Translate

5 Nisan 2012 Perşembe

1161.bölüm..

tuna duş aldı.. tıraş olurken,anlatıyor.. ben de.. odada giyiniyorum..

tu-- öğlen gittim ya..
ilk dersten sonra, halamın raporunu yazan asım beyle tanıştık..
okula gelmiş.. odam da beni bekliyordu..

ir-- ne alaka,seni nereden biliyor ki..görmeye geliyor.. hem niye..

tu-- sorumluluktan.. (yüzünü yıkayıp geldi,  gri takımını..giyiyor ) asım beyi,ailesinin imkansızlıklarından dolayı.. ilkokuldan itibaren halam okutmuş.. sonradan bende hatırladım,gelip giderdi..
geçen hafta,hastanede halamın filmleri çekilirken karşılaşmışlar.. benim uyanık halam,hemen planı yapmış..
"tunaya, karısına..ahretliğime çok pişman olduğum şeyler yaptım ve
söyledim.. vicdanım sızlıyor, beni affetmeleri lazım.. senden yardım istiyorum
öyle bir kılıf bulalım ki,beni aklasın.. hastalık yada yaşlılıktan olduğunu sansınlar..
ocağına düştüm, yapamam deme.. hakkımı helal etmem sana "demiş..

ir-- (döndüm arkamı) fermuarımı kapatsana.. yani numaramıymış.. ama
diğer doktor raporu inceleyip, doğruladı demedin mi..

tu-- (fermuarı kapatıp,önüme geçerek straples mavi elbiseme baktı ) çok güzelsiniz,irem hanım.. halimden faydalanıp,böyle gitmeyi düşünmüyorsun değil mi..

ir-- hayır,şifon cekedim var da.. niyeyse,senin diktirdiğin tuvaleti hatırladım birden..

tu-- (öptü boynumu)hatırlatmasana.. (şifonyerin üstüne çıkardığım,takı kutusundan.. altın gerdanlığı
ve bilekliği  alıp taktı..)
ir-- sağol.. (küpeleri takarken) ee,sonra..

tu-- (cekedini giyip,cüzdanını koydu)gerçekten rahatsız olan birisinin filmine ,halamın adını yazmış..
filme göre,rapor gerçek yani..hangi uzmana gösterirsen aynı şeyi söyleyecek..şekilde..
 tereyağından kıl çeker gibi,sorunu halletmişler..
asım bey,halamı kıramamış ama telaşlanacağımızı bildiğinden ,içine de sinmediğinden.. gelmiş.." kesinlikle duymasın ,muazzez hanımın hiçbirşeyi yok..bu suç,biliyorum ama  ne olur affedin beni ,
hakkımı helal etmem diyince ,itiraz edemedim" dedi..
ben sinirimden gülüyordum.. tuğrulu arayıp,söyledim..gelirken de,erene bahsettim.. belli etmeyecekler..
durum bu.. halam hepimizi oyuna getirdi de.. elimizin arasından gittiğini düşündüğümde..
iyi ki,doğru değilmiş diyorum.. kızayım mı,sevineyim mi..nasıl davranacağımı şaşırdım.. önerin ne..

ir-- (ayakkabımı ve şifon cekedimi giyip,minik çantamı aldım)
kırılsam da,gönülden affedemesem de..  hiç birşey olmamış gibi,devam edeceğiz.. başka çare var mı..
 benim yüzümden oldu diye,içim içimi yiyordu...
tu-- (elimi tuttu) benim de.. ama ben senin kadar kolay kabullenemem herhalde..

ir-- geç bunları tuna.. hastaneye nasıl geldiğini hatırlasana..
çaren mi var.. ,bir kalın sünger de..bunun üstüne çekeceğiz..
sünger fabrikası mı kursak ki..
bize çok lazım oluyor ya.. o bakımdan şey ettim..

tu--ir-- hah hah hah..

***

arabayı tuna kullanıyor.. ahizeyi aldım elime..
tu-- kimi arıyorsun.. bülenti mi..
ir-- (kaşlarımı çatarak) sen nereden biliyorsun.. hii,aradı mı yoksa..
tu--(gülerek) gelirken arayıp,müjde verdi.. çokkk sevinçliydi.. bebekler gayet normalmiş.. yengeni de aramışlar.. yeliz de seni sevdiğini söyledi,öpüyormuş..

ir--  çok şükür,allah hep sevindirsin inşallah.. valla,adak bile adadım..
tu-- amin.. ne adadın.. kurban mı yani..
ir-- hayır.. lokma döktüreceğim.. aklıma gelmişken;temmuz ,ramazan ayı ya..
diyorum ki.. yurdun yemekhanesi çalışsa da.. o çevredekiler faydalansa
nasıl olur..
tu-- o çevrede yazın kimse yok ki.. öğrenciler gidecekler.. yurtta da kimse kalmıyor.. sen hayır yapmak için,yemek vermek istiyorsan.. belediyenin iftar çadırına malzeme yada para olarak bağış yap..
onlar pişirip,daha fazla kişiye ulaştırıyorlar...

ir-- hımm,olabilir.. neyse.. ben yine de arayayım..
tu-- kendileriyle beraber uğraşan laborant ve doktor arkadaşlarla yemeğe gidiyoruz dedi.. yarın ararsın..

Hiç yorum yok: