Translate

2 Mayıs 2012 Çarşamba

1212.bölüm..

lavoboda yüzümü yıkadıktan sonra..
aşağıya inip ,kahve yaptım herkese.. songül de kurabiye yapmış..
salona çağırdım.. geldiler,içiyorlar ama durgunluğuma alındılar sanırım..
burhan sigara ikram etti, hepimize..

vahide-- ne oldu irem hanım.. canınız sıkılmış.. bu açılış meselesine karıştığımız içinse.......

ir--(gülümsedim)onunla ilgisi  yok ,vahide hanım.. canım bir başka şeye sıkıldı  ama yapabileceğim birşey yok..  deryaa,zekeriyayı aradın mı..

derya-- aradım irem hanım.. aynen ilettim,dediklerinizi.. "teşekkür ederiz..hepimiz geleceğiz,selam söyleyin "dedi..
ir-- as.. nadide hanımla,sadun beyin de size selamı var.. birlik ve beraberliğinize hayran olmuşlar..

as dediler..
vahide-- siz meşguldünüz.. gülderen hanımla da ben konuştum.. teşekkür ediyor,selamı var.. herşey kontrol altındaymış..
ir-- as.. iyi bari..  sadun bey,çimler bozulabilir ve dışarıdan gelip geçenlerden,rahatsız olabiliriz diye...
yemek işini otelde yapmak istiyormuş.. " çimleri sandalyelerde bozar..
önlem alırsanız masalarda konabilir.. diyelim ki bozuldu, tekrar çim ekilir..
açılış burada..  gelen insanları,birde otele taşımayalım sadun bey ..
demirlere de ,büyük çağrı panosu asarsanız, içeriyi kimse görmez "diyip.. (gülerek) yazılacak metni de söyledim..
bizim çiçekçi amcayı göreniniz var mı.. ben onu da çağıracaktım..

songül-- gelenler,iş adamı.. eş,dost..aile ve resmi görevli kişiler. ne maksatla çağıracağınızı anlamadım..  çiçek mi isteyeceksiniz..
ir-- yoo.. davetli olacak.. o da dost..

vahide-- bugün gelirken gördük deryayla.. kaldırımda ,şemsiyenin altında oturuyordu.. yine..
eski büroya gitmiş.. yüzü kıpkırmızı ve acı çeker gibi ifadesi vardı..

ir-- ay kıyamam.. böbreği rahatsızmış onun.. ekmek parası işte,garibim yine de rızkının peşinde.. söylediniz mi burayı..
derya-- söyledik irem hanım.. uğrarım dedi.. ben sizin kadar iyi niyetli birisini görmedim.. garibim dediğiniz adamı,tanıyorsunuz sanki..

ir-- doğru tanımıyorum ama gözlerinden iyi,güvenilir olduğu anlaşılıyor..
kötü bakmayıp,biraz da hislerimle hareket etmekten yanayım.. böyle gördüm,büyüdüm..  çok daha iyi niyetli insanlar var,inanabilirsin..

songül-- irem hanım,çiçek liseye giden iki kız kardeşim var dedi..
siz ne dersiniz,onlar nasıl karşılar  bilmiyorum da.. diyorum ki; okullar açılıncaya kadar, burada bana yardımcı olsalar..çay,kahvetoz almak gibi.. parada kazanırlar hem..

ir-- songülcüğüm.. birincisi,teklifin onlardan gelmesi lazım.. ikincisi,isteseler bile tanıdığı çalıştırmam..
sinirli olurum,bağırırım ..durgunluğumdan siz bile alındınız.. onlar acemi çocuklar ,alınsın istemem..
birde burhan var,hiç olmaz... kaldı ki; ben çiçeğe bile iş teklif edemiyorum..
üçüncüsü,gülten hanım çok naif.. kırılgan,hırpalanmış bir kadın.. istemesek de. kendisini bize borçlu hissediyor,zaten.. daha fazlasına gerek yok..
ama arzu ediyorlarsa,benim tavsiye ettiğimi bilmemek şartıyla iş bulurum onlara.. burhan ağızlarını bir ara..
 birde kızların karakterini bilmem lazım..

burhan-- aynı çiçeğe benziyorlar, irem hanım.. çok terbiyeli,saygılı ve ailece müthiş çalışkanlar..
çiçek kıyamıyor da.. aralarında konuşurlarken..  harçlığımızı çıkarırız abla ,dediklerini duydum..

ir-- tamam öyleyse.. iki güne kadar,haber veririm sana..
max ve tina için.. içeride kurt olduğunu bildiren tabela gerekiyormuş..
bizim kurtlar,köpekler var ama onlar mama yemediklerinden bilmiyorum..
mamayı nereden alıyorsun..kaç öğün yiyorlar.. burhan..

kapıda görününce..
ir-- canım ya..çağırdığımı sandılar.. max tina gelin..
sevdim,okşadım.. aferin dedim..

burhan-- bir öğün yiyorlar.. mamaları ithal,çok besleyici  özel karışım ve  var şimdilik.. ben alırım,bitince.. levhaları da yarın gelecek..

ir-- tamam.. hadi gidin siz ,saat yedi oldu.. benim biraz daha işim var..
onlar hazırlanırlarken.. koşa koşa yukarı çıkıp,arabanın anahtarını aldım..
yine aynı hızla aşağıya indim.. max ve tiyayla..arabanın yanına gittik.. ben hediye paketini aldıktan sonra.. 
 onları iki büsküiyle ödüllendirdim..

içeri gelip, vahide hanıma hediyeyi.." güle güle kullansın şebnem" diye verirken.. songülün kardeşini hatırladım..
ir-- songül,kardeşin kız mı erkek mi.. bedeni nasıl,
 kaç yaşında bilmediğim için.. ona alamadım.. en kısa zamanda telafi ederim tamam mı..

songül-- ilahi irem hanım.. düşünmeniz yeter.. takmayın öyle şeyleri.. o şımarık kolay kolay birşey beğenmez.. oğulları oldu diye ,annem babam.. kaç yıl sonra bulunca şaşırmışlar biraz.. sekiz yaşında ama kök söktürüyor.. şimdiden..

ir-- (güldüm )onu bana getir bir ara.. ben onun dilinden anlarım.. kardeşine karşı bir yakınlık hissettim.. niyeyse..
vahide--songül--derya-- burhan-- ir-- hah hah hah..

Hiç yorum yok: