Translate

29 Nisan 2012 Pazar

1208.bölüm..

saidin davetiyesi ve kartlara baktıktan sonra..
tunayla masanın önündeki koltuklara, karşılıklı oturduk..
çay içerken.. katologlara da değerlendirme yaparak.. bakıyoruz..

tu--nasıl birşey düşünüyorsun..
ir--daha belli değil..

tu-- philibin üreteceği farklı ne var ki burada.. perde ve mutfak takımını yapsa bile.. burada da çok çeşit var..
cazip değil,ucuz maliyetli.. kar edilebilecek.. sıcak para akışını sağlayabilecek bir ürün olması lazım..
 yatak da,onun alanı değil.. hem pamuk diyarındayız,hazır yatağa prim verilmesi zor.. yada zaman ister.. fabrika kurmaya kalksan.. önünü görmeden fazla maliyetli iş ,şu anda büyük risk.. 
mobilya ve koltuk için de belli yerlerin,egemenliği ile uğraşacak kapasitemiz yok..

ir-- yani diyorsun ki.. girdiğin iş kolunda.. fazla rakip olmamalı..
 sen -getirttiğin yada ürettiğin ürünle- anılıp lider olabilmeli.. az parayı,çok yapmalısın..

tu-- (gülümsedi) aynen öyle diyorum..

ir--  aklımda ki,ithal beyaz eşya yada televizyondu.. burada üretilen kalıplaşmış,iki marka var..
eğer üretici firmayla.. yerli ürünlerle rekabet edebilecek bir fiyat anlaşması yapabilirsem..piyasaya tek dağıtıcı olarak,girebilirim.. araştırmasını yaparken.. dengeler de yerine oturur.. önümüzü görebiliriz..

tu-- evet,acele etme.. başka işlerde çıkabilir karşımıza.. mesela araba distribütörlüğü ,galeri açmak da seçenekler dahilinde olsun..
bir tırdan atıyorum.. net xxx dolar kazanıyorsan.. yeni iş bundan daha çok kazandırıp.. geri dönüşü, kısa vade de olmalı..
ilk hedef  olarak,Adana ve çevresinde satılabilecek.. karlı ürünleri.. araştır/araştırsınlar elemanların..
sence burada ,herkesin kullanması lüzumlu hangi alet var.. önce onu düşün.. araştır ve gir..
sonuna kadar desteklerim seni..

ir-- (gülümsedim) sağolasın..

telefon çaldı..  tunanın tarafında diye..
ir-- sen açsana..
tu-- (açtı) buyrun.......  evet bekir bey,benim.. hah hah hah.. patron değişmedi,ben ziyaretçi olarak..
köşkü görmeye geldim................  nasılsınız.. ............ .............bizde iyiyiz.. koşturuyoruz..
.............. .......................................... ..................................bugün kazılmaya başlayacak,kısmetse.
 temeli de,duruma göre cuma gününe düşünüyoruz.....................sağolun.. irem geldi,vereyim......................  tabi dinliyorum.. ...........................................................................................................................
......................................................................................................................................................
bir dakika bekir bey.. (ahizeyi kapatıp,kısık sesle ) iremm.. bekir bey açılışı soruyor.. çarşamba günü yapalım mı..
ir-- yookk.. sam gelecek, o gün..  cumartesi belki diye,söyledim ya tuna..

tu--(gülümseyerek ) peki.. bana boll buzlu bir ayran yapar mısın.. içim yandı.. senden istiyorum ama..
ir-- aniden için yandı ha.. iyi yaparım.. selam söyle,bekir beye..
tu-- tamam canım..
ben odadan çıkıp.. aşağıya indim..

******

mutfakta ayran yapıyorum.. songül de,fasulye ayıklamış yıkıyor..

songül-- benden isteseydiniz ya,irem hanım..
ir-- tuna benden istedi,songül..çaydan sonra ayran ne alakaysa..artık..  fazla yaptım.. bardak çıkar da ,sizlere de vereyim..
songül-- tamam..

doldurdum bardaklara.. elimi yıkarken.. kaseyi de  yıkadım..
tepsiye bardakları koyup elime almıştım ki.. tuna, vahide hanım ve derya girdiler içeriye..
tuna gülüyor.. diğerleri suç işlemiş çocuklar gibi ,duruyorlar..

ir-- ne oldu size.. suçlu çocuklar gibisiniz...
tu-- hah hah hah.. aynen öyle.. çocuklar sana,bize sürpriz hazırlamışlar..

ir-- (tepsiyi masaya koyup) aniden ayran istemenle ,bir alakası olduğunu seziyorum..
oturun da.. sürprizi anlatın çocuklar.. burhannn,sen de gell..

burhan-- yine mi ya..

tu--songül--vahide--derya-- ir-- hah hah hah..

Hiç yorum yok: