Translate

20 Mart 2012 Salı

982.bölüm..


eve taksiyle gelip..duşumu aldıktan sonra pantolonumu blüzümü  giydim.. çabucak..
 elbise,ayakkabı ve çantamı.. kılıfın içine yerleştirdim güzelce..
takılarımı da çantama koydum..

birşeyler atıştırırken,büroyu aradım.. tuna açtı..
tu-- buyrun..
ir-- niye sen açıyorsun.. yalnız mısın yoksa..

tu-- hah hah hah.. evet yalnızım,gönderdim onları.. sen neredesin..

ir-- evdeyim.. hazırlandım,giysimi de götürüyorum kuaföre.. takıları unutma diye aradım..
tu-- tamam.. ben de birazdan kapatıp,giyinmeye geleceğim..
kuaförden alırım seni..

ir-- peki ağam.. ama içeri girme sakın,ne olur ne olmaz.. hah hah hah..
tuna" iremmm "derken..kapattım ,dişlerimi fırçalayıp.. aceleyle ayrıldım evden...

****

tuna büronun balkonundaydı.. el sallayıp,taksiye bindim..

kuaför tam manasıyla bizim ekip tarafından istila edilmiş ..
tanıdık tanımadık  kadın ve genç kız bildik bir görüntü içindeler..
makinaların sesi de müthiş..

gönül,ela.. menekşe neşe abla ve annelere
başımla selam vererek,elbisemi astım  dolaba..
menekşe ve elanın gelinlikleri de asılı,diğerlerinin giyecekleri de..
hepsi de harika görülüyor..

abdullaha bir dakika makinaları kapatır mısın dedim,kapattılar..
ir-- herkese merhaba.. hoşgeldiniz..
hoşbulduk dediler..

ela-- sen de hoşgeldin.. sırayla tanıtıyorum.. kardeşim ahu.. amcamın eşi
keriman,kızı berna.. gelinimiz,lale..
tokalaşıyorum bende.. hepsi de çok güzeller.. hele bernaya bayıldım..

ela--menekşenin kız kardeşleri gülnaz ve  şahika.. amca kızı fulya,
  gördüğün herkes, öğretmen.. hepsi çalışıyor ve bekar..

kahkahayı duymalıydınız..
ir-- memnun oldum.. ben de,irem.. küçük eltiyim..
kadroda zuhal, figen ve yeliz eksik..gelmediler mi,daha..

ela-- figenle yasin,osmaniyeye gittiler.. orada yaptırırım dedi..
zuhali görmedim.. ama yeliz harika oldu.. fazla oturmasın diye,işi bitince bülent aldı onu..

ir-- bilgi için sağol.. abdullah buyur..

harıl harıl çalışıyorlar.. saçı makyajı biten.. kıyafetini giyip oturuyor..
neşe abla,anneler ve gönül hazır.. başbaşa verdik konuşuyoruz..
kahve ve sigaralar eşliğinde..

zerrin , ayşe  ve keriman teyze de emekli öğretmenmiş..
lale de bir yıllık evliymiş ve Erzurumda oturuyorlarmış..
gülnaz,Diyarbakır da.. şahika, Kayseri de..fulya Adıyaman da.. berna Ankara da
ahu Afyon da görevlilermiş..

gö-- mügeyi doyurmam lazım,arzu eden varsa.. beraber gidelim..
zer-- iyi olur,gönül.. erkekler hazırlanacaklar daha..

ay-- muazzez hanımın evini işgal ettik,yalnız bıraktık kadıncağızı..
ir-- gönül abimi ara,alsın sizi..

gö-- taksiyle gideriz,irem..
neş-- lütfü geldi,hadi buyrun..

gö-- sıkışmayalım,neşe hanım.. hem ters tarafa gidiyoruz..siz buyrun..
neş-- gönül hanım,aşkolsun.. önce siz gidersiniz,dönüşte de beni alır..

peki diyerek kalktılar,eşyalarını alıp..
abdullaha teşekkür eden çıktı salondan ..
 neşe abla da ,lütfü abiye anlatacak durumu.. o da gitti..

gö-- ( kısık sesle ) orhan beyle,tuğrul ödediler..parayı..
ir-- tamam canım..
gö-- ela,menekşe .. kızlar görüşürüz..
ela--me-- sağol gönül..

o da gitti,neşe abla geldi tekrar.. ama  abdullah
saçını saracağım diyince,pek birşey konuşamadık..
on dakika sonra da evine gitti zaten.. sanemi arkadaşından alacakmış daha..

****
bir saat sonra.. hepimiz hazırdık..
su yeşili askılı elbisem,uçuşan şifonlarıyla çok yakıştı..
beyaz ayakkabımı da giydim..
saçımı yine dağınık topuz yaptırdım.. tırnak,makyaj süper oldu..

gelinlikler nefisdi,kızlar da bir içim su oldular canım..

ir-- hanımlar allah nazardan esirgesin.. muhteşemsiniz..
ela-- me-- sağol..
me-- ben burada ve bu durumda olduğuma hala inanamıyorum..

ir-- ( güldüm )  dün gece bunun geri dönüşü yok diye uyarmıştım ama
yeni farkına vardın herhalde.. darısı bekarlarımıza olsun..

hep bir ağızdan -abdullah da dahil- amin diyince.. yine bir kahkaha koptu..
ikisine de minik nazarlıklardan taktım..

ahu-- ablaa,gel vazgeç.. seni evli olarak, hayal bile edemiyorum..
ela-- seni de göreceğiz,ahucuğum..

şah-- ben de ablama dedim de,vazgeçmiyorlar ahu.. hiç uğraşma..

ir-- allah hepinizin gönlüne göre,versin kızlar.. kıymet bilenlerle karşılaştırsın
ela ve menekşe razı oldularsa ,sizlerde olursunuz..

me-- haklısın da,bir pırlanta bulmaları lazım..
ela-- kaldı mı ki.. hepsini biz kaptık..

kahkahayla gülerken.. tuna kapıyı açtı.. allahım,yakışıklılığa bak..
kalbim pır pır ediyor.. abimi ve orhan beyi gördüğüm bile yok..

tuğ-- ne oldu, sustunuz birden..
ir-- benim dilim tutuldu,abiciğim  ..kusura bakmayın da,nedeni kocam..
 hoşgeldin hayatım..

tu--( gülerek ) hoşbuldum,ben de aynı durumdayım..

or-- hanımlar bir iltifatta sizden alsak..kıskandık..
me-- biz de sizden bekliyorduk..

ahu-- ohooo,siz daha çokk beklersiniz.. pırlantanın hası buradaymış..

kahkahayı tahmin edersiniz..
tu-- hadi buyrun..

eşyalarımızı alıp , dışarı çıktık kızlarla..
 tuna araba kiralamış bize..
arkasına eşyaları koyduk..  damat ve gelinler arabalarına oturdular..

tuğ-- sıkışmayın,kızlar.. buraya da binebilirsiniz..
tu-- karışmasana sen.. hadi dikkatli gidin..

or-- tunaa.. arabada yer var oğlum..
tu-- araba gelecek abi.. fotoğrafçıdan çıkarken,yetişiriz size..
tuğ-- iyi sen bilirsin..

onlar hareket ettiler.. kim gelecek diye etrafıma bakınırken..
ergün abinin arabası durdu önümüzde..

ir-- kızlar,tercih sizin.. iki arabaya da oturabilirsiniz..buyrun..

 bindiler.. hareket ederken..
erg-- tuna seni takip ederim..
tu-- tamam ergün..

tuna önde abim arkada.. bulvarda ilerliyoruz.. ışıklarda durunca.. aynadan
bakıp..
ir-- sence niye hepsi abimin arabasına bindiler tunaa..

tu-- ( gülerek ) bilmemm.. ama şikayetçi değilim.. çokk güzelsin,birtanem..
ir-- sağol,sende çok yakışıklısın.. eren ve gönülü de alsaydık ya..

tu--  herkes  nikah salonunda..
gelenleri karşılamayı, eren üstlendi..bizde fırsattan istifade yapıyoruz..

ir-- iyi dolaşırken,bir poaça falan alalım içim kıyıldı..kızlarda acıkmıştır..

tu-- sorarız da,yemişler.. halam doyurmuş..
iki evde de..bir curcuna vardı ki,hiç sorma..

ir-- tuna bu kadar kişiyi,gece nerede yatıracağız..
tu--  hayatım,villaları var ya.. bülent yiyecekleri ayarladı..
 hepsinin,evleri hazır.. valizlerini de otobüsle gönderdik.. gidince alacaklar..

ir-- ( gülümsedim ) bir tanesin senn.. keşke herkes senin kadar düşünceli,planlı olsa..
tu-- sağol da.. fikir tuğrulla,orhan abinin.. kim için,düşüncesiz dedin sen..

ir-- boşver,kimse senin eline su dökemez.. ergün abime ,sen mi gel dedin..

tu-- yok,burhan için geldiğinde ..kendisi sordu.. ben de,işin yoksa..olur
dedim.. masanın altına da,bir alet taktı.. haberin varmış,nedim bey geldi o sırada..
soramadım.. ne için o..

ir-- sinyal karıştırıcı,şüphe ettiğim bir durum olursa..
-dinlenmek istemediğimde  yani -basacağım ona..
savcılık dinlemiş beni.. abim alınca tutuşmuşlar..
dayım da,
hem özlediğinden..hem merak ettiğinden.. aramış..
güya ilgisi ve bilgisi yokmuş..
gayri resmi uyardı..masal anlatıyordu da.. geç bunları..açık konuşalım dedim..
abinin eski eşinin davasında..o kayıtlar  lehimize olmuş..o yüzden,sıyırmışım paçayı..
selamı var,tebrik ediyor.. Ankaraya gidecekmiş bu akşam.. yengem de,İstanbuldaymış..

"a.s" diyerek... fotoğrafçının önünde ki,
 park etmiş arabaların arkasına durdu..dörtlüleri de yaktı..
 abim de arkamızda  tabi....

tu-- inecek misin,ben birşeyler alıp getireyim mi..
ir-- sen al.. kızlara da sor..
tu-- tamam..
ir-- ha tunaa.. konfeti de al,şu çiçekçiden..
tu-- olur..


Hiç yorum yok: