Translate

26 Nisan 2012 Perşembe

1204.bölüm..

derya da geldi.. poaçalar,reçel peynir zeytin.. hüseyin beyin gönderdiği bal..
domates,biber salatalık.. uzun masanın bir tarafına hazırlanmış....karşılıklı oturduk..
sohbet eşliğinde onlarla beraber, bir daha kahvaltı yaptık..
keyif çaylarını ben doldurdum..verdikten sonra..gidip çantamı aldım burhanın masasından..
monitör kapalıydı,kameranın da ışığı yanmıyordu.. elektrik de var ama
vardır bir nedeni..

mutfağa gittiğimde de,bir kül tablası alıp oturdum yerime..
sigaramı yakıp,paketi masaya koydum.. onlar daha yiyorlardı..
tuna da yaktı sigara..

tu-- elinize sağlık,hanımlar..
vahide-- afiyet olsun..
ir-- songül kahvemiz var mı..

songül-- var irem hanım.. cumartesi, gerekenleri aldım.. pazar alışverişi de yaptım.. meyvemiz,sebzemiz.. unumuz bulgurumuztemizlik malzemelerimiz,herşeyimiz tamam..

tu-- ben cuma günü , sebze meyve getiririm..sen de eksikleri alırsın songül..
songül-- olur tuna bey..

o pişirirken kahveyi.. derya da masayı topladı.. sildi..
burhan da,kendisine çay doldurup..bir sigara yaktı..mutfak penceresinin yanında.. ayakta  içiyor,sıkıntılı niyeyse..

ir-- said geldi mi derya..
derya-- gece gelmişler,irem hanım.. sabah buraya uğradı said.. abisiyle eşi de gelmişler.. evlerindeler dedi..
perşembe günü de,açılışı yapacakmış.. davetiye de getirmiş,masanıza koydum..

ir-- hayırlı olsun,darısı bize.. perşembe günü ayın onyedisi dimi.. saat kaçtaymış..
derya-- evet,saat beşte..
tu-- (içini çekerek..) inşallah ,üstümüzden yük kalkmış olarak geliriz..
vahide-- inşallah,öyle olur..

songül kahvelerimizi verip.. "ben yukarının tozunu alacağım " dedi..
ir-- otur songül.. sonra alırsın.. konuşalım..
songül-- peki..

tuna sigara verdi onlara da..
ir-- vahide hanım,anlatın..

vahide--  temizlik ve yemek için.. gelenlerle konuştum ,çok da kalabalıktı ama hiç birisini gözüm tutmadı..
üstelik köşk diye fazla para talep ettiler.. songül de ben yaparım diyor ama.. yetişemez,yardımcı iki personele ihtiyaç var..

tu-- necla hanımı çağırsana irem.. hergün yada günaşırı gelsin.. sigortasını da yap,kadının güvencesi olsun..

ir-- tamam sorarım.. yemek işini de,birkaç gün idare edelim.. nasılsa buluruz....
perşembe günü moralimiz yerinde olursa.. açılışı,cumartesi günü  yapabilirim..
eğer kalırsa.. düğünler,hasat ve herkes yazlıklara gideceği için..  eylül ayında yapabiliriz ancak.. belki de daha iyi olur..
 ben üç yada dört eleman daha almak istiyorum.. dil bilip.. yeni iş alanları.. araştırıp bulacaklar ve
 takip edip..projelendirecekler..

gelecek yıldan itibaren.. toprakları ekmeyeceğiz.. bütçemiz sağlam fakat.. hasat gelirleri ana kaynaktı.
tekstil ihracatına mutlaka ilave yapılmak zorunda.. para kazanabileceğimiz uygun  iş alanları arıyoruz..
giderimizi olabildiğince kısıp,elimizdeki fazlalıkları paraya çevireceğim.
 şimdilik söyleyeceklerim bu kadar.. sizin söylemek istedikleriniz varsa buyrun..

songül-- ben temizliği de ,yemeği de yaparım.. personel sayımız artıncaya kadar..
sıkmayın kendinizi.. yalnız bir bahçıvan lazım..sulamak sorun değilde.. bakım için..
ir-- sağol songül.. rayına oturuncaya kadar yap.. sonra rahatlatırım seni..
songül-- tamam.. şimdi gidebilir miyim..
ir-- peki, canım..
o çıktı mutfaktan..

derya-- bir önerim olablir mi..
ir-- tabi.. ne konuda..

derya-- burhan,dün vahide hanımı.. çiçeği ,beni ve songülü alıp..
gezdirdi sağolsun.. çiftliğinize de uğradık.. nail ,güllü ve  kahya .. çardakta gayet güzel ağırladılar bizi..
ekilenlerle alakalı konuşurken.. bedelsiz dağıtılanlardan da bahsettiler..
kimsenin kısmetine mani olmak niyetinde değilim ama madem iş alanı arıyorsunuz..
neden onları işleyip,değerlendirmiyorsunuz.. turşu,konserve,salça.. meyve suyu gibi..

Hiç yorum yok: