Translate

7 Mart 2012 Çarşamba

851.bölüm..


tuna kapımı açtı... 
tu--- hanımlar..neden.. inmiyorsunuz..neşe hanıma, haber veririz.. buyrun lütfen.. yemek yiyelim.
 
me-- biz tokuz ama.. inelim.. size rahatsızlık verdik.. 
ir--- menekşee.. aşkolsun.. 
 
indik arabadan..  hüseyinle konuşuyordu, abim de..
tu--- irem.. siz girin,bakıp geliyorum... 
ir--- tamam.. 
 
kapıyı açtım.. içeri girdik.. oturdular.. 
 
ir--- menekşe.. neşe ablayı.. arayabilirsin.. telefon yanında.. 
me--- tamam... 
menekşe.. ararken.. ısıtıcıyı açtım.. 
 
****
tunayla abime.. 
 ..yemekleri geldi.. biz istemedik ..
onlar,mutfakta yerlerken.. 
bende,üçümüze kola getirdim..  
 
ir--- (kısık sesle) neşe abla,ne dedi..
me-- (gülerek) kahkahalarının arasında.. tahmin edeceğin ,şeyleri.. söylemeyi ihmal etmedi.. 
 
gülümsedim.. elaya bakarken.. bir panik havası içindeydi.. çünkü.. 
 
ir--- elaa..benim,misafirimsin sen.. rahat ol.. 
kim, ne derse desin.. istemiyorsan.. gitmeye ,mecbur  değilsin.. 
ela--- (o da, ışıl ışıl gülerek.. ) biliyorum da,işin tuhafı..  istiyorum.. irem. 
bana ne oldu, anlamıyorum.. 
 
me-- ir-- ela--- hah hah hah... 
 
tuna mutfaktan seslendi.. 
tu--- irem, bakar mısın.. bir dakika.. 
ir--- geldimm.. 
 
içeri girince.. göz kırptı.. neler oluyor dercesine.. 
ir--- (fısıldadım.. )aa, yok bişi..  doyduysanız,kahve yapayım size.. 
tuğ--- olur.. ben çıkıyorum.. tuna,öğren.. mutlaka.. 
 
kıs kıs gülerek.. mutfak kapısına geldim... 
ir--- kızlarr.. kahve içermisiniz...
ikisi de, "olur"dediler..abim çıktı salona... 
 
tunayla ikimiz ,mutfaktayız.. 
cezveyi ocağa koyup.. filcanları almak için.. dolaba uzanırken.. 
tuna arkamdan eğilince.
 
ir---( mırıldandım.. )tuna görebilirler.. kapı açık..  
 
kulağıma yaklaşıp.. 
tu---   abim..etkilenmiş.. ela ,ne diyor.. ikisini göndermek,mantıklı mı..yani.... 
 
ir--- istemezsen,zorunlu değilsin.. göndermem seni.. rahat ol,dedim.. o da, istiyorum dedi.. 
kocaman insanlar,karar da..onların..ben,birşey diyemem.. 
 
tu--- tamam.. tepsileri,hüseyine vereyim de.. arabaya benzin koysun.. 
 
***
 
kahvelerimizi içerken.. oradan buradan konuşuyoruz.. 
 
me--- meslektaşmışız,branşınız nedir.. 
tu--- ingilizce öğretmeniyim.. ya siz.. 
 
me--- ben tarih.. ela,matematik öğretmeni.. 
bir yıldır..Mersinde..aynı lisede.. görevliyiz 
aynı evde.. kalıyoruz.. 
yedi yıllık ,arkadaşlığımız sırasında... malesef neşeyi, lütfüye kaptırdık.. 
o seyehate gidince, kalmaya geliyoruz..
 
ir-- birbirinize.. ailelerinizden ,daha yakın olmuşsunuz,siz..  
 
ela--- evet, haklısın..kardeş gibiyizdir.. 
 menekşe ,Elazığlı.. ben,İzmirli... okul,Ankarada..olunca.. gitmemiz zordu.. tabi.. 
neşenin annesi.. annemizdi.. burada da, sağolsun annen..teyzenler... ailemizden,yakınlar.. 
sizi tanıdık da.. hülyayı,nuriyi.. yıldız teyzeni ..tanımıyoruz,sadece..
 
güldük... 
ir--- inşallah  zuhalin düğününde ,teyzemle tanışırsınız da.. diğerlerini bilmiyorum..
me-- kısmet,irem.. yazın,belki  olmayabilirim... ben sıcağa ,hiç dayanamıyorum..
 
ir--- doğru.. sıcağımız kavurur.. elanın sesi çıkmıyor.. İzmirde.. sıcak ya.. 
ela--- sıcak ama burası gibi değil.. biz,çeşmeye gideriz yazın.. deniz,havuz.. 
aile çevresi ,arkadaşlar derken..
pek anlamayız yani.. 
 
ir--- ya biz,ne yapalım.. 
ela--- buyrun.. bize gelin.. 
ir--- sağol,ela ama çokk zor.. 
tuğ--- bak,bu yıl.. pamuk zamanı..ereni çağırın.. benim işim var..şimdiden söyleyim de..
bir tatsızlık olmasın... 
 
tu--- (gülerek) geçen yıl, mecburiyetten kaldın.. bu yıl .. ikiniz gelirsiniz..
sen tecrübeli oldun .. ereni,çalıştırırsın.. biz de,fırsattan istifade.. kaçarız.. 
 
tuğ-- ir-- tu-- hah hah hah... 
 
ir--- abii.. tamam de.. pamuğu ,tarla teslimi..sattım..  hiç ,yorulmazsın.. 
tuğ---sen, ciddi misin.. 
ir--- evett.. 
tuğ--- e gelirim,öyleyse.. canımm.. seni mi,kıracağım.. 
 
ela-- me-- tu-- ir--- tuğ-- hah hah hah.. 
 
me--- keyfinizi kaçırmak istemem,sohbette çok güzel ama.. neşe beni bekler.. 
ben, tek gidemezmiyim buradan.. 
ir--- hayır, gidemezsin..menekşe... ben götürürüm,şimdi.. 
 
tuğ--- eğer, uygun görürseniz.. önce,sizi bırakabilirim.. 
me--- olur,tabi... 
tu--- abi.. siz gidin.. biz.. götürürüz.. menekşe hanımı.. 
halama da, uğrayacağım.. 
yolunuzu ,uzatmamış olursunuz.. 
 
ir--- evet evet.. en iyisi bu.. ela, yarın anneme gelmeyecek misin.. yani.. 
ela--- uffff ,onu unuttum.. nermin teyzeye ,ayıp olur.. gelirim,irem.. 
 
gülümsedim.. "tamam"derken... 
abim getirir diyemezdim,herhalde... 
 
********
 
çiftlikten,üç araba.. arka arkaya ayrıldık.. abim,sağa döndü.. biz sola... 
 
merkeze gelinceye kadar... menekşeyle konuştuk.. ela ve abim hakkında.. 
bulvara dönerken..  ışıklarda.. tunayla yanyana durduk.. camı açınca, bende açtım... 
 
tu--- irem, halama gel.. menekşe hanım.. iyi akşamlar.. 
me--- size de.. 
ir---- tamam... 
 
neşe ablanın,evinin önünde ... menekşe "sağol,irem.. görüşürüz" diyerek..indi.. 
içeri girinceye kadar bekleyip.. el salladım.. sonra hareket ettim.. 
 
ay ne uzun gündü.. öyle yorgunum ki..  eve gidip.. yatmak istiyordum.. halaya,şimdi 
 uğramasaydık keşke..
 
yaklaştım,evlerine.. 
tuna, arabasının içinde hala.. park etmemiş.. yolda duruyordu..
benim geldiğimi fark edince.. sinyal verip ,hareket etti.. 
canım benim.. anlayışlı aşkım.. öylesine demiş,demek ki.. 
 
evimize gelip.. arabalardan ,indik... 
ir--- aşkımm.. halaya,uğramayışımız.. çookk isabetli oldu.. inan ki.. 
 
omuzuma attı kolunu... apartmana girerken... " bence de" 
 
evde...
ikimizde duştan sonra..  uyumuşuz.. saat daha 10 du ama..erken kalkınca.. böyle oldu.. 
 

Hiç yorum yok: