Translate

12 Mart 2012 Pazartesi

892.bölüm..

 gofretleri alıp,annemlerin sokağına girdiğimizde..
yağmur damlaları düşmeye başladı...

ir--- dönerken şemsiye alalım,hızlanacak gibi..
tu-- sen yağmurdan korunuyorsun ha..ilginç..
ir-- senin takım elbisen için, demiştim ben..
tu-- montunu çıkarırsın,başımızı koruruz.. olmaz mı..
ir--- sarıçamdaki gibi mi..
tu--- hımm..
ir--   kabull..

gülerek,bahçeden içeri girdik..
ev kapısını tıklattım..

ah-- kim o..
ir-- benimm..

babam açtı kapıyı, elinde mutfak bezi var..üstüne de   tel kadayıf yapışmış...

ah-- oo,hoşgeldiniz.. yağmur mu yağıyor, ıslanmışsınız..
tu-- hoşbulduk abi, yeni başladı...

ah-- girsenize,ne duruyorsunuz..
ir-- sen bensiz ,kadayıf yapıyor muşsun... gelip ,kontrol edeyim dedim...

ah-- ( kolumdan tutup,çekti.. sarıldı sıkıca )prensesim gelir diye hazırlıyordum, canımm..

öptüm yanaklarını..
ir-- sağol babacığım..

tunayı da girdirdi..
tu-- geç oldu ama
ah-- tunaa..

ir--- (salona baktım,tv açık ) annem nerede..
ah-- sevim baldız da..

ir-- aa, niye.. kavga ettiniz de ,ablasının evine mi gitti .. sen de kendini tatlıyla mı, avutuyorsun yoksa..
ah-- tu-- hah hah hah..

girip, oturduk koltuklara..
ah-- aklına sadece bunlar mı geldi.. ne alemsin..
ir-- sen annemi,gece vakti tek bırakırsan.. iyi birşey gelmiyor haliyle..

ah-- ali amcanın,kırk mevlidi için yemek yapıyorlar.. yarın  ergün,arkadaşının kamyonetiyle erkenden köye götürecekmiş.. hazırladıklarını..
herkes orada,çok kalabalıklardı.. nermini götürüp.. ertanla geri geldik..  yeni uyuttum daha..

ir--- uyandırayım mı baba.. çok özledim ben..
ah-- aşı oldu, keyfi yok..uyuturken çok mızmızlandı..  rica ederim,dokunma..
ir--- aşkolsun ya.. bakayım bari..

( kalkıp odasına gittim.. yatağının yanında eğilip, elini tutarak.. ipeksi saçlarına dokundum.. melek gibi uyuyor,miniğim .. bir kaç günde boyu uzamış,siması da değişmiş..
nazar duası okuyup.. çıktım )

salona geldiğimde konuşuyorlardı.. babamın olanlardan haberi var mı acaba.. huylandım ama soramıyorum..oturdum tunanın yanına..

ah-- siz nasılsınız.. abinler gitmişler,allah kavuştursun..

tu-- sağol.. çok selamları vardı.. görüşemedik, kusura bakmasın dediler.. bizde iyiyiz.. bülentler geldi,bir misafirimiz daha var.. iş,ev ..çiftlik ,büro..arasında koşturuyoruz..

ah-- sağlığınız,moraliniz yerinde olsun da tek..
koşturun..
ir-- öyle diyoruz,bizde.. abimleri nereden duydun..

ah-- halan gidecek,diyordu.. teyzenlerde de,ela söyledi.. neşeyle gelmişler.. yardım ediyorlardı..
ir-- hımm.. menekşe yok muydu..
ah-- görmedim..

ir-- bilsem,ben de giderdim..
ah-- çok istiyorsan,sen bana yardım et..
tu-- hayırdır abi.. ne yardımı istiyorsun..

ir-- kadayıf için diyordur.. bildim mi..
ah-- evet,tatlıyı da ben yapayım demiştim..
ir--- iyi, gelin öyleyse mutfağa..  bana annem nasıl gelecek..  istersen,git.. al da gel..

ah-- aradı,ziya getirecekmiş..

 tuna cekedini çıkardı.. ellerimizi yıkayıp,girdik mutfağa..
.. dağ gibi tel kadayıf yığılı ,masada..

fırında iki tepsi, pişiyor.. şerbet de kaynıyor,ocakta..

ir-- baba ,biraz abartmışsın sanırım..
ah-- yok canım, yenir..
tu-- ustalar... söyleyin,bakalım ..nasıl yapıyorsunuz..

 ben,tepside kadayıfları yağ ile ovmayı gösterdim.. ikimiz yaparken..
babam da.. tepsiye yerleştirdi.. cevizler serpildi..

üç kişi çalışınca, anlamadık .. bir saatte beş kocaman  tepsi hazırlandı..  fırındakiler çıktı..yenileri konuldu..
işimiz bitince, masayı sildim.. ellerimizi yıkadık..

ah-- sağolun, yordum sizi.. şimdi künefe ikram edeyim.. 

ir-- baba,yorulmadık da.. yemeyelim ,geç oldu..
annem gelmedi ama biz  gitsek diyorum.. yarın,görüşürüz..nasılsa..

ah-- olur ,saklama kabına koyayım..öyleyse..
ir-- verme baba,ben gelir yerim..

tu-- abi,mevlit akşama değil mi..
ah-- evet ama misafiriniz varmış.. gelmeyin..

tu-- olur mu, gelirim ben..
ayakkabılarımızı giyerken.. tuna gofretleri verdi babama..

tu--- iyi geceler..
ah-- size de.. (beni öperken ) öğretmenin aramıştı,geldi mi irem..

ir-- evet, görüştük.. daha buradaymış,yine gelecek.. anneme selam,söyle.. hoşçakal canım..
ah-- güle güle,yavrum.. as..

kapıyı açtığımızda.. yağmur,çiseliyordu..
ah-- şemsiye vereyim..
tu-- gerek yok abi..  az yağıyor..

bahçeyi geçip.. sokağa çıkarken.. ziyanın arabası durdu önümüzde..  annem ve ziya indiler..
sarıldık ,tokalaştık ayak üstü..  hal hatır soruldu..

annemin bakışlarından anladım ki, haberleri var.. durup durup,iyi misin diyince..
çaktırmadan "  çok iyiyim annem, hiç merak etme.. gelirim, konuşuruz" dedim..
"peki" dedi..

ne-- ziya oğlum, sağolasın..
zi-- rica ederim,nermin teyze..
ne-- tuna,irem ..hiç içime sinmedi, yine gelin..
tu-- geliriz.. iyi geceler..
ne-- size de..
onu gönderdik, eve..

tu-- sana da iyi geceler,ziya.. ıslanma ..
zi-- yürüyerek mi,geldiniz..  bırakayım evinize..
ir-- iyi,bırak hadi..

tuna öne, ben arkaya oturdum.. ziya hareket etti..
ev yakın zaten.. beş dakikada geldik..

Hiç yorum yok: