Translate

18 Mart 2012 Pazar

980.bölüm..

 içimden "yere bakıp yürek yakana.. cesaret gerekiyormuş.. demek.. "diyerek indim..merdivenleri..

sıcak bir yandan,çarşının kalabalığı bir yandan.. yürürken.. geçen taksilere de bakıyorum.. hepsi de dolu..
durağa kadar gitmek için.. gölge diye ara yola döndüm..

mürsellerin dükkkanlarının önünden geçtim de, işim acele diye başımı bile
çevirmedim...
necmi mağazalarının önünde birileriyle konuşsa da.. bana
başıyla selam verince, bende aynı şekilde aldım.. meğerse konuştuğu kişiler
arasında ziya da varmış..

zi-- nereye böyle.. hiç gördüğün yok..
ir-- ( döndüm,ziya spor giyinmiş.. ) pardon,ziya.. acelem var da.. dayıma gidiyorum..
zi-- araban yoksa götüreyim ..

ir-- yok da,sen zahmet etme.. taksiye bineceğim..
zi-- estafurullah efendim ( yandaki arabanın kapısını açtı) buyrun..

ir-- ( güldüm ) madem ısrar oldu.. nazlanmayım bari..
zi-- sağol,bence de... hoşçakalın arkadaşlar..

 güle güle dediler.. ziya da oturdu.. hareket ettik..
araba da ,tertemiz.. hiç yoldan gelmiş demezsiniz,yıkatmış herhalde..
kendisi de fena değil.. sakal traşı olmasa da,dinlenmiş görünüyor..

zi-- gözünüz aydın.. çifte nikah varmış..
bizim kızlar, bu kadar çabuk ..nasıl razı oldular bilmem..

ir-- sağol,darısı size olsun.. buldular orhan beyle,abimi..
tabi razı olurlar.. sürpriz nikah,yapılıyor.. şanslılar,hiç yorulmadılar...

zi-- (gülerek ) amin de.. sen ,bana beceriksiz mi diyorsun..

ir-- yok yok.. karşılaştırmıyorum bile.. konumlarınız çok farklı..
araban değişmiş.. kazasız belasız kullan..inşallah.. esmerleşmişsin..Antalya sana iyi gelmiş anlaşılan..

zi-- amin.. son gün,bir saat havuz sefası yapınca.. esmerleştim..
ir-- zuhal nasıl..

zi-- dün görüşmüşsünüz ya,daha neyi soruyorsun..kuaföre bıraktım,nikaha gelecek.. konuşursunuz..
ir-- o ne demek.. sen abimi,kızları tanımıyor muş gibi..nişanlını tek mi göndereceksin..
tersliğin,yorgunluğundan mı.. yoksa kavga mı ettiniz..

zi--( içini çekerek ) zuhalle,kızlarla.. abinle.. bir problemim yok..
isterdim ama şartlar onu gerektiriyor,  gelmeyeceğim..

bir sigara yaktım..

ir-- bir şekilde,gelmeme nedenini tesadüfen öğrendik.. ama meydanı lütfüye bırakacağını ..
hiç düşünmemiştim doğrusu.. hani sen kolay vazgeçmezdin..
arkadaşların evleniyor,o kimmiş ki.. prim veriyorsun..
şartmış.. bence,istifanı kabul etmez ... etse bile,sana iş mi yok..
belki böylesi daha hayırlı olur..sizin için..

zi-- ( o da bir sigara yakıp,kül tablasını çekti ) zuhal anlatmaz ,sen nereden öğrendin..

ir-- zuhalle konuşmadım..(anlattım )
zi-- ( gülerek ) yasine bak sen.. blöf de yaparmış..

ir-- hiç sorma.. bir arka çıktık ki, sana.. lütfü şaşırdı..
ya kusura bakma ,sevmiyorsun ama dilekçeyi önüne atıp, niye sesini yükseltiyorsun kardeşim..
birbirinize hala muhtaçsınız..evleneceksin.. şimdi zamanı mı..

zi--haklısın da.. bilmediğin çok şey var,irem.. ne entrikalar dönüyor..
ilacın çıkması,izin mevzusu değil konumuz..
onlar, bahane olarak söyleyebildikleri..
size anlattığı ölçüde kafanızda oluşan şekil.. benim hatalı olduğumu gösteriyor..
(......... ) cesareti varsa, benim yanımda söylesin.. hazımsız..
çalışıp  alınterimle kazandığım primi,lütfüye hediye edecekmişim
 yüzde bir az gelmiş.. yüzüme de söylemiyor,yolda gelirken arkadaşlara
bahsetmiş.. duyunca delirdim.. büroda ikimiz kalınca da, sordum..doğru mu diye..
pişkin pişkin ,"evet sen daha bekarsın ..
kısa zamanda,kendini amorti edersin.. yeni ilaca asıldın mı sorun kalmaz
borcun yok..kiran yok.. herşeyin hazır.. tek çocuksun ,ne yapacaksın bu
 kadar parayı .. diğerleri yüzde iki veriyor,sen de ver..
hem izin konusunda, ben ne dersem o olur dikkatini çekerim" diyince..
ipler koptu..
(..........) benim parama dikmiş gözünü..  birde tehdit ediyor..
ağzıma geleni saydım,dilekçeyi de fırlattım suratına..
gelmek istemeyişim,meydanı bıraktığımdan değil..sizlerin yanında birşey söylerse,..ağız tadımız kaçabilir..
herşey biraz daha çıkmaza girer,anladın mı..

ir-- anladım ,vay şerefsiz.. onaylarsa sen iş bulursun,benim merak ettiğim..
onaylamazsa nasıl birarada çalışacağınız..

zi-- mümkün olduğunca az görüşerek.. yalnız kalmamaya çalışarak..
ben keşke onaylasa diye bekliyorum..

dayımın bürosunun önünde durdurdu arabayı.. çok işlek bir yer.. ama park edecek yer buldu...

ir-- zuhalim,üzülmüştür.. neşe abla da,çok üzgündü..

zi-- bana inanır yada inanmaz ..kocası ne de olsa.. ben bir ara uğrarım neşe ablanın, yanına..
( içini çekerek ) zuhalim....... insene sen artık..

ir-- sağol ,getirdiğin için.. ben olsam senin yerinde,gıcıklığına gelir
zuhalimi yalnız bırakmazdım..  herkes seni sorduğunda ne diyecek kızcağız..
 siz geleceksiniz diye ,
cumartesine yaptılar nikahı.. inci oteline, yemeğe gidilecek sonra da.. hoşçakal..

zi-- güle güle.. selam söyle,herkese..

ir-- gel kendin söyle.. pire için,yorgan yakıyorsun.. düşünceli eş ol,eş..
bana akıl veriyordun..bu da benim sana,evlilik  tavsiyem..

inip ,kapıyı kapadım.

Hiç yorum yok: