Translate

19 Nisan 2012 Perşembe

1192.bölüm..

tu--(gülümseyerek)seni ceylan gözlüm, neredesin senn..
 ir-- tatlı dillim güler yüzlüm,geldim işte.. tunaa,bu gecede türkü söyleyim mi.. n'olurrr..
tu--hah hah hah..

ir-- varol bey,bir yeteneğimi daha keşfetsin diye demiştim..  aldı ağzının payını,sustu.. sen niye stres yaptın ki..ben galip beyden duymuştum zaten.. ikinize hediye edeceğim sonucu..diyince çok güldü.. 

tu-- iğnelemen gereksizdi.. hala görevde,çünkü..
 sonuç dediğin gibiymiş,bende yeni öğrendim..tebrik ediyorum..

ir-- galip bey,varol bey neyse de.. senin,böyle kuru kuru tebrik etmen, hiç hoş değil tunaa..
tu-- hah hah hah.. sırası gelince,ıslatırım  .. tamam mı..

ir-- iyi,tamam..  bizim ekip gelmedi mi daha.. ben nereye oturacağım.göster de..iki dakika uyurum belki..
tu-- (belimden tuttu.. )uykuyu aklına getirme şimdi.. en önde,yanımda oturacaksın.. kimse gelemedi daha..

tanıdık tanımadık.. tokalaşma faslı,gerçekleşti..
protokol sıralarında.. sonra öğretmenlerle .. selamlaştık..
seyirciler sıralarında oturanlara da başımla selam verdim.. tunanın gösterdiği sandalyeye oturdum nihayet.. o da yanımda..

******
törenler sıkıcı olur ya.. bu hiç öyle değil .. bir öğretmen açılışı yapıp..herkese hoşgeldiniz dedi sadece...
uzun konuşmalar olmasın,sıcak zaten.. daha esnek olalım ve çocuklar konuşsunlar diye karar almışlar..
öğrenciler çıktılar tek tek..  yurt ve okul anılarını -tüm doğallıklarıyla-anlattılar..çok gülüp,alkışladık..

galip bey kürsüye gelip.
galip-- başka söylemek istediği olan var mı..(kimseden ses çıkmayınca)
öyleyse beş dakika bana tahammül etmenizi istiyorum..
(kısa bir konuşma yaptı)
 siz son dönem öğrencilerisiniz..diye böyle bir hoşluk yapalım denildi.
bundan sonra bu bina lise olarak kullanılacak.. ve daha ne anılara şahit olacak kimbilir..
ama kim ne derse desin.. bir tanesi asla unutulmayacak..
beklemeyin anlatmayacağım,isterdim de..emekli olmaya niyetim yok henüz..

öğretmenler bize bakarak gülüyorlar..

galip-- dekanımız ,sayın tuna karayı davet ediyorum..

alkışladık.. tuna çıktı kürsüye.. mikrofonu ayarlayıp..
tu-- sayın misafirler ..burada, bizimle olduğunuz için teşekkür ediyorum..
(tuna konuşurken de.. fotoğraflar çekiliyor devamlı.. ben nasıl atladım bunu.. )
 özveri,saygı ve sevgi çerçevesinde..bir öğretim yılını daha bitirdik..
çalıştınız,dinlenmek ve eğlenmekte hakkınız..
yeni dönemde kampüste yine beraber olabilmek umuduyla.. 
 dereceye giren öğrencileri ,davet ediyorum..
üçüncü....
ikinci...
birinci.. çiçek (....)

kendisi de,bizler de coşkuyla alkışlarken.. onlar da yanına gittiler..
tokalaşıp, hediyelerini verdi..

çiçeğe ayrıca fermanla, zarfı da uzattı.. sonra da buketlerini aldılar.. 
tunayla hatıra fotoğrafları çekildi.. üçü poz verdi..

tu-- hepinize başarılar diliyor,sizlerle gurur duyuyorum.. yolunuz,ufkunuz açık olsun..
alkışladık gençleri.. iniyorlar.. tek tek..
çiçek sona kaldı..
inerken.. elindekileri,göğsüne bastırdı..göremiyordur ki..
kıyamam,düşmemek için de.. dikkat ediyor.. tuna da inecek ama durdu artık..

gözlerimi kısıp,baktım.. birisi bekliyor merdivenin önünde..
kimmiş bu derken tanıdım..

burhannn.. aa,burhan gelmiş..jilet gibi de giyinmiş,krem rengi takımını..

 elini uzattı,çiçeğe..

Hiç yorum yok: