Translate

2 Nisan 2012 Pazartesi

1149.bölüm..

on dakika sonra arabalara bindik.. mecburen ayrı ayrı gidiyoruz..
saat daha beş buçukmuş yaa..yollar bomboş.. tunayı takip ediyorum,uykuluyum ya..

aklımdaki birsürü düşünceyi sıraya koymaya çalışırken.. çiftliğe geldik..
işçiler olunca eski günlerine dönmüş dedim kendi kendime..
evin önüne park ederken.. hüseyin geldi hemen.. tunanın kapısını açtı..
hü-- hoşgeldin beyim..
tu-- hoşbulduk hüseyin.. ne var ne yok,anlat bakalım..

hüseyin anlatırken,ben de yanlarına gittim..
ir-- günaydın,hüseyin..
hü--günaydın hanımım.. buyrun kahvaltıya..
ir-- günaydın.. fatma nerede..
hü-- evde ..rahatsız biraz..

ir-- geçmiş olsun,neyi var..
hü--...............
tu-- irem,sen gidip görsene..
ir-- iyi canım,bakarım.. çok zor bir soru sordum sanki..

hep beraber arka tarafa doğru yürürken hüseyin konuşuyor devamlı..
düzenek kurulmuş yine.. duman,ekmek kokusu birbirine karışmış..
esma teyze ve birçok kadın sacların başındalar..
nail,hamza kalfa .. çay, süt veriyorlar.. selamlaştık..

ir-- kolay gelsin hanımlar.. esma teyze sıkman var mı..

sağol dediler..
esma-- olma mı hiç.. gel,sıcak sıcak vereyim..

yanına gidip,çömeldim..
ir-- nasılsın.. güllü nerede.. fatma da rahatsızmış,nesi var..
esma-- (sıkmayı elime tutuştururken,kısık sesle ) bilmiyon mu,kız..

ir-- (bir ısırık aldım) gelemiyorum ki,haberim yok birşeyden..
ne oldu,hüseyine sordum cevap veremedi....

esma-- anlaşıldı..
rabbimin hikmetinden sual olunmaz..  fatmayla hüseyine..
 bunca yıldan sonra bir bebe münasip görmüş.. rahatsız değil,gebe yani..ama kesin yatması lazımmış..evinde o.. güllü de buralardaydı..

ir--(ağzım açık kalmış.. ) senn,ciddimisin esma teyze..
esma-- he ya.. hüseyin rica etti de ,geliriz gardaş dedik.. çok iyiliklerini gördük allah için..
ir-- bir bebek ha.. inanmıyorummm.. iki sıkma daha ver de.. götüreyim fatmaya.. hüseyin kalfaya
gözün aydın desem ,ters mi olur..

esma-- (verdi sıkmaları..gülerek) yok yok,de..pek keyifli..  ağzı kulaklarında .. zil takıp oynayacak neredeyse..

hanımlarda,ben de güldüm..
ir-- ellerinize sağlık,görüşürüz..
esma-- afiyet olsun,kuzum.. darısı sana olsun..
ir-- (buruk buruk,gülerek )aminn..

tuna masada oturuyor, yanında bir çok adam var..
elimdeki tepsiyi gösterip.. başımla eve gittiğimi işaret ettim..
o da anladım dercesine.. başını salladı...

********

fatmanın evine gelince.. dış kapıyı,açıp seslendim..
ir-- fatmaaa,ben geldim.. neredesin..
fatma-- buradayım, hanımım buyur.... kusura kalma kalkamıyorum..

ir-- (ayakkabımı çıkarıp,girdim salona tek kişilik divanda yatıyor ama gözleri ışıl ışıl..
tepsiyi sehpaya bırakıp.. yanına iliştim..elini tutarak,tüm içtenliğimle)
canımm,gözün aydın .. yeni duydum,ne güzel bir sürpriz bu.. bebeğin olacakmış..
allah tamamına erdirsin..

fatma-- sağol hanımım.. amin..bu yaştan sonra, biz de ne olduğunu anlamadık ki.. offff hasat zamanında .. ben yatıyorum.. olacak şey mi..

ir-- hasattan sana ne.. yaşında ne varmış..yatman gerekiyor madem.. sakın kalkma.. doktora gittin mi.. kaç aylıkmış..

fatma-- he,ben.. -adını da söyleyemiyorum- bir şeye girdin dediler.. onun için sağlık ocağına gittiydim.. doktor dört aylık hamilesin dedi..

ir-- hah hah hah..çok sevindim fatma..çokk..
 seni, kadın doğum doktoruna götüreyim.. yatman gerekmiyordur belki..

fatma-- sağolasın.. ben inanmayınca.. hüseyinle,ona da gittik..
resmini gösterdiler bebenin.. üç ay mutlaka yatacakmışım.. dolu ilaç içiyorum..hüseyin duydu ya.. yemin verdirdi,hiç birşey yapamıyorum..

ir-- (gözlerim dolu dolu ) üç ay nedir ki,fatma..
sen/siz yıllarca beklemişsiniz.. ona da hak ver..  bu da geçer.. sana kitap göndereyim, oku.. televizyon seyret..

fatma-- beyim,bülent beyle geldiğinde.. vermiş bir kaç kitap.. anlamasam da,okuyorum..işte.. dışarıda durum nasıl..

ir-- iyi iyi..esma kadın var,merak etme..sütle ,sıkma getirdim sana..
gitmemiz lazım,birazdan.. benden istediğin birşey var mı..

fatma-- yok hanımım.. sağol.. allah sana da göstersin inşallah.. ben de sana sıkma getireyim..
ir-- (gülümsedim) inşallah fatma.. hadi hoşçakal.. birşey lazım olursa mutlaka ara..
fatma-- olur,ararım..

kalkıp sehpayı yaklaştırdım yanına.. arkasına kırlent koyup..
ir-- afiyet olsun.. görüşürüz..
fatma-- sağol,ayağına sağlık...

ayakkabımı giyip,açtım kapıyı..
güneş bir başka parlıyor sanki.. içim pır pır ediyor.. onlar adına,çok mutlu oldum..
bir bebek daha gelecek dünyaya.. çiftlikte bir bebek sesi olacak.. dua ettim.. gözlerimi silip,kahvaltı yerine doğru yürürken .. gördüm ki.. etrafta kimsecikler kalmamış,herkes tarlaya gitmiş..

kadınlar da,mutfağa bulaşık taşıyorlar..
oturdum bir masaya..uçsuzzz bucaksız,arazideki..
 sararmaya yüz tutmuş başaklara bakarak..  bir sigara yaktım..

tu-- sana çay getirdim..
ir-- (döndüm, elinde iki bardak çay var..aldım birisini) sağol ağam.. karısına çay götürdü diye dedikodu edecekler şimdi..
tu-- (oturdu yanıma ) etsinler,umurumda mı.. sen birşey yemedin,sanırım..
ir-- (bir yudum aldım, çaydan) ben doydum.. fatmayı,niye söylemedin bana..

tu-- (bir sigara da, o yaktı) halimizi düşünürsen,anlarsın..
ir-- olsun,o ayrı bu ayrı..  fatmanın yattığı yer sıcak.. klima lazım..hüseyin nasıl,nerede .. tebrik edecektim de..

tu-- (gülerek) nasıl olsun,ayakları yere basmıyor.. senden utanıp,tarlaya gitti.. klima da,bugün  takılacak.. başka bir emriniz var mı,sultanım..
ir-- (gülerek) estafurullah ağam.. (saate baktım, yediye geliyor.. )birşey istesem,yapar mısın..
tu-- yapabileceğim birşey se,tabi ki..
ir-- (kaşlarımı çattım) yapamayacağın birşeyi senden ister miyim...
tu-- bazen olabiliyor.. mesela beni bırak,demiştin ya..

ir-- belki de yapmalıydın, neyse.. diyorum ki;giyin de, firuze hanıma beraber gidelim..eve taşınmasını istediğini ,senin ağzından da duysun da içi rahat etsin.. bir kahve içer kalkarız. okula yetişirsin..

tu-- pekii, ben de birşey istesem senden..
ir-- ne istersen.. herşeyim senindir.. emrine amadeyim..
tu-- (gözleri dolu dolu,baktı ) nihayet, üç sene sonra içtenlikle dediğini duydum....
ir-- benden çok birşey istemediğinden duymadın demek ki.. buyur..
tu-- belki.. gel hadi,değişip gidelim.. yukarıda söylerim..
ir-- (kalktık,eve doğru yürüyoruz.. ) tunaa,beni zor durumda bırakacak birşey isteme de,sana hayır demeyeyim olur mu..

tu-- ....................

Hiç yorum yok: