Translate

3 Nisan 2012 Salı

1158.bölüm..

balkonda biraz sakinleşince.. mutfağa girdim,hava nasıl da sıcak..
 bir lokma peynir aldım ağzıma.. dolapta zeytin yağlı yemekleri var.. yeşillikleri de görünce..çıkarıp.. küvete koydum,ıslansın.. salata yapacağım..
tencereye de su koydum,makarnayla  yeriz..

mideme iyi gelir diye kahve yapıyorum,cezveyi koydum ocağa ..
halamla da abim kısık sesle konuşuyorlar ama yine de sesleri geliyor..

tuğ-- biraz yat istersen.. ben de ireme bakıp,kebap alayım..
ir-- abii.. alma,ben hazırlıyorum..

geldi yanıma..
tuğ-- iyi misin..
ir-- eh işte.. kahve içeriz dimi..

tuğ-- sarhoş gibiyim.. ayıkırım belki.. içelim.. ne yapıyorsun..
ir-- bir salata,bir makarna.. z.yağlılar da var.. hava çok sıcak,kebap da kalsın dokunur dedim.. ama sen istiyorsan..
tuğ-- yok ya.. derdimiz kebap mı..

ir-- halam nasıl..
tuğ-- iyi.. yatırdım..

suyu açıp,yeşillikleri yıkamaya başladı..
ir-- ben yaparım abi.. bırak sen..
tuğ-- aklımdakiler dağılır belki.. senin niye miden bulanıyor..
ir-- stres fazla gelince,böyle oluyorum abi.. üzüntüye hiç dayanamıyorum..

kahveyi fincanlara doldurup mutfak masasına koydum..
ir-- gel hadi..

*******

bir saat sonra
herşey hazır.. salondaki masayı açtım,sofrayı da kurduk.. halam ve ayşe uyuyorlar.. tunayı bekliyoruz bizde..
klima çalışıyor.. birer sigara yaktık,oturuyoruz..

ir-- abii..
tuğ-- efendim..
ir-- bu olanların- sabahın- haricinde..başka bir sıkıntın mı var.. çok dalgın ve durgunsun.. neslişahla mı ilgili yoksa..

tuğ-- (buruk buruk gülümsedi) hiç ilgim ve bilgim yok.. nafakasını yatırıyorum sadece..
olanlardan böyleyim.. kafam karmakarışık,şimdi keşke hiç karışmasaydım hiç söylemeseydim diyorum.. eğer halam kendinde olmadan ,söylediyse diye.. vicdanım rahatsız.. tunayla biraz konuştuk da,çok öfkeli..vazgeçiremedik..

ir-- senin ne suçun var ki,abim.. nereden bilecektin..
ben hiç sormadım,tuna da söylemedi.. halam kime ne demiş..artık benim için pek önemi yok ama duymak istiyorum..

tuğ-- (başını salladı sağa sola) kesinlikle olmaz... sen kinlenirsin,tunayla da ilişkimiz bozulur.. sorma..

ir-- peki.. hastanede dediklerini duymuşsunuz,ben inandım ama tuna ikna olmamış.. doktora baskı yaptığını,rahatsız olmadığını  düşünüyor.. senin düşüncen ne..

tuğ-- bilmiyorum ki.. herşey olabilir.. offf tuna da,nerede kaldı ..keşke ben de gitseydim..

ir-- (yanımdaki telefonun ahizesini alıp,tuşlara bastım) çalıyor.. alo,tuna
............. merak ettik geciktin................... hıı,sonuç ne...... ..................... ..................... tamam.. (kapatıp)
geliyor.. filmi ,önerilen doktora inceletmiş,sonuç doğruymuş.. şimdi ben sevineyim mii,üzüleyim mi.. şaşırdım..

tuğ-- ben de..

*******

 morali bozuk,berbat bir halde geldi tuna..terlemiş tabi.. eve uğrayıp gömleğini değişmiş.. salona aldık,kısık sesle konuşuyoruz..

tuğ-- anlat tuna..

tu-- kadın filme bakar bakmaz.. bu durumun ,yapabileceklerini özetledi bana.. boşuna kızmışız kadına,dengesizliğini bu kanama yapmış.. çok tehlikeli görünmüyor ama takip edilmesi de lazım dedi.. ilaçlarına aynen devam edecekmiş. bir hafta sonra götüreceğiz..yeniden film çekip ,karşılaştırma yapacak..
neden olur ,bizlerin yaptığı bir şeyden mi kaynaklandı ki dedim..
"sanmam doğumsal bile olabileceği gibi,sıcaklardan da olabilir .. yaşlılar daha şanslı bu konuda,genç olsa beyin kanaması geçirirdi.. her insanda olabilir",dedi..

tuğ-- tunaa ,oğlum sakinleş.. sebep senmişsin gibi,düşünmesene.. şimdiye kadar yaptıklarını kim inkar edebilir ki..hem sabah, erenle beni kabristanda görmüş.. kendisi söyledi..paşanın mezarındaymış,biz fark etmemişiz.. 

tu--...... tansiyonun niye yükseldiği anlaşıldı..
ir-- sen gidemedin herhalde,bizde beraber gidelim tuna..

tu-- (gözleri dolu dolu, baktı) gittim,seninle de gideriz..
elini tutup.."olur" dedim.. kapı açıldı.. halam bize bakıyor..

mua-- ne oldu size..
ir-- (kalkıp yanına gittim,koluna girerek) acıktıkk..  oturun da,yiyelim.. tuna,abi gelin hadi..

tahmin edeceğiniz gibi,biz ne yediğimizi anlamadık ama halamın maşallahı var.. elinize sağlık diyerek gayet güzel yedi..

tu-- halaa..
mua-- efendim oğlum..
tu--(sıkıntıyla,dudaklarını kemiriyor ) tansiyonunun olduğunu bile bile,niye kabristana gittin..
halimize bak,ya sana birşey olsaydı..

mua-- oğul,er yada geç olacak.. ölüm bizim için.. eskilerin bir lafı vardır.. "ne yaparsan elinle,o gider seninle "derler..elimden geleni yaptım,bende..  yengem saf temiz,cefakar bir kadındı..
 mekanı cennet olsun,bana da çok yardım etmiştir.. onun için gittim,yani..
tansiyonum biraz oynadı diye, ne bu hüzün.. ayşe telaş etti,
dinlenince geçer dedim ama dinlemedi beni.. allah sizleri esirgesin,üzgün durmayın da..
yeniden yükselmesin tamam mı..

tuğ-- tamam ama sende biraz dikkat et kendine.. söz ver de ,rahat gidelim.. akşam geliriz yanına..

mua-- peki,söz.. gidin hadi.. ergünün nişanı vardı,irem-tuna siz gelmeyin.. beni de çağırmışlardı ama mazeretimi söylersiniz artık..

ir-- bizde ,gitmeyiz hala..
mua--niye kızım,olmaz akraban o..birazdan firuze gelecek,ayşe de var yalnız değilim ki..

tu-- benim gitmem lazım,hadi tuğrul.. irem sen..
ir-- bulaşıkları yıkayım da,ayşe kalkınca giderim..
mua-- aa,git git.. ayşe uyandı,mutfakta.. biz konuşuyoruz diye gelmedi..

******

tuna ayşeye doktorun kartını verdi,dikkat et diye de söyledi..
halayı öpüp,çıktık dışarı.. arabaların yanında konuşuyoruz..

tu-- irem,eve git.. sadun beyi ara.. yarın götürürsün..
ir-- tamam.. hadi sen gecikme.. abi,benim arabayı al istersen.. akşam çocukla gelmeniz zor olur..

tuğ-- sağol.. arabamız var ya.. geliriz.. hadii,bozmayın moralinizi..teyzenlere de,gelemediğimizi söylersiniz..
ir-- tamam abi.. selam söyle elaya..
tuğ-- söylerim..

oturdum arabaya..
ir-- tunaa,götüreyim mi.. gidemiyorsan ..
tu-- (gülümsedi nihayet) dikkatli ol..

2 yorum:

buğra dedi ki...

yazmayı ve okumayı çok seven, kitaplar yazmış birisi olarak öncelikle bu yazınızı okumadığımı itiraf edeyim..
ziyaret etme amacım, yaklaşık 1,5 yıl evvel bloguma bırakmış olduğunuz yorum..ben o zaman askere gidecektim yolun açık olsun yazmışsınız..tabi askerliğim bitti, şimdi eskiye dönük yazıları okuyordum..bi teşekkür etmek istedim..herşey gönlünüzce olsun..bu yorumu onaylamamanız mühim değil, okumanız yeterli..sevgilerimle..ÇoCuK

yorum yaptığınız yazı: http://byask.blogcu.com/askerlik/9288282

UNUTULMAYANLAR dedi ki...

Merhaba Buğra.. Hoşgeldin;hem buraya,hem de memleketine.Hiç tanımasam da; sen "askere gidiyorum" diye paylaştığın için yorum yazma ihtiyacı duymuştum:)Dileğim kabul olmuş, şükür bitirip dönmüşsün.
Çok naziksin,yolun bundan sonra da hep açık olsun :) Teşekkür ediyor,sevgilerimi gönderiyorum.. Meral