Translate

2 Mayıs 2012 Çarşamba

1216.bölüm..

zübeyde-- ayakta kaldınız.. salona buyrun..

girip oturduk.. klima ayarını azalttım..
maruf-- canım arkadaşım.. sırrını bana da öğret,lütfen..
tu-- (bebeğe bakarak) olmazz..

maruf-- viski içer misin..
tu-- yok maruf.. kızın uyumak üzere,kalkarız birazdan..

maruf-- gece ,hiç birimiz uyuyamadığımız gibi..  komşuları da rahatsız ediyoruz .. sen çağırmadan gel,olur mu..
tu-- (gülerek) bizim için endişe etme.. öyle yorgunuz ki duymayız  sanırım..
maruf-- hah hah hah.. yarına fikrin değişir..

meyveler ikram edildi.. sohbet ederek ,yarım saat kadar daha oturduk..

tu-- evett..uyudu.. al maruf.. bende uyumadan gidelim..
maruf aldı.. sessizce hoşçakalın diyerek.. aşağıya indik..

********

sabah..
duş alıp,ev elbisemi giydim..  tuna çok derin uyuyor hala.. yukarıdan gelen ağlama seslerini hiç duymadı sahiden..
kahvaltı için krep yapıyorum.. açtım ,kapıyı pencereyi de..
ir-- (nereden dilime takıldıysa.. kısık sesle de şarkı söylerken, yerimde de oynuyorum..)
Bir bakış baktın kalbimi yaktın
Aşkın kemendini boynuma taktın
Bahçende gülün kapında kölen
Olmaya razıyım sevgilim senin

Canım fedadır senin yoluna
Günahlarında benim boynuma
Çıkalım seninle bağdat yoluna
Sen bir şahinsin
Ben garip serce
Attın kalbime demirden pençe..

tu-- günaydın..
ir-- (döndüm ) günaydın canım.. niye uyandın,daha erken sana..
tu--(arkamdan  belime sarıldı,boynumu öperken.. )Bir bakış baktın kalbimi yaktın diyordun.. kokuyu da alınca, yanan neresiymiş bakayım dedim..
ir--(öptüm yanağını )sen  krebi yaktığımı mı, ima ediyorsun yoksa.. (ters ters bakınca )hah hah hah.. hadi otur..

tu-- ben yapayım da,sen hazırlan ..
ir-- yok yok.. bitti,zaten..bu son..

tu--(çayları doldurdu..kahvaltılıkları da tepsiye alıp ) balkonda yiyelim..
ir-- tamam..

**************
keyif çaylarını içerken.. ben abimle konuşmamızdan bahsettim..  hayırlısı olsun dedi..

tu-- dayınla da, konuşmuşsun.. dün akşam gelirken,beni aradı..
ir-- evet.. izin vermedi,daha niye aramış ki seni..

tu-- haberim olsun da,halit abiyi çağırmayım diye aramış..
ir-- onun suçuymuşcasına.. dışlanmasına çok üzülüyorum..o nasıldır,kimbilir..
ama dayımı dinleyince endişesine de hak veriyorum.. içim  karmakarışık yani..

tu-- hepimiz öyleyiz.. dayın , aramamızı haklı nedenlerleistemiyor.. ama dediklerinden sonra,içine de sinmediğinden.. halit abiyi,bürosuna davet etmiş... oturup konuşmuşlar..
 düşüncemizi.. çağırmak ,istediğimizi ama  kendisinin izin vermediğini..nedenleriyle anlatmış..
lütfen beni ve onları suçlamayın.. tavrım şahsınıza yönelik değil..durumdan haberdar olmanızı istedim demiş..
halit abi de,"suçlamıyorum.. haklısınız.. yiğenimin yarattığı krizden dolayı, çok mahçubum ama olanları değiştiremiyorum.. bundan sonrası için ,elimden ne gelirse yapacağıma emin olabilirsiniz.
ireme de,tunaya da.. mutluluk ve başarı dilediğimi iletirseniz sevinirim..anlattığınız için de teşekkür ederim,çok memnun oldum "diyip gitmiş..

ir-- ohhh.. içimi rahatlattın tunamm.. sağolasın..
tu-- sende sağol da,ben değil .. sayende dayın yapmış.. bende sevindim.. hatta marufu da dönerken, epeyce sevindirdim..
ir-- hah hah hah.. iyii.. bende imzalamak, bu kadar uzun sürmez diyordum..
tu-- nedim beyle,kemal beyi  de çağırdım,yarım saatte bitti işimiz.. çekleri ,kemal beye verdim.. o günü gelince.. tahsil edip,hesaplara paylaştıracak.. bizimle alakası olmayacak.. kaporayı da, gelecek biçerdöverler için ayırdım..

ir-- tamam..
tu--  mr.anarla konuş.. tırları göndersin.. hasat için.cumartesi toplayıp,gönderelim..  pazartesi yokum
onunla uğraşmamış olursun..

ir-- (gülümsedim ) dün o aradı beni.. mahçupmuş,geciktiği için.. çarşamba günü açılışa geldiğinde..imzayı atıp,ödemeyi yapacakmış.. gönderdiği eksper mısır tarlasını inceleyip..cumartesi toplanabilir,ürünlerde rekolte de.. muhteşem demiş.. tırlar yola çıkıyorlar,irem hanım dedi..
fıstıkları işleyip,piyasaya sunmuşlar.. çok iyi tepkiler alıyorlarmış.. gelecek yıllarda da,çalışmak istiyoruz diyince.. teşekkür ettim..  ama ekmeyeceğiz diyemedim tuna..

tu-- hımm,diyorum ki ; mısır ve fıstığı ekelim.. sen yine muhteşem bir fiyatla .. yıllık bağlantını yap..
tüm gelir vakfın olsun.. gençler sıkıntı çekmesinler,onları düşünmeyelim hiç olmazsa..

ir-- (elini tuttum,masanın üstünde) olur aşkım.. ama bu yılın, mısır parasını vermem.. anlaşma bu mesele ortaya çıkmadan olduğu için.. ve onun yeri hemem hemen hazır gibi... şimdilik sorma ama..
 birde madem onur şantiyeyi kurmuş.. bir öğretmen evi yaptır.. ilk,orta okul..ve lisenin öğretmenleri faydalansınlar.. oturup,konuşacak bir yer yok orada..

tu-- tamam.. yaptırırım.. ben,mili eğitim müdürünü.. müfettişlerden bazılarını ,varol beyi ve
- gençler için iş imkanı açısından-dershanesi olan arkadaşı davet ettim.. valilikten de,vakıf için para toplama iznini almış saliha hanım.. ortaokul ve lise için öğretmen atanması dilekçesini.. galip bey elden götürmüştü Ankaraya.. o da onaylanmış.. yasinle,figen .. İstanbuldalarmış.. firuze hanım,çarşamba burada olun dediği için.. geleceklermiş.. uğradım,ikisinin de.. sana çok selamları var..  davet ettiğin için,çok mutlu olmuşlar.. aralarında,hiç birşey olmamış gibilerdi..

ir-- öyleymiş..hiç unuturmuyum canım.. baş misafirimsiniz,dedim.. galip bey,niye gitti Ankaraya.. birde figenin işi ne oldu..
tu-- bilmem..gidiyorum diyince.. dilekçeyi ver bari demiştim.. vardır bir bildiği..
 figenin işi tamam,canım.. temmuz itibari ile başlayacak da.. onlar bilmiyorlar henüz.. hıı,akif beyi de çağırdım..
ir-- vardır bir bildiği dediğine göre.. sende biliyorsun ama hadi sormayım.. figenin hatırına.. ve ben gecikiyorum..
tu-- (sitemli sitemli bakarak)herşey tamam.. nereye gecikiyorsun ki.. bak dörtgün olmayacağım..
tatilim..otur ya,konuşuyoruz ne güzel..

Hiç yorum yok: