Translate

13 Mart 2012 Salı


911.bölüm..

ir-- şey,içeridekilerden herhangi birisi ile anlaşamayacağımı hissedersem.
. başvuru yapmamayı düşünüyorum.. sizi zor durumda bırakacaksam..
hiç girmeyelim..
eli-- hayır,bırakmazsın.. anlaşamayacağını düşünsem,ben seni önermezdim.. zaten..
tanışın ,kararı siz verin  demiştim.. onlar sana bayılacaklar,görürsün.. 
ir-- (gülümsedim )aman tuna duymasın..
eli-- hah hah hah.. 

*******
iki saat sonra.. ağzım kulaklarımda.. çıktım radyo binasından...
geldiğimde ,arabamı içeri almamışlardı..  yüz metre kadar ileriye.. park etmiştim..
şimdi yürürken.. yihhu diye zıplamak geçiyor içimden ama topuklularla ,çevrede gezen .. yaka kartlı ağır başlı adamlara/kadınlara rezil olmamak için... engelledim kendimi.. 

park kapısındaki  görevliden,kimliğimi alıp.. ziyaretçi yaka kartımı verdim..
-- hayırlı olsun,efendim..
ir-- sağolun..
--- artık şuradaki  ,personel kısmına.. park edebilirsiniz..
ir-- tamam.. iyi günler..

*******

bindim arabama.. çantamı koltuğa koyup.. telefonun tuşlarına bastım.. araba telefonu açılmayınca.. okulu aradım..

tunanın sekreterini duymayı bekliyorum tabi.. galip bey,"aloo " diyince şaşırdım..
ir-- hocam,ben irem.
ga-- ooo merhaba,irem.. sekreter,aşağı indi.. tuna da
derste.. ben bir dosya bırakmaya gelmiştim.. nasılsın..

ir-- iyiyim.. siz , saliha hanım nasılsınız..
ga-- çok şükür.. idare ediyoruz..
ir-- hocam,birşey soracağım.. saat bir ,tuna nasıl derste
olabiliyor.. on dakika,sonra değil mi ilk ders..

ga-- ben öyle mi dedim.. kusura bakma,yaşlılık işte..
tuna şeyde..
ir-- galip bey,doğru söyleyin.. tuna nerede.. ne oldu..

ga-- işte geldi,tuna al.. nerede olduğunu sen söyle ireme..
tu--  merhaba,irem.. öğrenciler arasında
ufak bir ,tartışma çıkmış..  tarafları yatıştırıyordum..  galip bey söyleyememiş herhalde.. derse girmeden  sorunu çözdük.. 

ir-- sen, iyisin değil mi..
tu-- evett.. şimdi daha iyi olacağımı hissediyorum..aradın ya....
ir--- (gülerek )tunaa,yalnız değilsin.. susss..

tu-- yoo,galip bey çıktı..
ir-- ay bende yalnızımm.. şimdi,kork benden..

tu-- hah hah hah.. düşündüm de..ben o kadar da yalnız olmayabilirim..
sen istediğini, anlat.. gelince cevap veririm..

ir-- (güldüm ve hevesle anlatmaya başladım ) tamam..  tunam,işe kabul edildim.. harika bir yer ,çalışacağım insanlar da öyleler.. pırıl pırıl, gencecik bir kadromuz var.. almanca ve fransızca  haber spikerleriyle de..   iyi anlaştık..
 hıı..  birimin müdürü ,seni tanıyormuş.. İstanbuldan..
konuşurken çıktı ortaya.. deneme amaçlı,metin okuttular bana..
dil hakimiyetini anlamak için de.. hep ingilizce konuştuk.. mrs elizabette hiç karışmadan,gururla  dinledi bizi.. 

pazartesi ve çarşamba saat yedide..
cuma dokuzda yayın var,şimdilik..
sonra günler,saatler değişebilirmiş.. maaşım da.. (............... ) lira.. sigortam olacakmış .. radyonun avantajlarından da yararlanacağım.. veee en önemlisi avans aldım tuna.. ilk kez ,kendi param oluyor düşünsene.. öyle heyecanlıyım ki, anlatamam.. dile benden ne dilersen..
yani avansım ölçüsünde, demek istedim..

tu-- hah hah hah...  hayırlı olsun.. patroniçem,o az ama çok değerli paranın, bereketini gör..seni dinlerken,aynı heyecanı yaşadım... benim istediğim,para ile alınamaz..
ve sen biliyorsun onu..

ir-- (gözlerim dolu dolu) sağol,tunam.. biliyorum..
tu-- şimdi söyle bakalım,müdürün kim.. beni İstanbuldan tanıyanlar , pek iyi anmazlar da..

ir-- yusuf nadir.. o ,basın yayın okumuş.. ingilizce dersleriniz ortakmış..  çok iyi tanımıyorum ama biliyorum dedi ..zaten..

tu-- hımm,görsem hatırlarım belki.. hayatım,tebrik ediyorum.. derse girmem lazım... dikkatli git..
ir-- tamam.. öptüm seni.. hoşçakal...
tu-- sende..

kapatıp,derin bir nefes aldıktan sonra.. hareket ettim...

*******

büroya ,saat üçte gelebildim.. iki yere uğradım da..
içeri girip, elimdeki tatlı kutusunu verdim songüle..

ir-- songül,hepimize ver.. deryaya da ayır..
va-- (kısık sesle ) irem hanım..inat kızımız gitmedi ki.. odasında konuşuyorlar..

ir-- o da birşeydir.. vahide hanım.. en azından,konuşmayı kabul etmiş..  tatlı onlara da,
uğur getirsin.. ağız tadı olsun.. inşallah..

va-- (gülerek )yoksa tatlının,bilmediğimiz  bir özelliği mi var.. 

ir-- (güldüm) evet var.. işe girdim ve  avansımla aldım..
va-- aaa,nasıl yani.. ne işi..

ir-- anlatırım.. şu ihracat dosyasını,bitirmem lazım.. varol beyi ara da, randevu al.. en yakın tarihe..
va-- tamam..

****

saat dörtte
dosyayı incelemeyi bitirip,arkama yaslandım... papatyalarıma bakarak.. sigaramı yakmıştım ki.. telefon çaldı..
açtım..
ir-- buyrun..