Translate

3 Nisan 2012 Salı

1155.bölüm..

bir sigara yaktım.. elim titriyor.. 
derya-- irem hanım sakin olun.. durumu ciddi mi,demişler..

ir-- bilmiyorum.. doktor bir terslik görmüş.. yakını olarak,beni çağırmasını istemiş hala da..aramız hoş değil..
birkaç zamandır.. bir saat önce,aradı konuştuk.. tansiyonu benim yüzümden yükseldiyse,kendimi hiç affetmeyeceğim..

derya-- öyle olsa sizi çağırmazdı..kimseye , kötülük yapacak birisi değilsiniz ..aranızın hoş olmaması
karşı taraftan kaynaklanıyordur ,bence..

ir-- (içimi çekerek) yine mi dinleniyorum derya.. sen nereden biliyorsun..

derya-- birşey bildiğim yok.. sizi tanıdığım için söyledim.. dinlenmiyorsunuz, en azından bana böyle bir emir gelmedi..

ir-- halayla tunanın ilişkisi çok farklı.. o büyütmüş,emeği çok.. tuna da,saygıda hürmette hiç kusur etmeyip.. hep adil olmuş..
evlendikten sonra bizde iyi anlaştık,anne olarak gördüm onu.. benimsedim..
o da beni gelin değil ,kızı yerine koydu allah için..
başımızdan geçenleri biliyorsun.. şimdiye kadar hiç  çocuğumun olmadığı  imasını bile duymamışken.. hala geçenlerde..hiç umulmadık bir anda ,hatırladı herhalde.. ve bize de belli etti,laf çoğaldı..
tabi duyunca tuna delirdi,herşeyden feragat edeceğini hiç birşey istemediğini söyledi..
neden olduğum için ,bende çok üzüldüm.. saygısızlığımız olmasa da,kırıldık yani..
şimdi doktor bir terslik gördü diyince.. ziyanın "yaşlılıkla alakalı bir durum olabilir..
doktora götürün "dediği geliyor aklıma.. inşallah kötü bir durum yoktur diye dua ediyorum derya..
içim daralıyor,hızlı sürsene biraz.. offf.. 

derya-- inşallah yoktur.. trafik tıkalı,irem hanım baksanıza..

ir-- kahretsin midem bulanıyor yine.. sağa yanaş derya,çabuk..

derya yanaşınca ,su şişesini alıp.. indim aceleyle..
kaldırımda derin derin nefes alarak.. biraz içip,elimi yüzümü yıkadım.. güneş yakıyor kurudu hemen..
neyse.. yerime oturdum,beş dakika sonra hastanedeydik..

ir-- sen bekleme derya.. taksiyle git.. sağol getirdiğin için..
derya-- bu iş değildi,irem hanım.. hadi beraber çıkalım.. tuna bey gelince,giderim..

ir-- peki..

**********

doktorun adını söyleyince.. ikinci kat dediler..çıktık..
kapıyı çalıp,içeri girince ayşe kalktı hemen.. rengi atmış kadının.. tokalaştık,teselli edip sen otur dedim..
ercüment bey de,içerideki odadaymış.. geldi yanımıza..güler yüzle
hoşgeldiniz,nasılsınız dedi.. tokalaşıp,oturduk bizde..

ir-- ercüment bey,hiç hoş değilim.. nesi var muazzez hanımın.. nasıl geldiğimi bilmiyorum,inanın..

erc-- muazzez hanım bir hafta önce de gelip.. kan vermiş,tahliller için..  mr  ve röntgenleri de çekilmiş..
sonuçlar bugün verilecekmiş..  yüksek tansiyon nedeniyle ,yeniden getirilince..nöbetçi olduğum için,ben ilgilendim.. ve servise yatırdım,serum veriliyor şu anda iyi..
 filmleri inceleyen uzman arkadaşın..  yazdığı rapor için, yakınını çağırın demiştim..
tuna beyin halasıymış ama o sizi çağırmış irem hanım.. benim bir suçum yok..

ir-- (gülümsedim) estafurullah,tuna okulda diye beni çağırdı herhalde..
raporda ne diyor,ercüment bey..

erc-- son zamanlarda , davranışlarında bir anormallik var mıydı.
mesela asla söylemeyeceği bir şeyi, söylemek..yapmak  gibi..

ir-- bence vardı,inanamadığımız şeyler duyduk ama ayşeye sormak lazım asıl..

ayşe-- var doktor bey.. neredeyse iki aydır, iyice arttı.. hiç tanıyamaz oldum muazzez hanımı.. konuşması,huyu değişti.. karşısındaki insanı, kırıyor ve yaptığını kabul etmiyor..
ben birşey demedim ki diyip,üzülüp ağlar olmuştu.. tansiyonu yine yükselince,geçen hafta gelmeye ben ikna ettim.. hatta şikayeti olmamasına rağmen doktora rica ettim,bir tuhaflık var..tutarsız davranıyor dediğim için, çekildi o filmler.. nesi var mış..

erc-- beynin düşünme,konuşma merkezinde.. küçük çaplı bir kanama var diye yazmış,arkadaş..
ir-- nee,ne kadar küçük.. hayati tehlikesi var mı.. beyin kanaması mı geçiriyor yani..

erc--yok yok..  konunun uzmanı değilim ama yaşlılar bu tür minik kanamaları,daha çabuk tolore edebiliyor..
hiç bir şey yapmadan ..tamamen düzelebileceği gibi,araz bırakma yada artması da ihtimaller dahilinde tabi..

ir-- öneriniz nedir.. konunun uzmanı kim,onunla görüşelim ercüment bey..

erc-- biraz sonra,serumu bitecek.. eve götürebilirsiniz muazzez hanımı..
(kağıda yazdı birşeyler ,bana uzattı) raporu yazan arkadaşla görüşün önce,
onun da tavsiyesini alın elbette.. adını,numarasını  yazdığımseçil hanım konunun uzmanıdır.. gerekeni anlatır size.. 

ir-- hemen buradan alıp götürsek,doktor bey.. yada başka hastaneye yatırıp.. o doktoru getirelim.. muayene etsin.. başka tetkiklere ihtiyaç duyabilir,ameliyat olması gerekiyordur belki.. ..kesin ne yapacağımızı söylerdi,demek istiyorum..

erc-- (gülerek)haklısınız da..  moral herşeydir,irem hanım.. özellikle o yaş insanı için..
genel hasta ve hasta yakını  psikolojisi nedeniyle şuan için,tavsiye etmem..
çok çok acil bir durumu yok..davranışlarını  yaşlılık huysuzluğu sanarak ,fark etmeyebilirdiniz bile.. ayşe hanım,sağolsun.. ikna edebilmiş.. diğer hiçbir organ ve sistemde sorun yok.. yaşlılıktan biraz yavaşlamış
sadece.. sizi görmek istediğine göre.. onun için,önemlisiniz demektir.. biraz güleryüz ve çokça moralle yanına giderseniz.. meselaa eşinize gösterdiğiniz ilgi ve sevginin binde biri bile olsa ona yeter sanırım..
sevginizle de,iyileştirebilirsiniz yani..

ir-- ah ercüment bey.. son zamanlarda -belki bu nedenden,bilmiyorum- muazzez hanım beni ve eşimi çok üzdü.. ne kadar kendimi zorlasam da.. içten olmadığımı anlar mutlaka.. durumu kötüleşebilir endişesi içindeyim..tunaya haber verdirdim,gelince o girsin diyorum..

erc-- bence,gülümseyerek siz girin.. çok mutlu olacaktır eminim.. biz de dışarıda olacağız zaten..
ir-- peki.. haberi var mı,durumundan..
erc-- hayır yok.. yakını gelmeden göndermem dediğimi biliyor..

Hiç yorum yok: