Translate

14 Mart 2012 Çarşamba

953.bölüm..

odama girip,hırsla önce kameranın fişini çektim..
 kapıyı kapatırken..

ir-- vahide hanım,çok önemli değilse.. telefon bağlama.. özellikle tunayı..
geleni duyarım,çıkmazsam yok de.. bir ağrı kesici ve Azerbaycana göndereceğimiz evrakları getir bana..

va-- tamam da.. ufuğun yanına uzansaydınız biraz.. renginiz attı..
ir-- attırdılar elbirliği ile.. nasıl uzanayım ki.. iş var..

so-- kola getireyim mi,irem hanım buz gibi.. olmuş..
ir-- (gülümsedim.. ) iyi ver hadi.. sıkmayın canınızı.. düzelirim birazdan..

**********

kontrolleri yapıp.. inceledim.. bir saat boyunca uğraştıktan

sonra..ayaklarımı masaya uzattım.. gözlerimi kapatarak..
başka yerde,konumda olduğumu hayal ediyorum..
düşüncelerimi uzaklaştırıp .. gevşemeye çalışıyorum güya..

ama dışarıdaki telefon hiç susmuyor ki.. sinirle kalkıp.. kapıyı araladım..
vahide hanıma elimle kim dedim..

va-- tuna bey.. yürüyeceğim dedi.. burada olsa.. bağlamaz mıyım.. ........
tabi efendim.. gelince.. söyleyeceğim.. ................  burhan gelmedi..
arabanızla gitmedi yani.. ........................................
ufuk uyuyor.................... yok,aramadı................. .........
............................................elektrik gelince,çalışır...
fiş takılı ........

kapatıp,bana baktı..

va-- rica etsem.. tuna beyi arar mısınız.. kameranın fişini de takın..
 elektrik kesik dedim.. bu kaçıncı arayışı..
 niye kızdınız tuna beye.. kim haklı onu da bilmiyorum ..
 ama lütfen yalan söylememi istemeyin.. çünkü kanmıyor..
"fişi takar mısınız "dedi bana..

ir-- peki, yalan olmasın madem.. bir saatlik işim var.. fişi sen tak..
kuaföre gideceğim.. aradı,söyledi dersin..

va-- ..........tamam.. burhan gelmedi diye, servisi aradım.. çoktan bitmiş bakım..
öğlenden önce teslim etmişler.. arabayı arıyorum,açılmıyor.. ne yapsak ki..

ir-- herhangi bir terslik olsa.. duyardık.. belki bir işi vardır..
ilk defa  gecikti,bir saat daha bekleyelim bence...
***
taksiye binip, kuaföre gittim.. hala ıslaktı saçım.. örgüden de dalga dalga
olmuş..

ir-- uçlarından biraz kes,abdullah.. bir kaç da röfle at aralara.. kızıl olsun..
ab-- anladım,intikam alınacak bir yakışıklı var.
 saçlarını kurban,beni de alet etme..
renk olsun diyorsan.. sprey boya kullanırım.. yıkadığında çıkar..

ir-- ( güldüm)bende öyle diyecektim zaten.. dalgaları belirginleştir,şekil ver..
ab-- ayol,sen hiç işime karışmazdın..ne oldu..
ir-- sustum..

üç santim kesilmiş.. dalgalı ve kızıl boyalı saçlar..
 gündüz makyajıyla birleşince.. çok yakıştı..
gerçekten röfle yaptırmış gibiyim.. tuna şok olacak..

takma tırnak istemem dediysem de taktırdı.. aynayla arkayı gösterirken..
ab-- onbeş yıl sonra,boya dediğinde.. gerçeğini boyarım.. o zamana kadar,
boyayı unut..
ir-- sağol abdullah..

****
çok sıcak hava.. yine taksiyle geldim..
tunanın arabası gelmiş.. aceleyle yukarı çıktım..

burhan içeride, vahide hanıma bir şeyler anlatıyor..
zile bastım.. burhan açtı..

ir-- iyimisin..
bu-- (gülümseyerek ) kim soruyor, tanıyamadım da..
içeri girip "burhann "dedim.. ama vahide hanım öyle şaşkın bakıyor ki..
güldüm..
ir-- sen de mi tanımadın, vahide hanım..
va-- tanıdım,çok yakışmış..ama bu kadar kısa sürede nasıl boyandı
 onu anlayamadım..
ir-- çaktırma,sprey bu.. kısa süreli şoklar için ideal..

va--ir-- hah hah hah..

songül buzlu üçlimonata bardağıyla gelince..
ir-- eline sağlık songül.. içeri gelin hadi..
so-- afiyet olsun ..

bardakları bırakıp,çıktı.. burhanla vahide hanım karşımda oturuyorlar..
kameranın kırmızı lambası yanıyor.. fiş takılmış..

ir-- (bir yudum alıp)ee,burhan..

bu-- çok önce bitti,arabanın bakımı. buraya gelirken..kırmızı ışıkta bekliyorduk..
bir araba , çok hızlı geliyordu..duramadı önündeki arabaya,vurdu..
yeşil yanınca da.. vuran da dahil,herkes yardım etmeden gitti.. olay bu..
ben indim,artık..
 şöför şokta,kıpırdamadan direksiyona sarılmış bakıyor boş boş..
iki tokat atınca kendine geldi..

feryat figan kızlarım yok,kızlarıma ne oldu diyor..
yedi yaşında,ikiz  kızları  varmış arka koltukta..
başlarını çarpıp.. araya düşmüşler meğerse..
adam çıkarma derdinde..
 acil müdahaleyi bildiğimden,sakıncalı olmasın diye.. dokundurtmadım..
tuna beyin arabasından boyunlukları aldım.. çocuklara takıp,koltuğa yatırdım ikisini de..
konuşturuyorum..bilinçleri yerinde..
 ambulans  bekliyoruz.. ama kızlardan birisi,istifra etmeye başlayınca..
babanın rızasıyla..
 tuna beyin kartvizitini bırakıp.. çocukları numune hastanesine,
 yetiştirdim..  hemen yatırdılar.. film,tetkik  derken..
birşeyleri yokmuş,neyse ki..
ifade verdim.. baba geldiğinde.. kızlar bana şarkı söylüyordu..
yıl sonunda gösteri yapacaklarmış.. okulda çalışmışlar..
babası eve götürüyormuş yavruları..
adamın mutluluğunu tarif edecek kelime bulamıyorum.. ağlıyor,sarılıyor..
beni,çocuklarını öpüyor.. filmdik canım..
gitmem lazım,diyorum.. bırakmıyorlar.. zor kurtuldum..

ir-- geçmiş olsun.. ne çok sevap almışsın.. şimdi,iyi mi çocuklar..
bu--iyiler,bu gece yatıracaktı doktor.. arayıp haber verecek zaman olmadı..
kusura bakmayın..

ir--  boşver ..iyi ki,oradaymışsın.. ama müdahale büyük risk burhan..
bu-- biliyorum da,ambulansı beklemek daha riskliydi.. öğretilenleri uygulamasam,
hayat boyunca vicdan azabı çekerdim..

va-- burhan çok donanımlı.. işe alırken..sertifikaları dikkatimi çekmişti..
bir çok konuda uzman.. k9 eğitmenliği bile yapmış..

ir-- tebrik ederim,evin müsaitse k9 yavrumuz olunca getiririm.. eğitirsin.
bu-- sağolun.. evim de müsait ama üç yetişkin köpeğim var.. beni paylaşmamak adına,
yavruyu barındırmazlar...

ir-- doğrudur.. hava daha da sıcaklaşacak,burhan..klima da geldi..
bundan sonra.. içeride otur, kapıyı sen aç..olmaz mı..

bu-- çok düşüncelisiniz de,olmaz irem hanım.. tehdit içeri girdikten sonra,
bertaraf etmek.. güçleşir.. sizi riske atmış oluruz..

ir-- hımm, kamera taktırayım... sen içeriden gör,öyle aç.. yada hergün bir köpeğini getir..
ben de iyi anlaşırım..

bu-- kamera olabilir de.. kangal,pittbul ve sen bernard ile büroda olmak
hiç akıllıca değil.. kimse giremez buraya..
va-- aman aman.. kamera olsun,irem hanım.. benim tüye alerjim var..
ir-- korktum desene şuna..
va--ir-- bu-- hah hah hah..

telefon çalınca..
vahide hanıma baktım..
va-- ben,dediğiniz gibi aktardım.. babanız geldi,iki dakikalığına.. buraya girip baktı.. birşey söylemeden gitti..

ir--  kontrol etti yani.. tamam ben açarım.. sen ergün abimi ara,kamera istediğimi söyle..
faksın sorununu anlat.. yarın uğrarsa sevineceğimi söyle..
va-- tamam..

burhan ve vahide hanım çıkarken.. açtım telefonu..
ir-- bahadır holding buyrun..
ah-- irem,evinizden arıyorum.. klima takıldı.. adamlar gitti,haber vereyim dedim..
ir-- sağol canım..yordum seni..  ertanı getirecektin hani..

ah-- sevim baldız çağırmış.. neşe,bir arkadaşıyla onlardaymış da..
 ali öğlen götürdü.. akşam anneanneni de alıp..bize getirmek istiyordu zaten....sıkılmış kadın..
ir-- hıı,iyi..
ah-- sen , neredeydin..
ir--  işim vardı,çıktım.. az önce geldim..
vahide hanımla konuşamadık daha..  aradın mı..

ah-- niye tunayı üzüyorsun,onu söyle bana... yüz yüze konuşmak isterdim ama
böylesini uygun gördüm..
ir-- kulağı çınlasın yıldız teyzem..  kocanla olan ikinizin arasında kalsın demişti..
elimde olmadan,
 bildiklerinizin haricinde..ben sözünü tuttum..
bence yine öyle olsun,babacığım.. beni şikayet edene, sen aldırma..
üzüldüyse nedeni vardır..

ah--  ben özel birşey  sormuyorum ki..
şikayet ettiğini nereden çıkardın..
iyi mi bir bak abi dedi.. merak etmiş..

ir-- ben gayet iyiyim.. eminim tuna da,görüyordur şimdi..
istiyorsan,sen de gel gözünle gör.. (ufuk mahmur mahmur,içeri girdi.. geldi yanıma )

uf-- iyemmm..
ir-- canımmm..
uf-- babamla amcam neyede..

ir-- gittiler ufuğum..yüzünü yıka da,gel hadi..
ah-- kapatıyorum ,hoşçakal..
ir-- sen de.. sağol,yardımın için.. selam söyle anneme..
ah--a.s. tunayı ara..

ir-- allah allahh... ses gelmiyor.. kapattı herhalde..
ah-- hah hah hah.. 

Hiç yorum yok: