Translate

7 Mart 2012 Çarşamba

819.bölüm..



tuna içeri girdi.. yasinle tokalaştılar.. kahve taşmadan ,bende mutfağa koştum...
tatlıları ve kahveleri tepsiyle salona götürdüm... ikram ettim.. 
tunaya da verip.. oturdum,karşısına... 
herkes nasılsın diyor, tuna da cevap veriyor.. 
ir--- yemek yedin dimi.. 
tu--- yedim.. 
mu--- e oğul anlat bakalım.. 
tu---  ne anlatayım hala.. işçiler gelmişler.. onları yerlerine yerleştirdik.. 
mu--- allah bolluk bereket.. versin inşallah.. 
"amin" dedik.. 
ir--- kaç kişiler tuna.. odalar yetti mi yani.. 
tu--- yetti.. nail iyi çalışıp... düzeni kurmuş.. üç yüz kişilik ,kontenjandan fazlasını almamış....
geçen yıl gelenler.. gelmiş zaten.. 
yemekte ,herkes seni sordu.. selamları var.. 
ir--- as.. keşke gelebilseydim.. ama çıkamadım ki.. telefonlardan... 
tu--- hıı,kim aradı.. maruftan başka.. 
ir--- eren ve tuğrul abimin hepinize selamları var.. büyüklerin ellerinden öpüyorlar.. 
yasin sözlendiğini söyleyip.. düğüne davet ettim.. tebrik ediyorlar... 
hepsi memnun oldu.. sağolsunlar dediler.. 
ya--- adreslerini alalım da.. davetiye göndeririz.. 
ir--- veririm de,figenin yanına gittiğinde.. evlerine de gidebilirsin yasin.. 
ya--- olurdu da.. benim gitmem, biraz zor artık.. 
tu--- niye.. kalacak yer sorun oluyorsa.. evimiz var.. git kal.. hatta annenle,halama sözümüz var..
onları da götür.. 
ya--- teşekkür ederim.. de.. ben, mağazayı devir edeceğim.. iki ay içinde..  
tu--- aa.. nedenn.. zarar mı ettin.. 
halamla, firuze hanım.. ilaçlarını içmek için.. kalktılar yanımızdan... 
yasinde sigara verdi.. içiyoruz.. pencereyi araladık... 
ya--- etmedim de.. etmeyim istiyorum..
hanii.. şu ..yıllardır söylenen.. 
çatalan barajı projesi vardı ya..  işe bak ki.. makinalar için..sorumlu baş mühendis olarak ,dsi den.. teklif aldım.. 
tu--- hadi ya,çok sevindim..... görüştün mü,şartları.. 
ya--- sağol ,görüşüp.. yüzeysel olarak bilgi aldım,proje hakkında.. henüz kabul etmediğim için detaya girmedik yani..   baraj kolay iş değil.. kademeli gitmek zorunda.. 
istimlak edilecek, öyle çok yer var ki.. 
eğer anlaşırsak.. bana ve oluşturacağım  ekibe faal çalışma sırası, beş yıl sonra gelecek..
ir--- e daha güzel ya.. masterı yapıp dönersiniz..işte.. 
ya--- (güldü..) faal çalışmadığım zaman , boş duracağım demedim ki.. proje devasa.. 
makinaların  seçimi, siparişi.. üretiminden, satın alınmasına.. 
getirimesinden .. montajına kadar her aşama,benim sorumluluğumda olacak.. 
daha .. burada saklanması.. uygun ve hazır bekletilmesini söylemedim.. 
yani.. işin özü, avrupa da yaşayacağım çoğunlukla ama amerikaya gitmek gibi ,bir şansım olmayacak..
ir--- figen masterını, avrupada bir ülkede yapsa.. 
tu--- o çok önceden,başvurulup..onaylanan bir şey.. gitmemesi ,aleyhine olur.. 
yasine bakıp.. 
ir--- figenin idealist olduğunu ,bildiğimiz göre.. kabul etmedi değil mi.. ondan mı durgunsun.. 
ya--- hımm.. ben  beraber, gideceğiz dedim dedim... şartlandırdım .. 
büyükler bilmiyorlar da.... 
duyunca feci bozuldu.. 
sözümden döndüğümü,onu neredeyse terk edeceğimi .. düşünmesi de.. benim canımı sıktı.... 
ir--- şartlara göre.. öyle düşünmesi kaçınılmaz.. ben..onu suçlayamıyorum..
tu--- teklif çok iyi, kariyerin ve geleceğiniz için.. kabul etmek istiyorsun.. bildim mi.. 
başını salladı.. " evet,iki arada.. bir derede kaldım.. düşüne düşüne,artık düşünemez  oldum.. 
kimseye de, anlatamıyorum..bunaldım iyice..
 iyi ki, geldiniz  valla.. 
figeni beklemek ,zor diyordum ya.. yanılmışım.. 
çok daha zor, kararlar varmış.. hayatta.. "
içimi çekip.. 
ir--- kalkın.. ziyalara gidelim.. hadi.. benim de, ruhum daraldı... 
tu--- nereye.. dedin.. 
anlatıverdim,çabucak... 
filcanları mutfağa götürüp.. halama ve firuze hanıma.. seslendim.. 
beş dakika sonra.. üçümüz arabaya binmiştik bile.. saat da,10.. 
tuna hareket etti ama.. 
tu--- irem.. gitmeyelim.. ne işimiz var.. bizim.
 bırak gençleri.. evlerini yerleştirsinler.. 
ya--- niye, o bize neler dedi..unuttun mu.. 
ir--- hah hah hah.. 
tu--- kusura bakma da..  imkanı,sen verdin..ziyaya..
o ,evini yerleştirirken mi geldi.. 
ya--- haklısın da..nereden bileyim böyle olacağını.. ne  flört ettik,ne evlendiğimizi anladık.. 
evet evet.. gitmeyelim.. bırakalım, onlar rahat etsinler bari.. 
ir--- yaa..beni konuşturmasanıza.. rahatsız edecek ,bir durum.. yookk.. olsa bende gitmem herhalde.. 
**********
sokaklarına döndük.. evin bütün ,ışıkları yanıyor.. perdeler kapalı..kamyon yok.. ziyanın arabası kapıda duruyor.. 
tuna  epeyce geride .. motoru kapattı.. bakıyor.. 
ir---- ee..