Translate

20 Mart 2012 Salı

983.bölüm..

iki poaça yiyip,meyve suyunu içince.. kendime geldim..
tuna dışarıda,ergün abimle
konuşuyor.. kızlar da,inmediler.. arabada onlar da yiyorlar..aynadan görüyorum..

takı kutularını çantama sığdırıp.. bir sigara yaktım,gelip geçenlere bakıyorum..
bugün şanslarından hava iyi.. hafif bir rüzgar esiyor.. bulut bile var..
içimden "yağmur da yağsa, hatta bir de çamurlu anıları olsa ne gülerim "derken..
bir araba yanaştı yan tarafımıza..
açık camdan,zuhali ve ziyayı görünce..öyle çok sevindim ki.. anlatamam..
ikisi de,çok şık.. yüzler gülüyor.. zuhalim çok mutlu.. öpücük attı bana..
ziya da seslendi..
zi-- çok bilmiş, tavsiyene uydum..
ir-- yakışanı buydu... pişman olmayacaksın emin ol..

fotoğrafçının kapısında bizimkiler görününce..
ziya ve zuhal inip.. tuğrul abimle, orhan beyle tokalaştılar..
ela ve menekşeye sarılıp.. tebrik ettiler..

sonra herkes arabasına bindi.. arka arkaya hareket ettik..

tu-- ergün,ziya gelmeyecek demişti.. fikri değişmiş anlaşılan..
ir-- evet.. sayemde değişmiş.. ( anlattım olanları ) tavsiyene uydum diyordu, az önce de..

tu-- ( elimi tuttu,gülümseyerek )lütfü beyden,uzak tutalım da bir tatsızlık çıkmasın..
ir-- yasinle ziyayı yan yana oturtalım.. onlar konuşunca.. lütfü saçını başını yolsun..

tu-- orhan abiye de yaklaşmaması lazım..  o da çok terstir..
ir-- layığını bulsun canım,bekçisi miyiz.. hem o damat.. mazereti var,deriz..

tu-- ir-- hah hah hah..
tu-- çok kötüsünn..
ir-- ay öyleyimm.. sahi onlar nerede kalacaklar ki..

tu-- ayarlamışlardır,canım.. onu da mı,düşünelim....
ir-- pekii, nedim beye sordun mu.. yemek meselesini..

tu-- niye sorayım,irem.. iki yetişkin insanın,yemek yemelerinde.. bizi ilgilendiren ne var ki..
ir-- offf ne meraksızsın..
tu-- hah hah hah..

****
nikah salonunun park yerine girip, arabalardan indiğimizde zuhalle öpüştük,kızlarla tanıştırdım..
o arada ergün abi de..
ela ve menekşenin ,fotoğraflarını çekiyordu peş peşe..

er-- irem hadi.. sizler de,geçin yanlarına.. aile fotoğrafı olsun..

ağaçları arkamıza alarak sıralandık.. gayet ciddi,poz veriyoruz.. abim bir poz aldı..kızlar çekildiler kenara..
üç çift poz veriyoruz şimdi de..

ziya da zuhalin,belini tutmuş fısıldaşarak bize bakıyorladı.. güldüler sonra da..
abim de,çekemedi hala..

ir-- ne gülüyorsunuz..
zi-- hiçç ,iddiaya girdik de..
zuhal önünüzden geçen fareyi görsen, korkmayacağını söyledi..

tabi bizim halimizi tahmin edersiniz..
ela abimin,menekşe orhan beyin.. ben de tunanın kucağına zıplamışız..

abim kaç kez deklanşöre bastı kimbilir.. halimiz çok komik de,gülünen
biz olunca hoşuma gitmedi elbette..

ziya,zuhal ve kızlar gülmekten bayılıyorlar..
beyler de hallerinden çok memnunlar..

ir-- ziyaa.. elimden çekeceğin var..
zi-- niyeymiş.. ben iddiamızı söyledim sadece.. kucaklarına atlayan sizdiniz.. yalan mı..

or-- ziyaa,bravoo..
tuğ-- bence de,çok güzel espriydi..
tu-- ziya sen çok yaşa,e mi....

zi-- aminn,hep beraber yaşayalım.. iltifatınıza teşekkür ederim,
 damat beyler..kucağınıza almışken... içeri girsenize artık..

ela-- yok daha neler..
ela ve menekşe indiler..

me-- halime inanamıyorum..
or-- hah hah hah.. ben de..

ir--  tunaa,bıraksana beni..  ziyayı kovalayacağım..
zu-- öhö öhöö..

kahkahamız inletti park alanını..
tuna da indirip, elimi tuttu..

tu-- koş koş koş...
ir-- hah hah hah..

*********
içerisi müthiş kalabalık..alkış kıyamet,konfetilerle  içeri girdik..
podyumda iki masa hazırlanmış.. onlar yerlerine geçtiler..

ilk sırayı komple bize ayırmışlar..
görebildiklerime selam verdim.. annemler teyzelerim..
cemil beyler,neşe ablalar.. bülentler...oradalar..

menekşenin elanın arkadaş ve akrabaları.. da diğer taraftalar.. sıralandık yan yana.. lalenin eşi,ercanla  tanıştım..
ufuğum koştu geldi.. tunayla aramıza aldık..ertan görmedi neyse ki..
yasinle figen de,zuhalle ziyanın yanına oturdular...
gönülü çağırdım bende
mügeyi halama vermiş.. eren abi de..en baştaki koltuğa oturdu..kayıt yapıyor..kamerayla..
ergün abim,ayaklı aparatla fotoğraf çekiyor..

çiçekler dizilmiş yan yana.. bizim ,dayımın.. bülentin..
orhan beyin..üniversiteden arkadaşlarının.. kardeşinin..
tuğrul abimin,iş yaptıklarından gelenler..
 ilk etapta dikkatimi çekti..

babalar ve anneler pek heyecanlılardı..
nikah memurunun saygıdeğer misafirler demesiyle beraber.. uğultu kesildi..

önce orhan -menekşe.. sonra da.. ela-tuğrul çiftinin nikahı kıyıldı..
 iki saatten fazla da, takı merasimi sürdü.. maşallah kuyumcu vitrini gibi oldular..
altınları,ufukla beraber taktı tuna da..

nihayet kendi kendimize kalınca.. halamla,firuze hanımın ellerini öptüler..
halam birer beşibirlik taktı,kızlara.. beylere de birer saat almış..
firuze hanım da bilezik taktı..
teyzelerim ve annem de bilezik almışlar..

ela ve menekşenin anneleriyle tanıştırdım bende.. ayakta konuşuyorlardı..
neşe abla da yanlarında.. hayal ablanın ,bir metre uzağında bir adam duruyor..
aa nişanlısı galiba.. eh teyze,ne diyeyim ki sana..  gittim yanlarına hayal ablayla sarıldık.. "ablam kusuruma bakma .. çeyizin serilirken telafi ederim söz" dedim..
hayal-- hele bir gelme,anneme teslim ederim seni..
ir-- hayal-- hah hah hah..

nişanlısıyla tanıştırdı,iyi bir intiba bıraktı bende.. canı gönülden mutluluklar diledim ikisine de..

eren abi,şöyle bir baktı etrafına.. sesini yükselterek..
er-- hadi hep beraber,inci oteline gidiyoruz.. ahmet bey,osman bey..
arif bey, cemil bey.. buyrun..

os-- eren oğlum,bizi affedin.. evde annem var..çocuklar gelsin,siz eğlenin..
er-- peki, osman bey..

arif-- bizim de,dünürler gelecekler eren.. kusurumuza bakmayın..
er-- estafurullah arif bey..

herkes ayaklandı,vedalaşılıyor gidenlerle..halamla, firuze hanımın koluna girdim..dışarı çıktık..

ir-- çok yorulmuşsunuz hanımlar.. elinize sağlık..
mua-- sağlık olsun,kızım.. böyle günde yorulunur..

fir-- tatlı telaş bunlar.. yasin nerede,beni eve götürecekti..
sigara dumanı,gümbürtü vardır orada..

mua-- ben de gitmeyeceğim firuze..ufuğu da alırız..hem yasini boşver,karısını gördü.. oğlanın başı döndü...
ir-- (güldüm ) sizi tunayla göndereyim ..

arabaların yanına geldik.. arabalara binen gidiyor,taksiler de gelmiş..
eren abi organize ediyor.. tunanın arabasına da,anne babalar oturmuş..
seslendi bana..

tu-- bekle,gelip alırım sizi..
zi-- ben getiririm,abi.. git sen..
tu-- peki.. gecikmee..
zi-- tamam..

ziya kapıyı açtı,ben de ufuğu çağırdım..
zi-- bayanlar,buyrun..
halam,firuze hanım.. ve ufuk oturdular arkaya..

ir-- ziya eve gidiyorlar.. dönüşte al bizi..
zi-- peki.. zuhale söyle, elanın yanındaydı..
ir-- tamam..

ziya oturup, hareket etti..
ben de gelinlerin yanına gittim.. kardeşleri de orada..yelizle bülentte..
altınlarını çıkarıyorlar.. yelizi öptüm,fıstık gibi olmuş.. çok da şıklar..

tuğ-- irem,al bunlar sende kalsın..
 
bü-- abi dur, arabada poşetler var.. ayrı ayrı koyalım..
ir-- koyalım da, yanımızda poşetle altın mı taşıyacağız..
tuğ-- gidelim,kasaya koy..

dediği gibi,iki koca poşete doldurduk.. ağızlarını güzelce bağladım,
çantamdan kalemi çıkarıp, üstlerine..ela ve menekşe yazdım..

ir-- evet,gidebiliriz.. zuhal ziya gele... geldi.. tamam.. biz, bunları koyup geliriz.. tunaya söyleyin...
or-- tamam..

ziyanın arabasına oturduk.. diğerleri de.. arabalara yerleştiler..
ir-- ziya,bizim eve gidiyoruz.. altınları koyacağım..
zi-- tamam..

Hiç yorum yok: