Translate

12 Mart 2012 Pazartesi

905.bölüm..

onlar otobüse bindiler..bizde arabalara..
hareket ettik..  beş dakika geçmişti ki telefon çalınca..
açtım..
ir-- buyrun..
tu-- irem, okula uğrayacağım.. işler aksadı..sende gelsene.. sonra yemeğe götürürüm seni..

ir-- çok yorgunum tuna..büroya bile gidemeyeceğim sanırım..  sadece,uyumak istiyorum.. sen işini bitir,gel olur mu canım..

tu-- peki.. kapıyı kilitle, madem uyuyacaksın.. biraz geç gelirim.. hüseyine para vereceğim..
ir-- tamam ..tunaa..
tu-- efendim..
ir-- seni çok seviyorum.. aşkım,herşeyden çok.. by..
tu--.................... bende..

kapatıp,hızlandım.. tuna okula döndü çünkü..

********
doğru eve gelip, yukarı çıktım..  kapıyı kilitleyip..
ilk iş büroyu aradım..
va-- bahadır holding.. buyrun..
ir-- vahide hanım, gücüm tükendi ..eve geldim..
said gitti mi..
va--  gitti.. dinlenin,siz..yarın görüşürüz..
ir-- sağol,görüşürüz..

********

duştan çıkıp,bornozumu giydim..
vücudumda ağrımayan yer yok .. yatağa uzandığımı hatırlıyorum..  iptal olmuşum..

*****

saat kaç,gece mi .. sabah mı bilmiyorum..
 telefon sesi derinlerden geliyor, battaniye örtülmüş üstüme.. 
şimdi de tunanın ,kısık sesle konuştuğunu duyuyorum..
çok yakınımda hemde.. tek gözümü araladım.. yatağa arkasını dönerek oturmuş.. pijamalı da değil.. yeni gelmiş herhalde..

tu-- ertan nasıl oldu............... ................... geçmiş olsun....................................   irem ,çok yoruldu.. uyuyor..
da ben geleyim.......................................................
peki,sabah uğrarım.. selam söyle,abi.. iyi akşamlar..

kapatıp,kalktı..

ir-- (mırıldandım )... ne olmuşş..
tu-- (gülümseyerek,döndü bana ) yok birşey.. uyu sen..
ir-- söylee..
tu-- (üstünü çıkartırken anlatıyor ) ertanı doktora götürdüklerinden gelememişler,boğazı ağrıyormuş  beyefendinin..  bir hafta sabah -akşam iğne yapılacakmış.. biraz önce yaptırmışlar da,inletmiş ortalığı.. tuna diye ağlıyormuş..geleyim dedim ama uyuduğunu duyunca istemedi..

ir-- (esnettim kollarımı) saat kaçç.. yeni mi geldin..
tu-- hımm,dokuz..  (banyoya girdi )

ay boynum tutulmuş.. ovarak doğruldum,saçlarım ıslak
hala.. biraz da üşümüşüm..
kalkıp.. çorap giydim hemen.. bornozu çıkarıp ev elbisemi geçirdim üstüme.. saçımı kurutmak için,banyoya girdim.. tuna duş alıyor..

ir-- tuna aç mısın..
tu-- duymuyorum..
ir-- suyu kapa bir dakika..
tu-- (duş kabini aralayıp ) sen kapasana..
ir-- (gülümsedim ) hiç havamda değilim..yoksa kapatırdım zaten..  aç mısın dedim..
tu-- yok,sen..
ir-- bilmiyorum,canım istemiyor.. sersem gibiyim.. sen de yorgunsun ama diyorum ki..
gidip ,ertana bir baksak mı.. sonra da halana uğrayalım.. rüyamda gördüm şimdi.. beni çağırıyordu..

tu-- ben uğradım,sahiden çağırıyor.. özlemiş..
ir-- hah hah hah...
tu-- (kabini kapatıp ) hazırlan öyleyse..

*********

saçımı kurutup,eşofmanlarımı giydim..
 tunayı  beklerken de.. yeniden yatağa uzandım..  kıpırdayacak halim yok,
hala çok uykum var ama ertanı duyunca.. içime sinmedi..

bornozuyla,yanıma yatınca..
ir-- sıhatler olsun..
tu-- sağol..
ir-- tunam,istemiyorsan ben gideyim.. yat sen..

tu-- (gülerek ,bana döndü) beni istiyormuş,çocuk.. sen niye gidiyorsun..
ir-- (yanağına koydum elimi ,parmağımı dudaklarına dokundurarak ) belki bir gün, beni de ister.. 

tu-- mutlaka.. o zamana kadar, bırak da şımarayım..
ir-- iyi,bıraktım (uzanıp öptüm dudaklarını ) hadi giyin..

tu-- (sarıldı belime ) acele etme,canım.. gelirken maruf aradı, zübeydenin ve eşlerinin selamı varmış.. çocuklar da aynı senin gibi hiperaktiflermiş..  uçakta  canından bezdirmişler,marufu..
 sarayda da , seni anlatmışlar..herkese..
"üç saat, iremden başka bir laf yoktu  ..şimdi iptal oldular.. hepsi uyudu "diye gülüyordu..

ir-- as..   bir anı oldu onlara.. burada ki öğrencilerle, ne güzel anlaştılar.. saf ve samimi ilk adımlar atıldı..  mektup yazın,dedim.. mrs.elizabeth de,
bizi teşvik ederdi.. yıllarca yazıştık,görmediğimiz ama
kardeş gibi hissettiğimiz çocuklarla..
babam,bir keresinde.. "p.t.t bize çalışıyor.. çin.. kenya.. amerika ,hollanda  vs anladım da.. yeni zelanda ve grönlandan vazgeç artık.. ücreti hepsine bedel.. her ay,50 mektup göndermekten bıktım" demişti.. 

tu-- (gülerek) babana ..ptt ücretini ödemeyi teklif etsem, ne der acaba...

ir-- tu-- hah hah hah..

*******
"eşofman giy sende "dememe rağmen.. " hayır ,ayıp olur rahat edemem.. " diyip.. kot pantolon ve tişört giydi.. spor ayakkabıları geçirdik ayağımıza.. montları alıp,çıktık evden...

aşağıya indiğimizde fevzi bey ve kızı ile karşılaştık..
yürüyüşten geliyorlarmış.. selamlaştık..

"aynı yerde oturduğumuz halde, görüşemiyoruz.. diğer
komşularda şikayetçiler, bir gün toplanıp size geleceğiz "dedi..
tu--  haklısınız,fevzi bey.. buyrun tabi..
ir-- "komşuluğum daha iyidir" demiştiniz.. malesef - yoğunluk nedeniyle- biz hayırsız çıktık..
fe-- (gülerek ) hiç unutmuyorsun bakıyorum..

ir-- unutmamm.. salı akşamı buyrun,bekleriz..
fe-- olur,komşulara söylerim.. alıkoyduk sizi,iyi akşamlar... 
tu-- size de..
ir-- bilgen, annene selam söyle..
bi-- as.. hoşçakalın..

onlar içeri girdiler... bizde arabaya bindik.. halim yok,biraz da serin .. hasta olmayalım.. 

Hiç yorum yok: