Translate

7 Mart 2012 Çarşamba

818.bölüm..



evine girip.. tatlıyı verdim.. ayakkabımı çıkarırken.. ayşeyle selamlaştık... halam geldi,salondan... 
kollarını açarak.. 
mu--- oy gelinim.. gelmişş.. kurban olurum, verenee... 
sarıldık.. öpüştük... 
ir--- hanımlar, çok özledim sizi..  anneme gitmeden ,buraya geldim.. yani.. 
mu--- bizde seni özledik ,yavrumm.. gel hele..gel.. kaynanan seviyor..yemeğe oturacaktık bizde.. 
ir---  (firuze hanıma bakarak ,güldüm) bilmem mi,elimi yıkayım da.. yasin yok mu.. 
fi--- gelir şimdi.. temiz havlu, koyayım dur.. 
ir--- senin her havlun temizdir, canım.. otur sen.. lütfen.. 
fi--- sağol kızım.. 
elimi yıkayıp.. geldim salona.. ikisi karşılıklı oturuyor.. ayşe de ,masa hazırlıyor.. 
önce firuze hanımın yanına oturdum.. öptüm ,öptüm yanaklarını... 
sonrada halamın yanına gittim,onu sıkıştırdım biraz... 
 hal hatır sorma  ,faslını geçiyorum.. sohbet ederken, yasin geldi.. 
ayşeye kısık sesle soruyor, "ayakkabı kimin "diye
ir---  figen mi geldi ,sandın ..yasinn.. 
"figen,gelemez ki" diyerek ,girdi içeri.. 
 iyi görünüyor ama durgun gibi.. tokalaştık... 
ya--- hoşgeldin,irem... ertuna nerede.. araban da yok... 
ir--- yürüdüm yasin... tuna çiftlikte.. ama gelecek beni almaya... 
halamın ,annesinin elini öptü.. 
elini yıkayıp,üstünü değişti.. yemeğe oturduk... 
çorbalar içildi.. yemekleri getirdi ayşe.. servis yapıp ,o da oturdu..
yasine ve bana "ye "diyorlar devamlı.. 
ir--- işlerin nasıl ,yasin.. duyduğuma göre figen, buradaymış herhalde.. iyi miydi.. 
ya--- evet.. figen , dün gece gitti.. nasıl olsun.. selam söyle demişti.
işlerin pek tadı yok,irem..  mühendisliğe geri döneceğim,sanırım.. 
bir kaç yere başvurmuştum.. 
cevap  geldi..teklifler de var.. değerlendiriyorum...
ir--- as.hayırlısı olsun.. ticaret böyle.. işte.. 
ya--- evet.. deneyim oldu.. benim için.. 
büroya uğradım,yoktunuz.. 
ir---- hımm, tuna sürpriz yaptı.. 
mu--- iyi etmiş.. oğlum.. 
fi--- yasin figen,aradı.. beni mutlaka arasın, dediydi.. unutmadan söyleyim de.. mağazada
yokmuşsun da.. 
ya--- aradım anne.. konuştuk... 
ir--- aa,telefonunuz bağlandı mı.. 
mu--- bağlandı ya.. ziyanın arkadaşı.. aracı olmuş.. 
ya--- piknikten, Osmaniyeye döndük ya.. orayı arayıp,adresi aldı... iki gün sonrada.. bağlandı.. 
bende ,teşekkür etmeye gittim.. iş yerine..
 Ankaraya gideceklerini ,söylemişti.. 
ir--- dönmüşler.. sabah zuhali gördüm.. 
şimdi de ,mobilyaları yerleştiriyor olmaları lazım.. 
yasin ,yamuk yamuk gülünce.. 
ir--- baskına mı gidelim ,diyecektin.. 
ya--- ben demedim, sen dedin...ziyaya bulaşmak, tehlike arzediyor..
güldük... 
ir--- tuna erken gelirse... gidelim.. 
elinize sağlık dedik.. sofradayız daha.. yasin sigara verdi.. içiyoruz.. 
mu---  irem ,nisan ayının ilk haftasında.. figen burada olacakmış... nişanlık ve gelinlik diktirelim.. 
,çarşıya çıkalım diyoruz.. sende geleceksin tabi.. 
ir--- olurr.. diktirelim.. koşa koşa, gelirim..  nişan ,ne zaman.. 
ya--- 22. nisanda.. olsun dedik.. ertesi gün,tatil diye.. 
fi--- imam nikahı da ,kıyılacak o gün.. osman beyin ,akrabasıymış.. hoca.. 
baban figenin, ertuna da ,yasinin şahiti olsun denildi.. 
ir--- hııı..iyii..  nerede olacak, peki.. 
ya--- ne, nerede olacak.. nikah mı.. 
ir--- nişan yaa.. 
ya--- hıı, evlerinde olsun dediler de.. ben pek istemiyorum.. bir yer kiralarız... 
Osmaniyeye gitmek,gelmek zor olacak... 
ir---  boşver şimdi, kiralamayı falan.. para lazım size.. 
ne dersin bilmem ama nisan ayı sıcak olur.. çiftlikte yapalım.. olur mu...  şöyle sazlı sözlü, 
eğlenelim.. valla kira almam senden.. 
ya-- mu-- ir-- ay-- fi-- hah hah hah.. 
ya--- sağol irem.. teklif etmen bile ,yeter.. 
ama topuklu ayakkabılar,çakıl.. toprak..  kıyafetlerle zor olmaz mı.. yağmur da yağabilir hem.. 
hem de.. bir çok kişiyi ağırlamak ,külfet.. olur.. niye yorulacaksınız ki..
ir--- yere bir şey döşeriz.. üste branda gereriz.. ne var..  hiç olmadı.. eve gireriz yasin... 
 halası,annesi.. oğlunuzu ,ikna edin.. bak sinirleniyorum ha... 
güldüler.. 
mu--- ne dersin yasin.. yok dersen.. başka yer kiralarız.. gönlüne göre olsun.. herşey.. 
ya--- sağolun.. figenle konuşalım da,  karar veririz.. 
fi--- oğul.. burada yapalım.. iki daireyi karşılıklı açarız.. 
ya--- anamm.. sağol,ben sizinde yorulmanızı istemiyorum.. neyse.. daha zaman var nasılsa.. 
sofrayı topladık.. ben ,kahve pişerken.. filcanları hazırladım.. ayşe de bulaşıkları yıkıyordu..
tatlı kutusunu elime almıştım ki.. zil çaldı.. 
ir--- ben açarıım.. 
otomata basıp.. kapıyı açtım.. başımı uzatarak..
kısık sesle.. 
ir---- kocacığımm.. hoşgeldin.. ( öpücük attım.. )
tuna da gülerek.. yanıma geldi.. içeri girmeden.. 
kısık sesle.. 
tu--- hoşbuldum da.. ne bu halin,saldıracak gibi bakıyorsun.. 
ir--- hah hah hah.. olabilir..panter,içgüdüsü.. 
tu--- (başıyla işaret edip)halam evde değil.. .. gel hadi.... 
ir--- (tek kaşımı kaldırıp.. ) az daha sabrederim ,canım.. 
ya--- kim gelmiş diye ..sormama gerek var mı, anne.. irem gülüyor ,baksana.. kapıcı olamaz yani..
tu-- ir-- ya-- hah hah hah..