Translate

7 Mart 2012 Çarşamba

853.bölüm..



işlerimi bitirince, elimde tepsilerle.. eve geldim.. 
ikisini yıkadım çabucak..
hemen iki ölçü,kakaolu  kek çırpıp.. fırına koydum.. onlar pişerken.. etrafı toplayıp.. 
giyindim, makyajımı yaptım..
saçlarımla,uğraşırken...
annem aradı... 
ne--- irem.. geciktin.. hadi gelsene.. seni,bekliyoruz...herkes geldi.. 
ir--- anne,geleceğim de.. kek pişiyor.. onu bekliyorum.. yirmi dakikası, daha var.. siz başlayın.. 
ne--- kızım acelesi mi, vardı kekin.. akşama yapsaydın ya.. 
ir--- ah annem, hani anlatmıştım ya.. marufa satacağım diye.. gelecekmiş ,cumartesi günü.. 
zaten sıkıştım,iş çok..  nikah var ,yemek var..  yabancı konuk ağırlayacağız.. bir yandan.. 
birde kek çıktı..acil olarak.. 
daha kaç tepsi yapacağım da.. iki tepsisini, yapayım bari dedim.. 
yorgunluktan,ölüyorum yoksa.. otursam,uyuyacağım... 
ne-- anladım.. getir tepsileri.. zuhale, hayale.. de veririz.. bende yaparım.. 
sen nerede, hepsini yapacaksın.. yetiştiremezsin.. 
sarmada,istediler demiştin ya.. kısmetilermiş..
sardım.. onu da verirsin.. 
ir--- canım annem..sağol..  bende öyle, düşünmüştüm zaten ama.. şimdi işler yoğun ya.. 
emrivaki yapmak,istememiştim..kızlara.. 
ne--- bir elin nesi var,iki elin sesi var.. demişler.. çok konuşma da.. getir.. para kazanmış olurlar
ir--- peki,büyük sözü dinleyim bari... hıı,annee.. babam evde mi.. 
ne-- yanımda.. vereyim mi.. 
ir--- başka yerde,olsa şaşardım zaten... ver hadi... 
ne--- bende..  çabuk gell..
 ahmet al.. 
ah--- kim?
ne--- sevgilin.. hah hah hah... 
ah--- nermiinn..
ir--- ahmeetttt... hah hah hah.. 
ah--- size inat,sevgili bulacağım.. 
ir--- öhööö öhhhhööö... 
ah--- hah hah hah.. 
ir--- baba.. ne işin var,kadınların arasında.. 
ah--- çıkıyordum,şimdi.. 
ir--- hıı, ne tarafa gidiyorsun.. bir ricam var da.. 
ah--- söyle, çarşıya gideceğim... 
ir--- yaşa sen.. on kilo kadar ,halka tatlı siparişi vermeni istiyorum.. pazar öğlen alınacak.. 
birde 20 litre kadar, şalgam suyu alır mısın.. boll acılı olsun.. 
ah-- büfe mi,açacaksın..
ir--- hah hah hah.. ay babaa.. ne büfesi.. dubaiye gidecek... maruf götürecek yani.. 
ah--- iyi.. tamam.. şalgamı alırım.. tuğrul  gelecek demişti annen,onu bekledim aslında... 
ela nereden haberdar..anlamadım ama.. tuğrulun işi varmış dedi.. 
ir--- hımm.. baba balcalıda ,..bir bina aldık..yurt için.. kullanacağız.. kağıt varsa.. 
söyleyim,yaz adresini.. bende görmedim daha.. 
abim,tadilat.. boya badana işleri için.. oraya gitti.. 
tapudaki,adresi söyledim..yazdı.. 
ah--- hayırlı olsun.. ela meselesi nedir ? 
ir---sağol..  gidince, abime sorarsın.. öptüm seni.. 
ah--- bende seni.. 
kapadım... 
keki kontrol edip.. mutfakta,bir sigara yaktım.. az bir süre kalmış.. balkon kapısını da..açtım.. 
bahar havasını içime çekerek.. dışarı çıktım..etrafa,bakıyorum... 
ağaçlar, minik yeşil yapraklarla kaplanmış..
hafif bir esinti var.. gül kokuları geliyor,burnuma... 
bir de, kek kokusu... nee kek mi.. kahretsin.. yandı mı ki... 
fırının kapağını açtım. telaşla... tepsileri çektim... ufff neyse.. yanmamış.. 
ayakkabımı giydim.. boş tepsileri alıp,çıktım evden.. 
*********
annemlerin evlerinin önünde, arabayı durdurup.. indim.. 
bahçeye hazırlamış annem masayı..  çay köfte pasta salatalar.. börekler.. ne ararsan var.. 
herkes gelmiş.. yerken .konuşuyorlar..
ağır ağır yürüyerek yanlarına gelince.. "hepiniz hoşgelmişsiniz.. ben 
bayılmak üzereyim.. öpemedim kusura bakmayın.. biraz dinleneyim olur mu.." diyip.. 
koltuğa oturdum.. 
sa--- iremm.. ne bu hal, çalışma kızım.. bu kadar yoruluyorsan..
me-- pırlantan ,nasıl kıyıyor sana.. 
zu--- aç ağzını.. 
köfteyi verdi yiyiyorum.. 
zu--- biraz sonra kendine gelir.. 
güldüler bana.. 
ertan  yanıma gelip ,ablaaa diyince aldım kucağıma.. 
zuhal de ,elinde pasta tabağıyla..yanıma oturdu.. 
durmadan yediriyor bana.. arada bir çay içiriyor.. sinir geldi ..
 ertana da veriyor bu arada..
ir--- zuhalll.. 
zu--- ne vereyim.. 
ir--- (kısık sesle ) ziyaya yedirdiğin geldi aklıma.. 
zu--- ( ayağa kalktı ) eveett ,iremi ayıktırdım.. yapmasaydım keşke.. 
kahkahayı duymalıydınız.. 

Hiç yorum yok: