Translate

2 Mayıs 2012 Çarşamba

1213.bölüm..

onlar gitti.. max ve tina da dışarıdalar.. kapıyı kapattım..

 kasadan kiraladığımız evlerin .. dükkan ve mağazaların..dosyalarını  aldım..
 gençlerin özgeçmiş dosyasını görünce.. onu da en üste koyup
 asansörle yukarı çıktım.. önümü göremiyordum çünkü..


bir saat içinde evlerden..
15-20 yıllık olanları .. yerine göre listeledim.. satılacak olanlar hazırlandı..

mağazaların dökümüne  bakarken.. sadun beye uygun olabilecek ,iki adresi yazdım kağıda..
giriş katı.. merkezi yerde , genişliği  ve boş olması bakımından.. ideal..
arayıp,iki yerin de adresini verdim.. bakacak.. yarın geldiğinde de.. hangisini beğenirse anahtarı alacak..

sadun--  çok teşekkür ederim.. kira bedelini de,duysaydım..
ir-- organizasyon için,siz söylemediniz ki.. benden bekliyorsunuz.. hizmete göre altı ay yada bir yıl sonra duyarsınız sadun bey.. acele etmeyin..

sadun-- hah hah hah.. peki sağolun.. sacide hanımın aldığı ,eski ev için  .. çetin pazarlıklar sonrası.. anlaştık.. güngör beylere de ,dekorasyon yapacağız..  benim  daha nasıl bir talebim olabilir ki..

ir-- emeğinizin karşılığını almanız, tek dileğim.. hayırlı olsun..
birbirimize faydamız oldu diye düşünün..size referans olacağımı söylemiştim..
açılış sonrası,işlerinizin daha da açılacağını umut ediyorum..  görüşürüz sadun bey..
sadun--sağolun, görüşürüz irem hanım.. hoşçakalın...

*******


masa lambasını yakıp,özgeçmişleri dikkatle okurken..not kağıdına ,birkaç isim yazdım.. aralarında
yasemin,turgut..  kaan da var.. yarın da,bekir beye faxlayacğım.. önceden, fikir edinsin diye..

 dikkatim dağıldı,gözlerim ağrıyor..10 kişinin özgeçmişini yarına bıraktım.. tutulmuşum.. kollarımı esnettim..
offff ne uzun gündü yine.. olanları da yabana atmamak lazım..

yazık tamer de ne olduğunu şaşırdı.. iki yıl öncesinde bizde hiç bilmezdik dinlenmeyi ..şimdi maalesef ki öğrendik..
  onur arayıp,çağırınca.. tuna tameri de ,alıp gitti.. gecikirim.. beni bekleme sen eve git demişti de...
 bu saate kadar tüm işlerimi bitirdim ,iyi oldu..

bir sigara yakıp.. bacaklarımı  hareket ettirmek  için yerimden kalktım..
pencereden bakıyorum..saat sekiz buçuk olmuş, hava  karanlık değil..ama sıcak olduğu belli.. klimanın tahliye hortumundan sular akıyor bahçeye.. iyi ki,klimalar var..  olmasa durulacak gibi değil..

düşüncelerimi aydınlatıp,netleştirecek.. bir şimşek çaktı adeta.. evettt.. buldumm.. buldum..
tunanın sorduğu.. herkes için.. Adana da olmazsa olmaz..  ihtiyaç duyduğu alet.. klimaa..

yazı berbat.. mecburen evlerde- sesli olsa da- kullanılıyor.. 
pencereye takılmayanı,ekonomik ve sessiz olanı varsa..
ılıman kışında da..  sıcak havasıyla kışı geçirebiliriz, pek ala..

hava kirliliği olmaz ve hemen ısıtmasıyla da tercih edilir..
tamamm, bu iş olur..derhal araştırmam lazım..

hevesle klimayı kapatıp.. çantamı,gözlüğümü anahtarımı alırken..
zil çaldı.. monitörden baktım.. said ve maruf gelmişler..

aceleyle aşağıya indim,elimdekilerle.. otomata basıp.. kapı önüne çıktım..
ir-- buyrun hoşgeldiniz..
maruf-- hoşbulduk..

ışıklandırma da olunca.. etraflarına bakarak geldiler,yanıma.. tokalaştım ikisiyle de..

maruf-- hayırlı olsun.. yerin çok güzelmiş..
ir-- sağol maruf.. buyrun içeri..

said-- gidiyordunuz herhalde..
maruf-- geç oldu..   tuna yok mu..
ir-- yok da.. burada konuşulur mu, gelin beş dakika.. oturacak yerimiz var maruf..

içeri girip.. koltuklara oturdular..maruf etrafı .. avizeleri inceliyor..  elimdekileri ,burhanın masasına bıraktım..

ir-- ne ikram edeyim size.. meyve,çay..kahve .. ayran..limonata..
maruf-- (gülerek ) gel,birşey istemiyoruz.. sadun iyi çalışmış.. sırf avize seçimi için bile ..tebrik etmek lazım.

ir-- (çantamdan sigaramı alıp.. oturdum karşılarına)evet,çalıştı..bizde çok memnunuz.. ama avizeler köşkün eski sahiplerinin seçimi.. onlara ve köşkün yapısıyla ilgili hiç bir şeye dokunmadık..
değişmesine gerek yoktu,zaten çok güzeldi.. alt kat ve benim odam.. iş yerine uygun hale getirildi..
eve gitmeyip burada,yaşayabileceğimiz odalarımız bile mevcut..
neyse,nasılsınız.. zübeyde, bebek iyiler mi..

Hiç yorum yok: