Translate

7 Mart 2012 Çarşamba

847.bölüm..


salona girdiğimizde de.. masaya oturduk.. teyzem ,hayal abla maharetlerini sergilemişler
maşallah.. bir sofra hazırlamışlar ki.. yok yok.
 
sa--- iremm.. sarmayı senin için sardım..ye... kızlar çiğ köfte alın.. 
ir--- sağol teyze..çok güzel olmuş.. elinize sağlık.. 
ne--- zuhal dolman ,nefiss .. anneni solladın ha.. ablamdan,isterdik..şimdi senden istiyoruz..
 
zu--- afiyet olsun teyze..sollamak,ne haddimize efendim.. 
 annemin de ,sizlerinde.. farklı farklı.. hünerleri var.. 
 
neş--- sevim ablanın.. ,pirinç pilavı.. güveci sütlacı,aşuresi... 
sıdıka teyzenin,içli köftesi.. 
saadet ablanın,sarması, bumbar dolması..
 nermin ablanın..kısırı,sarımsaklı ve mercimekli köftesi
hayalin,kurabiyeleri.. muhteşem.. zuhalin kekini, böreğini biliyordum.. 
ama dolması da ,harikaymış.. 
hepinizin eline sağlık...  
 
ela-- ya,iremin nesi meşhur.. 
zu--- huysuzluğu , inatlığı.. patavatsızlığı..
 
kahkahayı duymalıydınız.. 
ir--- zuhalll.. 
zu--- ne,yalan mı.. yani.. annen bile, itiraz etmedi bak.. 
 
me--- maşaallah ya,siz ne kadar..şen bir ailesiniz.. 
ir--- aman,dur menekşe.. şimdi başlarlar..ağlamaya.. 
 
sa--- vay, hülyam da.. burada olaydı keşke.. çok özlemiş sizi.. tek tek soruyor, telefonda .uhuu.. 
ir--- demedim mi,ben.. ya teyze.. hepimiz ağlamaya meyilliyiz.. yapma allah aşkına.. 
sı-- hee ,vermeyeydin.. ne ağlıyorsun .. 
 
sa--- annee.. yıldızı burada,oturacak diye..verdin de, özcan alıp götürmedi mi.. 
ne konuşuyorsun ki.. 
sı--- .ben.. razı olmadım ki, babanız verdi... neymiş özcanı sevmiş.. 
gözyaşım heç kurumadı.. 
yavrıma ,hasret kodu beni.. gurbetlere getti..küçücük yaşında.. kurban olaydım..vay..
 
zu---teyze, hülyanın adresini ver de.. davetiye göndereyim.. belki getirir kocası.. görürüz bizde.. 
 
ne--- zuhalim..gönder de, heveslenme.. odun o..getirmez anam...
demedim ablama da,  aradım hülyayı.. beyhanla da,konuştuk..düğüne çağırdım..
 çocuk sıcakta ,isilik olurmuş.. gelemeyiz,teyze dedi.. 
 
sa--- (............) bak.. ben onu isilik edermiyim..
 
ir--- teyzee.. damadına sevgilerini ,gönderiyorsun bakıyorum.. 
 
sa--- sinirlendim.. kızımı köle sandı,herhalde.. ezdirirmiyim ben.. 
ne demekmiş.. getirecek,tabi.. bacısı evleniyor.
 
ne--- ablaa, beyhan pinti ya.. ahmet gelip, alırım ben sizi .. dediği halde.. yok dedi.. 
esip ,gürlüyorsun ama.. yavaş ol.. düğüne gelecek diye ,huzurlarını kaçırma... 
 
se-- nermin doğru ,söylüyor.. saadet,ısrar edip.. kızı kışkırtma.. kocasıyla iyi olsun.. 
kayınvalidesiyle bozulmasınlar..
o da ,tek oğlan.. gitme ,diyorlardır belki.. 
 
sa--- ne derlerse ,desinler abla..kimsesiz mi,benim kızım.. aylardır getirmiyor.. (.........). pintiliğine..
verdiysem.. kızımı alıp, getirmesini de..bilirim ben.. 
 
zu--- vay bee.. tasvip etmiyorum ama teyzeme bak.. annem, asla böyle birşey söylemez.. 
hep merak etmişimdir.. siz ,kardeş olduğunuza eminmisiniz.. 
 
sı--- hiii.. töbeee.. o nasıl, laf kelee.. 
 
kahkahamız çınlattı evi.. 
 
zu--- pardon anneanne...
annemle,teyzelerimin ..huyları o kadar farklı ki.. demek istemiştim..  
 
sa--- beş kardeşin de,huyu değişik kızım.. 
kimi kocadan.. kimi sülaleden..hepimiz de..farklı çektik.. 
..  erol da, karısıyla uğraşıyor bak.. 
kayınvalide,kayınpeder.. görümceler.. kayın birader..
iki oda,bir sofada oturduk yıllarca.. kimseyle lafımız ,olmadı.. 
arifim arifim diye diye,üç kuruş maaşla.. geçindik yavrum.. ömrümüz geçtiyse de,mutluyduk 
kocamla..  ameliyatlı,narin ben.. kaç kişinin cefasını çektim..yinede yüzümü eğmedim.. 
idareciydim..hoş tuttum..
kızım rahat etsin, gönensin diyorum.. ya hülyada var bir (........) ya kocasında.. gittiği günden beri..
şikayet şikayet üstüne... 
 
ir--- saadet teyze.. ela,menekşe ve neşe abla hariç ..herkes.. biliyor,durumu.. olanları biz yaşadık çünkü..
onun için, hiç anlatma bize bunları.. kızımıza elbette,üzülüyoruz..iyi olsunlar istiyoruz da.. 
hatayı ,başta sen yaptın..  liseyi bile bitiremedi kız.. sevmediği,ısınamadığı birisiyle .. ağlaya ağlaya  evlendirdin..
vicdanın nasıl rahat ,başka ne bekliyordun .. bilmiyorum ki..
hülyayla ,telefonla bende konuştum.. içim,parçalansa da.. moral verip.. teselli etmeye çalıştım.. 
 oğlumuzu da,kızımızı da.. ateşe atıp,vebal aldın..teyze..  haksızsam,haksızsın de.. 
 
derinn bir sessizlik oldu.. 
ha--- kahve yapayım size.. 
zu--- bende çay koyayım.. 
me--- kalk kız,ela.. sofrayı toplayalım bizde.. 
neş-- sanem uyandı,herhalde.. 
ne--- ertanı yatırayım,bende.. 
 
herkes ayaklandı.. teyzemler ve anneannem.. koltuklara oturdular.. bizde mutfakla salon
arasında..gidip geliyoruz.. masadakileri kaldırıyoruz yani..
sevim teyzem, saadet teyzeme söyleniyor.. 
 
mutfakta.. 
me--- irem,susturdun saadet teyzeyi.. 
ir--- haklıyım da, ondan sustu.. menekşe.. 
me--- oğlumuz kimdi.. 
ir--- abim.. 
me--- hiiiii, ay kıyamam.. 
ir--- teyzem kıydı,işte.. 
 
ha--- kısmet değilmiş..irem.. 
ir--- kimi kandırıyorsun ,hayal abla.. kendini mi, beni mi.. 
ela-- şimdi ikisi de, başkalarıyla evliler dimi.. 
ha--- he bacım.. bizim bir kızımız oldu,nurinin hanımı da hamile.. konuşmanın ,hiç faydası yok..
ela-- yazık olmuş.. 
 
gömleğimin kollarını kıvırıp..bulaşıklar için.. hazırlık yapıyorum... 
ir-- evet,hemde çookk yazık oldu.. 
zu-- irem.. yıka hadi.. bende durulayayım.. 
 
ha--- siz bırakın.. kızlar,ben yıkarım.. 
zu--- sen kahve yap.. hayal abla.. masaya.. hangi örtüyü.. seriyorsun.. 
ha--- çekmecede.. hani, beyaz olan.. var ya..
zu--- tamam... 
 
me--- ben de.. tabakları hazırlayım.. bari.. 
ela-- yeni yedik ya, daha.. 
menekşe.. sen kalacakmısın.. ben ,Mersine döneceğim...akşama..
 
me--- lütfü yarın gelecek, neşeyi yalnız bırakmak.. içime sinmiyor.. 
hala iğne yapılıyor.. biliyorsun,sanem var.. bekle, beraber gidelim... 
 
ela--- bilmem mi.. sen ona bak ,bende..gidip,temizlik ve ütü yapayım..
okul başlayınca,zaman olmuyor.. 
me--- aman ela.. yaparız.. kal işte.. 
 
ir--- kızlar, hafta sonunda.. nikah var.. gelin sizde.. 
me--- zuhalin kuzenini mi, söylüyorsun.. 
ir--- evet.. 
 
ela--- isterdik de, gelemeyiz herhalde.. zuhal de, söyledi yoksa.. 
ir--- zuhallll.. 
zu--- ne bağırıyorsun.. geldim.. 
ir--- nikahı nereden duydun.. 
 
zu--- (gülerek, bulaşıkları durulamaya başladı) muazzez hanımla, halam aradılar.. öğlen.. 
ama ben dün gece.. öğrendim.. 
ir--- figenden mi.. 
zu-- hımm.. tuğrul abin gelmiş.. gözün aydın.. 
 
ir--- sağol.. ziya ne yapıyor.. 
zu--- İskenderunda.. akşama gelecek..
 
me--- hayal kahvemizi buraya bırak da, bir sigara içelim.. 
ha--- tamam.. 

Hiç yorum yok: