Translate

21 Mart 2012 Çarşamba

986.bölüm..

gırgır şamata,danslar oyunlar şarkılar..keyfimizin süper olduğu..
 unutulmayacak bir geceydi..
hele büyükler uykusuzluğa dayanamayıp- babamın önderliğinde -taksiyle,gidince.daha bir zevkli oldu...

 saat üç gibi..
bü-- arkadaşlar biz gidiyoruz.. isteyen varsa götürebilirim..
tuğ-- alışıksın,ısrar etsene bülent..
bü-- ben kendi işimi kendim yapmıştım,abi.. sıra sizde..

kahkahalar arasında..
hep beraber kalkalım denildi..

yeni evlilerle vedalaşıp.. aşağıya indik.. ziya,bülent,biz eren abi.. yasinler..
arabalara aldık yolcularımızı.. ergün abi ve zuhal evlerine gittiler..

bizde arka arkaya yola koyulduk.. onları bırakıp,eve döndüğümüzde saat beş
olmuştu.. o yorgunlukla nasıl uyuduğumuzu bilmiyorum..

****

telefonun çalmasıyla..
yastığı başımın üstüne aldım.kim arıyorsa,cevap verecek halde değilim..

ir-- tunaa,bak şunaa..

ama işkence gibi hala çalmaya devam ediyor..
döndüm sinirle.. aa tuna yokk..

ir--  ( aldım ahizeyi ) buyrun..
tu-- aşkımm günaydın.. yoksa uyandırdım mı..

ir-- tunaa,sen neredesin ya..
tu-- arabadayım.. hazırlan , pikniğe gideceğiz..

ir-- şaka mı bu.. ne pikniği ..
tu-- gelin pikniği işte.. adet bizimle başladı ya..

ir--  boşver şimdi pikniği ,gelinler gitsin.. ben seni istiyorum..
pazar günü,niye yanımda değilsin..

tu-- bende seni ama öyle gerekti.. on dakikaya kadar, evde olurum..
ir-- of tamamm..

kapatıp,saate baktım.. 13:00 olmuş..
hemen kalktım tabi..

duşumu alıp,giyindiğimde zil çaldı,açıp.. bekledim kapıda..
tuna asansörden inince..

ir-- buyrun beyefendi..
tu-- hazırsan,girmesem..
ir-- girsen de,ben kahvaltı etsem..

tu-- ( girdi içeri..kapıyı kapatıp,öptü beni.. ) sen saçını kurut,poaça ,simit ..meyve suyu aldım.. arabada yersin..

ir-- anlaştık..

*****
beş dakika sonra.. arabaya binip, hareket etmiştik bile..
hava kapalı,yağmur yağmış..bir başka dilek dileseydim keşke..
yine  yağacak sanırım.. poaçadan alıp,yerken..

ir-- sen anlat,dinliyorum..
tu-- saat onbir gibi,eren  aradı..
tuğrullarla,orhan abiler villaya gitmişler.. beraber kahvaltı ederlerken,pikniğe gitmeye karar verilmiş..

ir-- deli bunlar ya.. piknik ne alaka şimdi..

tu-- bende aynen öyle söyledim.. bizim ne işimiz var,
onlar nereye istiyorlarsa gitselerdi ya..  dedim..
ereni de ,herkes bir tarafa gidecek.. bir daha ne zaman buluşacağız..
birarada zaman geçirelim diye ikna etmişler..

ir-- o da doğru.. e bizimle gelecek kimse yok mu..

tu-- yok.. eren , beni aldı.. babana gittik..
yazık onlarda öğlen için ,herşeylerini hazırlamışlar..  salatalar,şişler
zeytinyağlılar.. mangalı yakacakmış tam.. durumu anlatınca..
tamam,hiç sorun değil ..biz önden gideriz dedi..
osman enişteleri ve cemil beyleri de çağıracaktı..
sonra otobüs kiraladığı yere bıraktım ereni..herkesi evlerinden alıp.. gidecekti..
ben de,kasaptan.. manavdan gerekenleri aldım.. ..

ir-- ( cama düşen yağmur damlalarını görünce,gülerek)
yasinler ve ziyadan bahsetmedin..
tu-- yasinlere ve ziyaya ulaşamamış abim.. yasinler sabah eve gitmemişler..ziya da,belki uyuyordu..

ir--  ev kalabalık,yasin belki eski eve gitmiştir.. uğrasak mı,tuna..
tu-- bırak ya,adamın karısı gelmiş.. ne uğrayacağım..
piknikleri sevmiyor o..

ir-- yaa,olmaz.. telefon edeyim,bari.. haber vermediğimizi sanmasın..

( aldım ahizeyi,tuşlara basarken..)
tu-- iremm, arama.. haber verirsen..gelmek zorunda hissedecekler..
hiç anlayışlı değilsin..

ir-- ( çaldı ) suss,aradım...orada olmayabilirler dimi.. ( figen açtı )

fig-- alo..
ir-- figenciğim ben irem..
fig-- merhaba irem..
ir-- merhaba,rahatsız ettim kusura bakma..
hep beraber,sarıçama  pikniğe gitmeye karar verilmiş de..haber vermek için aradım..

fig-- estafurullah.. yasin evden,valizimi getirdi ..
not bırakmışlar,öğrendik yani.. birazdan yola çıkacağız..

ir-- size yakınız,isterseniz uğrayabiliriz.. yasine sorsana..
fig-- bir dakika( yasine söylediğini duyuyorum bende )

ya-- irem sağolun ama Osmaniyeye de gitmek istiyor figen.. biz kendi arabamızla gelelim..
ir-- peki yasin.. görüşürüz..
ya-- görüşürüz..

bir an kapadıktan sonra.. tunaya aktarırken , ziyayı aradım..
uzun uzun çaldı.. tam kapatıyordum ki..
zi-- efendim..
ir-- merhaba,ziya.. uyandırdım mı..
zi-- merhaba..eve yeni geldim de.. kapıyı açıyordum.. buyur..

ir-- zuhallerde miydin.. piknikten haberin var mı diye soruyorum..
zi--  neşe abla,  kahvaltıya çağırdı ..oradaydım..ela ile menekşe aradılar.. öğrendik..

ir-- ee,skor ne..

zi-- neşe ablanın niyeti belli,bana nasihat edip.. hatalısın ziya.. sana yakışmıyor..dedi..
bizi barıştırmak..istiyordu..
gece söyleyince.. gelmem abla,ısrar etme..sorun sandığın gibi değil..
 bizim aramızda kalma, huzurun bozulmasın demiştim..
hayır gel ,ne olacaksa olsun diyince..gittim bende..
kahvaltımız gayet renkliydi yani.. lütfü (...........)
hiç cevap vermeden morarıp,dinledi.. neşe abla da,kim haklı anladı tabi..

ir-- ohh iyi olmuş.. madem keyfin yerinde,pikniğe de gelirsin..dimi..
zi-- yaa,ne keyifliyim bir bilsen..  raporları yazmam lazım..
yani,tüm nemrutluğum üstümde.. size iyi eğlenceler..

ir-- aman be ziyaa..  aklındaki düşünceler..biraz uzaklaşınca netleşir..
daha iyi olur valla.. sözümü dinlesene,sen.. yarın olsun bakalım..
belki hiç birşey olmamış gibi davranacak lütfü..

tu-- versene bana..

uzattım ahizeyi..
tu-- ziya,sen evde oturunca ..değişen birşey olmayacak..
daha çok kararacaksın.. gel de, moralin düzelsin.. bak bu sefer iki evli
var.. malzeme bol.. .............. hah hah hah.. ......................
..........onlarla uğraşamazsan da.. fare var dersin yine.. maksat damatlar sevinsin..
 hadi hadi,bekliyoruz.. ............... tamam, birşey almana gerek yok..
görüşürüz...

kapattı..
tu-- gelecek..

iki sigara yakıp birisini verdim...
ir-- anlaşılıyor ki,lütfü ziyaya rahat vermeyecek.. tam da,evlilik öncesi
kötü oldu.. birde ev almaya çalışıyor,sıkışacak.. offff,daraldım valla..

tu-- ziya başının çaresine bakar.. benim hiç şüphem yok..
iş de bulur,evini de geçindirir.. merak etme sen..

ir-- inşallah.. tunaa,bernanın bacakları ve burnu dikkatini çekti mi..

tu-- (bana bakarak ) çekti yada çekmedi demeyi reddediyorum..
berna beni ilgilendirmiyor..niye soruyorsun ki..

ir-- (anlattım ziyanın dediğini ) o söyleyene kadar hiç gözüme batmamıştı..
biz görürüz dedi de.. o yüzden sordum..

tu-- ( gülümseyerek ) asık yüzlü irem
görmek istemediğimi belirterek.. cevap veriyorum.. ziya doğru söylemiş..

ir--..................... çok tuhaf .. ortada kıskanılacak bir durum yok..
ama farkında olduğunu söylemen bile.. kalbimi ağrıttı..
sanki, dile getirmeyince..soyutlayınca..
hiçbir kadına bakmadığını  düşünüyordum sanırım..
ziya nişanlısının yanında söyledi.. üç yıllık evliyiz.. sen çekindin..
kendimize yarattığımız dünyadan, dışarı çıkınca..
sarsıldığımıza göre anormallik bizde..

tu-- herkes herkesi görür.. dile getirmek,bahsetmek de mümkün.. niyet önemli..
dengeler yerine oturuyor..artık fazla sarsılmıyoruz, kendi dünyamızda mutluysak..
gerisi hikaye..
 bir kadının adını dahi anmamam..sevmediğimden ve sana verdiğim değerden dolayıdır..
çekindiğimden değil...

ir-- ( uzanıp,yanağını öptüm .. sonra da başımı omuzuna yasladım ) müsait bir yerde dursan..
yada biz gitmesek..
tu-- ( elini dizime koydu ) olmazz..yağmur yağıyor ve dalga geçilecek bir abi var..

ir--  çamurda kalmadılar,kaybolmadılar vee bizden büyükler.. bu kalabalıkta
dalga falan geçemeyiz..

telefon çalınca, aldım ahizeyi..
 muzurluk olsun diye..

ir-- bu bir bant kaydıdır.. mesajınızı,
 sinyal sesinden sonra bırakabilirsiniz.. biiiipppp..
(  aramıza aldım,tuna da duyuyor..  )

tuğ-- allah allahh ..ne zaman telesekreter koydurdu ki..
tunaa,acayip yağmur yağıyor oğlum..
piknik alanının girişi,çamur olmuş.. hani sen takılıyorsun ya..
haber vereyim dedim..  hah hah hah..

ela-- tuğrull ,niye çağırdın beni..
tuğ-- (telefona elini kapattı sanırım,biraz boğuk geliyor sesleri..)sencee...

ela-- çamurlu ayakkabılarım burada mı, yoksa..
tuğ-- yok onlar hala kayıp.. biraz dağılmıştın ya..başka birşey buldum,bakk..
ela-- hiii,çabuk cebine koy.. iremin bunu bulduğunu düşünsene..
tunayı kapı dışarı koyardı,kesin.. iyice bak, açık verip.. rezil olmayalım kocacığım..
tuğ-- kocan seni..

aceleyle kapattım.. ikimizde kahkahayı koyverdik..
***
piknik alanına girerken..
 

Hiç yorum yok: