Translate

9 Mart 2012 Cuma

867.bölüm..

ziyaya teşekkür edip..
aşağıya indiğimizde,saat yediydi.. hala yağmur yağıyor..

figenin esnemesine ve yasine bakarak..
me---  azat ettim sizi ama bekliyoruz unutmayın..
fig-- unutmayızz..
ir-- geliriz menekşe,sağol..

ya--- (gülerek) herşey için teşekkür ederiz.. hepinize..yoruldunuz,bizim için..

tu--- rica ederiz.. yasin.. birşey yapmadık.
me--- zuhal,ara beni..
zu--- ararım menekşe..
zi--- niye arayacak..
me--- çeyiz için,çağıracak da..


vedalaştık eren,tuğrul..ela , menekşe ile.. onlar gittiler..
yasinleri de biz aldık.. ziyayla zuhal de,korna çalıp ayrıldılar ..
otele bıraktıktan sonra, bizde evimize gelip yattık..


**

tuna ,saat 11 gibi uyandırdı beni.. gözüm açılmıyor ama kalktım tabi.. duş alıp ,hazırlandık.. bir tost yedik aceleyle.. çıktık evden..
bürodan,annemlerden.. neşe ablalardan.. saadet teyzemden.. tepsilerimizi sarmayı.. aldık.. çarşıdan da halka tatlı kolisini arabaya yerleştirip.. otele gittik..

maruf,said..liz ve kevin restorandalarmış..
merhaba diyip.. oturduk bizde..

maruflar gayet iyilerdi,kevinlar da birşey belli etmemişler ..söz verdikleri gibi..

yemek ve kahve sonrası  kendime gelebildim..  nihayet..

onları da alıp,Adanayı gezdirdik biraz.. saat beş gibi..
havaalanında, siparişlerini teslim ederken şalgamı da,görünce.. memnun oldu.. yetiştirdiğim için tebrik edip.. paramı verdi..
maruf götürecekmiş  kevin ve lizi de ..
 gayet candan sarıldık lizle.. kevin da,çok samimiydi.. 
uçak havalanınca.. derin bir nefes aldım... 

arabamıza doğru yürürken..
ir--- çok şükür gittiler,tuna çiftliğe gidip uyuyalım mıı..
tu--- Mersine gidelim diyecektim, ben de..

ir--- hıı, iyi olurdu da.. evlerini,
telefon numaralarını bilmiyoruz ki..
tu--- kim demiş.. bizim çocukların nereye gittiklerini ,nasıl bilmem..
ir--- vay uyanık..

oturduk..
tu--- öyle olmak lazım.. irem hanım (telefon çaldı o sırada )
aloo................ iyi günler, ela hanım...........................
........... sağolun,siz nasılsınız........................................
evet az önce gittiler.. ben de sizi arayıp,abimleri soracaktım... ...................... ............ sağolun,başka zaman rahatsız ederiz.. ........................ ............................  tamam..
tuğrul bey.. hala oradasınız bakıyorum..ayrılamıyorsun,çok mu rahat geldi...  .............................................................
................................................ hah hah hah..........................
tuğrul.. pazar günü kızların evinde  işimiz ne..yarın okulları var.. beraberdik,biliyorsun.. 
madem çağırıyorsun.. dışarıda yiyelim.. onlar da dinlensin..
....................................................................................
yanımda,tamam.. (ahizeyi uzattı) menekşe seni istiyormuş...

ir--- (aldım.)... buyur hayatım...

me--- iremciğim, pırlantan gelmem diyor muş herhalde..  dört balık ustası, mutfaktaydık... hazırladıklarımızı ,hiçbir lokantada bulamazsınız..
para kolay kazanılmıyor, bildiğin gibi..
getiremezsen..
senin çok yorulduğunu söylerim.. gerisini sen düşün..

ir--- ustalığınızdan,şüphemiz yok.. tunam,çalıştığınız ve pazar günü olduğundan..  gelmek istememişti..
 iltifat olsun diye,pırlanta demiyorum menekşeciğim..
beni tehdit etme de.. evi tarif et,sen..

me-- hah hah hah..

tuna biliyormuş zaten.. öylesine dinledim,ben de..
kapattığımda..

hareket etti..gülerek..

tu--- ne ile tehdit etti seni..
ir--- annemlere gittiğimde çok yorgundum,pırlantan nasıl kıyıyor sana demişti.. bende haberi yok,söyleme sakın üzülür demiştim.. getiremezsen,söylerim.. diye tehdit etti.. beni..

tu---( elimi tutup..)hala yorgunsan gitmem.. abimler gidecekler diye demiştim ben..

ir--- değilim aşkım,ne zaman gidecekler..
tu--- ikisi de yarın sabah demişlerdi de ..tuğrulun fikri değişti mi ,bilmiyorum..

ir--- yasinler de gece gidecekler.. eve dönmüşlerdir herhalde.. ziyalar nasıl acaba..
tu--- yasinle ziya.. iyidir bence..
ir---(gülümsedim) yasin kesin iyidir de, ziyadan emin değilim..

gülüp,cevap vermeyince..eğildim..
ir--- ne saklıyorsun sen..  niye güldün..
tu--- ne saklayacağım.. zuhal iyi ki buldum dedi ya.. ondan güldüm..
ir--- hııı ama inanmadım..
tu--- hah hah hah..
ir--- söyleee..
tu--- söz vereceksin ,zuhal kesinlikle bildiğini anlamayacak.. tamam mı..
ir-- tamam söz..

tu---  lavoboya gittiğimizde.. ziyaya ,gülderen hanımın ne iyiliği oldu .. sizin durgunluğunuzun sebebi ne.. dedim.. o da anlattı..
nişandan sonra.. düğün harcamasını ayırmış.. birikmiş parasına da.. kirada oturmamak için, küçük müstakil bir ev satın almak istemiş.. satış aşamasında..   gülderen hanım,sorunu fark edip.. ziyayı uyarınca..  parasını kaptırmadan.. vazgeçmiş.. sonra evi kiralamış işte...

 Ankaraya gittiklerinde de.. mobilya beğenirken..
 zuhale.. "annemlerin,maddi desteğini kabul etmedim.. ben alıyorum.. gönül rahatlığı ile her ne istersen seç.. alalım,param var düşünme "demesine rağmen..
zuhal " normal birşeyler alalım,kirada oturacağız..evimiz olunca..istediğimiz gibi alırız" demiş.. ziyanın çok hoşuna gitmiş tabi..

(......) bankasıyla çalışıyorlarmış..şirket olarak.. banka çalışanlarına uygun koşullarda, ev yaptırıyormuş.. oranın şefi,ziyaya bir üye hissesini  devir etmek istiyor.. komşu olalım diyince ilgilenmiş..
peşinatı ,ödeme şartlarını.. öğrenmiş.. iki yılda teslim edilme şartı ile.. yeri.. planı görüp.. devir almış hisseyi..

ir--- eee, bak sen.. zuhalin haberi yok yani..

tu--- yokmuş da.. yemeğe gelmeden.. götürüp inşaatı göstermiş..

ir---  duygunluklarının sebebi anlaşıldı.. ziya da gözüme girdi, aferin ona.. hem tek çocuk,hem rest çekiyor.. dediği gibi kinciymiş,düğünü yapın diyebilirdi..
masraf yaptığı halde, ev almaya kalkışıyor.... bravo..
kaç lira maaş alıyor bu.. kızımızı aç bırakmaz dimi..

tu-- bilmiyorum da.. kendine güveniyor demek ki,bence  solistlik yapar yine de bırakmaz.. biraz sıkıntı çekseler de...zuhal de  belli etmez ..  eş dayanışması yani....

ir-- evet, kol kırılır..yen içinde kalır.. bir dakika,bu çok güzel birşey.. gizlemez ki, zuhal söyler zaten..
niye bana söz verdirdin..

tu--- niye mi.. zuhal söylesin sana.. benden duymuş olma diye..
ir--- tamam... tuna tatlı alalım...
tu-- olur.

*********************

Hiç yorum yok: