Translate

7 Mart 2012 Çarşamba

842.bölüm..


fi--- muazzez hanım.. yarın ben, ısırganlı börek yapayım.. tuğrul severdi.. 
 
mu--- oy firuze.. nasıl hatırladın ha.. az yapıp, yedirmezdik.. yavrulara.. ama omuzum ağrıyor diyordun.. 
hasta falan olma.. allah korusun.. 
 
fi--- he ağrıyor da.. canı sağolsun.. yaparım,yine de.. 
 
tuna ve abim içeri girdiler.. bende çayları doldurdum.. 
 
tuğ--- çok beğendim,evinizi.. ince işçilik ve sağlamlık süper.. güle güle oturun.. 
mu--- sağol oğlum.. iremle tunanın,marifeti.. yasin de eşyaları gönderdi,taşıdı.. beraber de yerleştirmişler sağolsunlar...
sen hele ,de bana.. canın ne yemek istiyor.. 
onları pişirelim.. 
 
tuğ--- (gülümseyerek)dizine yatıp,uyumaktan başka.. hiç bir şey, istemiyorum..hala.. 
mu--- oy kuzummm.. yatırırım,oğlum.. 
 
tuğ--- birde firuze teyzenin.. böreğini çok özledim.. 
 
ir--- pess yani.. az önce.. firuze teyzede dedi.. ısırganlı severmişsin sen.. 
fi--- yaparım oğlum.. 
tuğ--- sağolasınız.. 
 
tu---  gördün mü.. sana buraya gel..diye boşuna demiyorum ben.. 
tuğ--- olmuyor,tuna.. olmuyor,hala bağlıyım.. istanbula.. taahhütlerim var.. 
 
mu--- daha buradaymış, nasılsa.. depolarız.. tuğruluma.. 
tuğ--- halam.. bu gece,sizi de..görüp gidecektim.. tuna bırakmadı.. 
eren de, ufuğu merak etme dediği için.. kalabildim..  pazartesi yada salı giderim,inşallah.. 
 
mu--- aboo.. ne çabukmuş.. figen de, gelmeyecekmiş.. görürdün.. tuh tuh.. 
tuğ--- kısmet bu,belli mi olur... tanışırız nasılsa.. 
 
fi--- yasin de, görseydi keşke... 
tuğ--- görüştük biz.. firuze teyze.. çiftliğe geldi.. yemekten sonra.. yolcu ettik onu.. 
 
tu--- biz izin istesek.. yarın çok erken kalkacağız..
mu--- tamam .. yine gelin.. 
ir--- geliriz.. halacığım... 
 
vedalaşıp.. arabaya bindik..
 
********
 
çiftliğe gelinceye kadar.. ben uyumuşum.. inince de..sersemlemişim zaten.. uğraşamadım
kek kaldı .. yapamadım..yani.. 
 yatağa nasıl yattığımı bilmiyorum.. 
 
sabahın beşinde.. uyandım.. tunayı uyandırırken.. 
ir--- dua kaçta yapılacak.. ağam.. 
tu--- (gülümseyerek) birazdan.. kalkalım hadi..
 
duşlarımızı alıp.. giyindik..  ikimizde.. 
tu--- hava hala serin.. üstün ince gibi..üşürsün,irem.. 
ir--- hırka alacağım, tuna.. dün terledim.. 
 
tu--- kek yapmadın.. 
ir--- hazır alırım yada fırsatım olursa evde yaparım.. abim haber verirse.. öğlen onu getirdiğimde,
görüşürüz tamam mı.. 
tu--- sen gelip, geri gitme.. ben konuşurum.. binsin, taksiye gelsin.. 
 
ir--- yer bakacaktık,güya.. 
tu--- okul çıkışında.. tuğrulla gideriz, belki.. fikrini söyler.. bina, birkaç yıllıkmış çünkü.. 
akşama buraya mı gelirsin.. 
ir--- bilmiyorum.. haberleşiriz..  
 
indik merdivenleri..  dışarıya çıkarken.. başıma örtümü örttüm.. 
 
tu--- (gülerek) çeyiz diyordun.. var ya,işte.. ve sahiden çok yakışıyor.. 
ir--- hıhh,bunlar benim.. yakışır.. tabi.. örten güzel, ağam.. 
 
tu--- hah hah hah.. çok mütevazısınız.. gonca hanım.. 
 
gülerek, elini tuttum.. 
ir--- öyleyimdir.. 
 
 
kahvaltısını alan,masaya oturmuş.. 
sırada hala ,bir çok insan var.. sıkma yapıyor kadınlar, ateşin başı epeyce kalabalık..
 
ir--- bizde girelim sıraya.. 
tu--- iyi.. 
 
tepsileri alıp.. adım adım ilerlemeye başladık.. fısıldaşıyorlar aralarında.. 
garipsediler.. beklememizi.. 
 
ir--- tuna,çiçek nasıl.. ilgilenemiyorum kızla.. 
arkadaşlarla da, toplanıyoruz diye haber göndermişler.. ama gidemiyeceğim yine.. 
bağlama kursuda kaynadı arada..
ha bu arada,tamer teşekkür ediyor.. tam puan almış.. 
 
tu--- (gülümsedi) varol bey arayıp.. "tamere sen mi, yardım ettin "dedi.. 
bende,bir iki düzeltme .. haricinde ..hepsi, onun emeği dedim.. 
 
ir--- anlamış ha, uyanık.. dekanlık işi ,ne oldu.. 
tu--- cin gibi,anlamaz mı.. dekanlık için de, tebrik etti beni.. ama hala asil değilim.. 
bekliyoruz yani.. 
çiçek koşuyor.. maşallah.. soru hazırlayıp,veriyorum.. altında ,irem yazıyor tabi.. 
o da, sana  teşekkür ediyor..
 
ir--- hah hah hah.. 
 
kahvaltılıkların konulduğu uzun masadan.. 
 
kahvaltılıkların konulduğu uzun masadan.. peynir,zeytin vs.  almaya başladık.. 
nail  pişirilen sıkmalardan, bazlamalardan  veriyor.. fatma süt.. hüseyin de,çay koyuyordu.. 
 
hü--- beyim.. ben getirirdim.. 
tu--- önemli değil ,hüseyin.. hoca geldi mi.. 
hü--- geldi.. 
fa--- çay mı, süt mü.. vereyim.. 
ir--- süt olsun.. fatma.. 
tu--- ben çay alırım.. 
verdiler.. 
nail de.. sıkmalarımızı koymak için.. bekliyor..sıcak olsun ,demiş de.. yeni yapılıyor... 
 
tu--- nail.. sorun var mı.. 
na--- yok beyim.. 
tu--- doktor kontrolü,olmadan.. kimseyi çapaya ,gönderme.. ziraatçiyi görmedim.. nerede o..
 
na--- geldiler, adamlarıyla ilaçları hazırlıyordu.. 
dün gece.. herkes kontrolden geçti.. aşıları ,yapıldı.. böcek,sinek ilaçları dağıtıldı.. yirmi kişiye..  doktor,çalışamazlar dedi... 
 
tu--- aile olarak gelmişlerse.. gönderme..tarlaya gitmesinler.. başka iş ver, güneşte kalmamış olurlar.. 
na--- ....................... 
 
ir--- sesin çıkmadı,nail.. gittiler mi, yoksa.. 
na--- hazırlanın dediydim de.. beyim,çok vicdanlı.. yine,iyilikten maraz doğar mı..diye düşünüyordum.. 
 
tu--- kalsınlar nail.. biz ,ne marazlar gördük.. 
 
nail kızardı ama birşey de,diyemedi.. sıkmaları koyunca,sağol dedim.. yerimize yürüdük tunayla.. 
 
ir--- çok fenasın..  
tu--- öyleyim.. 
ir--- mahçup ettin,adamı.. 
tu--- affetmediğimi söylemiştim.. 
 

Hiç yorum yok: