Translate

12 Mart 2012 Pazartesi

907.bölüm..

 annemle tatlıları hazırladıktan sonra.. ben geliyorum diyerek.. banyoya bir göz attım.. tahmin ettiğim gibi.. babam hala çamaşır makinası almamış..  içimden planımı yapmış olarak,geldim salona..

tatlıyı yedik,çayları içerken.. teyzemleri sordum..

ne-- bildiğin gibi.. düğün telaşının içinde,birde yemek hazırladılar..   ablam orada pişiremeyiz,demişti haklıymış..  tüm köy,tanıdıklar.. akrabalar.. oradaydı..
yardım eden çoktu ama mahvoldular.. enişte kaldı, yapılacak şeyler varmış.. annesini de alıp,getirecek..

ir-- teyzemlerde mi kalacak,artık..
ne-- kızları da var ama çoğunlukla onlarda kalır,
herhalde..
evde kıpırdayacak yer kalmamış..  her yer çeyiz dolu..
ablam.. eşyalar gidince.. zuhalin odasını.. annemle kayınvalidesine veririm diyordu..  

ir--- anneannem de pek sever ,nazile neneyi..
tam şenlik olacak desene..
ne-- yeri belli olsun da, sıkıldıkça bizlerde kalır o da...
yazın,yıldızla manisaya gidecekmiş.. zaten..
unutmadan söyleyim,sevinçle konuştuk.. selamı var,beni arasın dedi..

ir-- as.. ararım.. yeliz de gidelim diyordu..  ikiz oğulları olacakmış.. onlarında..
ne-- söyledi,allah yardım etsin..çok zor,hem çalışıp hem ikiz büyütmek... yapayalnız kızcağız..
ir--- amin,gel.. ben sana bakarım dedim.. bülent olmaz,göndermem dedi... yelizle hastanede büyüteceklermiş..

ah-- doğru demiş...  bakarım demek ,kolay da sorumluluğu ağır.. 

tu-- nuriden haber var mı.. iş bulmuş mu..

ah--  var..telefon ediyorlar.. iyilermiş..  gelin hanım,hergün yıldızdaymış... nuri de akşam geliyormuş.. gece gidiyorlarmış,evlerine.. 
 belediyede memur olarak ,iş bulmuş özcan.. yerleştirmiş sağolsun....
iki aydır çalışıyormuş ,maaşı da iyiymiş ama...
masa başı 9-5 arası iş.. sıkıyormuş nuri beyi..
arabalı ..gezecek bir iş olsa, memnun olacakmış..
başka,iş arıyorum diyince..
telefonu nermine verdim.. şekerimi oynattı yine..

ir-- baba,rahat battı diye düşünüyorsun ..haklısın bir yerde..ama abime de.. söyleyeceğim şeyler için,bana da kızma olur mu..

ah--  haklıyım,söyleme..  kızarım..
  ev aldım..evlendirdim,borcu yok.. işe girmiş, çalışıyor.. akşama kadar yıldızdalar,yıkılmışlar kızın üstüne.. mutfak masrafları yok.. ayağını yorganına göre uzatıp..sebat etsin,geçinsin..
alsın arabasını,gezdirsin karısını..
cebine ,kaç araba alacak para koydum.. haberin var mı senin...  kendi düşen ağlamazmış.. benden bu kadar..

sessizliğimizi.. ertanın çıkardığı sesler bozuyor..
tu-- sıkma canını abi.. nuri ,askerden gelip.. herşeyi birden üstlendi.. resmi dairede  çalışmak, sıkmıştır onu..  çocuğu olunca.. işinin kıymetini anlar..

ne-- inşallah,öyle olur.. irem ne isim buldun,yiğenine..
ir--  alper yada sada ... cinsiyeti belli oldu mu, yoksa..
ne-- oğlumuz olacakmış.. halası..
ir-- çok sevindim.. allah analı babalı büyütsün,kaderi güzel olsun.. inşallah...
ah--ne--tu-- amin..

ir-- (gözüm saate takıldı,10:30 olmuş.. )bize müsade, geç olmuş.. tuna da çok yorgundu.. yarına iş çok..

kalktık,ertan fark etmedi.. güzel oynuyor..
koridora çıktığımızda..

ah-- tuna, yarın yaylaya eşya götüreceğim..   ev,boya badana olacak.. gerekiyorsa,size de yaptırayım..
tu-- yok abi.. sağol..  hasattan sonra.. gidebilirsek,yapılır.. acil değil..

ir-- canlarım.. yarın gece,radyo da..ingilizce haberleri dinleyin..
size bir sürprizim var..

ne-- hayırdır,ne sürpriziymiş..
ah-- sen mi,okuyacaksın.. ne alaka..

ir-- evet..mrs.elizabeth tavsiye etmiş.. beni, o yüzden arıyormuş.. peki,bir deneyelim dedim.. bende..
ne--(sarılıp,öptü ) tebrik ederim..
ah-- ben de..
ir-- (gülümsedim ) sağolun..

tuna annemle tokalaşıp,babamla beraber dışarı çıkınca..
ir-- annem ,yarın evdesin değil mi..

ne-- komşular gelecekler ,evdeyim.. niye..
ir-- görürsün,sürpriz..
ne-- yeterince sürpriz yapan var.. aman sen yapma,kızım..
abin saçmalıyor yine..

**********