben tatil değilim canım.. üstelik sürpriz açılış için.. daha fazla çalışmam lazım.. 
sadun bey gelecek.. bizim mağazalardan ikisini önerdim de.. beğendiğinin,anahtarını vereceğim..
satılacak evler için de,cengiz beyin kulağına kar suyu kaçırmam lazım..
vakit bulursam,çarşıyı dolaşacağım.. olmazsa yada  elbise beğenemezsem,kırmızımı giymeyi düşünüyorum..

tu-- (o da ,bardakları getirdi mutfağa) olmazzz.. kırmızı çok yakışıyor..
ir-- (buzdolabını açtım) öyleysee.. tekire geldiğimdekileri giyerim..maruf dumur olur..
tu-- hah hah hah.. yok ya,başkaa.. 
ir--(bulaşıkları yıkıyorum) bana olmaz denir mi tuna,
asi iremi uyandırma da.. giyin,birlikte çıkalım hadi.. sen ne yapacaksın bugün..

tu-- (gülerek) tuğrulla ufuk gelecekler,çiftliğe.. tayını özlemiş.. ona hikaye anlatacakmış.. bizde okul inşaatına gideceğiz.. denetleyecek tuğrul..
hasat için ,biçerdöverler bugün.. işçiler de  yarın gelecekler.. odalar boya badana yapılıyordu..  ilaçlanacak..
temizlenip eşyalar konulacak.. iş çok yani..

ir-- (ellerimi kurulayıp,havluyu astım) o haldee,sana da..bana da..kolay gelsin.. balkonu kapat da gel.. giyinelim.. saat on oldu,hadii..

tu-- (gülerek) giyinmesek..
ir-- olurr,ben böyle giderim..sen şort ve atletle.. hiç sorun değil..
tu-- dalga geçmee..
ir-- (içeri kaçarken )yoksa sen birşey mi ima ediyordun tunaa..
ben hiç anlamadım daa..  hah hah hah.. 
tu-- iremmm..

***********

ay o günü de hiç unutamam..
gelen gidenden,telefon trafiğinden başım döndü.. akşama kadar..
ama bahçe ve köşk davete hazırlandı.. max ve tina da.. gelenleri hiç engellemediler.. ayak altında,
dolaşmadılar bile..

katlanır masa ve sandalyeler..
yere döşenen parkelerin üstüne yerleştirildi.. onlarca adam tarafından..
demirlere ,dıştan boydan boya kaplayan.. umut vakfının ilanı asıldı..
 "bir tuğlada siz koyun.. eğitime katkınız olsun.."yazıyor..
hüseyin bey,kamyonun yarısına tuğla.. yarısına da.. kavun-karpuz yükletmiş sağolsun..
tuğlalar, bahçenin köşesindeki ulu ağacın altına taşındı da..
kavun-karpuzları ne yapacağımızı şaşırdık..bir kısmı mutfağa taşındı..
 
 vahide hanım,derya.. songül ve burhan için arabanın arkasına koydurdum..
 karşıdaki esnaflara ve yoldan gelip -geçenlere dağıttım.. hüseyin beyin ve bizim hayrımıza olsun diye..
maşallah verdikçe bereketlendi.. bahçede hala bir kısmı duruyor.. 
sıralı ve göze hoş gelecek şekilde dizdik..  onların da kısmetlisi gelir nasılsa..

 saliha hanım için,
koltuk ,masa ve koca bir para sandığı ayarladık..kilitli, kumbara gibi,üstünü ince,uzun  şekilde kestik..  

kurtlar için levhalar .. ve ön camında ki, kocaman kırmızı kurdalesiyle.. gıcır gıcır otobüsümüz de geldi..
yan tarafında.. "xx holding tarafından umut vakfına hibe edilmiştir.."yazısı var..  garaja koydu şöför,evraklarını da verdi..imzaladım,teslim aldığıma dair....

gelenlerin hepsine  yemek yedirdik.. songül yetmeyecek diye telaşlandı ama..
sen bırak,ben koyarım yemeği dedim.. maşallah herkese bol bol yetti..
songül çay  yaptı..burhan kavun- karpuz kesti.. ikramlarımızı da yaptık mutfakta.. çok memnun oldular..
sadun bey de ,beğendiği mağazanın anahtarını aldı..
karşılıklı teşekkür ederek.. onu da gönderdik.. ben lafın arasında.. bazı evleri satacağımı da sıkıştırdım tabi..
vahide hanım da.. cengiz beye duyurdu.. o da tamam..

hüseyin beyi bulamadım da..
sekreter kıza not bıraktım.. aradığımı ,teşekkür ettiğimi söyleyecek..
 bekir beyi de arayıp, teşekkür ettim..
gençlerin özgeçmişini inceliyormuş ,o da..kolay gelsin dedik birbirimize..

hepimiz yorgun ama vicdani huzurla biraz dinlenecekken..  saat altıda necla abla tarafından.. bahçeye kovalandık..
dört bayanla beraber,üst katın temizliğini bitirmişler.. alt katı temizleyeceklermiş.. çıkın çıkın,çıkın dedi..

 gölgedeki sandalyelere oturduk..songül de,kahvelerimizi getirdi.. sigarayla beraber,içiyoruz.. kurtları da çağırdım.. yattılar,çimlere..

Hiç yorum yok: