Translate

6 Mart 2012 Salı

790.bölüm..


 otele giderken.. arabada konuşuyoruz...
tu--- o adam kimdi.. ikinci plaketi ,veren yani.. 
ir----maliye müfettişiymiş.. ticaret,sanayi.. odalarını denetliyormuş.. yeni atanmış..
 
tu--- hııı... ne ara konuştunuz..bu kadar bilgilen... 
ir--- tuna rica ederim.. sus.. af yoktu biliyorsun...benim sinirimi zıplatma..keyfimi de kaçıracaksan
derhal dönelim.. 
tu---- ne dedim ki.. 
 
ir--- hiç canıım.. galip beye ,gittiğim sırada.. o bey de,oradaydı. epeyce bir süre tanıştırmadı,beni.
sana  dediklerimi , galip beyden  duydum... konuşmadık bile... 
zaten bir çay içimi kaldım.. tamer ve galip beyin selamları vardı... sonra gülderen hanıma gittim
hediyesini ve çiçeğini verdim.. çok memnun oldu.. teşekkür etti. bu kadar.. başka soracağın 
var mı..hıı,dayımla.. zuhale de,uğradım.. 
 
tu--- sorum yok..(içini çekerek)  ben kıskanmanın ötesinde endişeleniyorum..korkuyorum,irem... 
iki yılda ,çektiklerimizi düşünürsen.. hak
verirsin bana... orada ,yüzlerce erkek vardı.. ama sadece, o nun bakışı rahatsız ediciydi... 
 o zararlı bir tip..inan bana..  konumundan, görevinden dolayı.. mutlaka karşılaşacaksın..uzaklaştırman da ,o kadar kolay değil..
 
ir--- doğru, haklısın.. ama yapabileceğim sadece uyarmak.. şikayet etmek,ne bileyim işte..
iş harici ,muhatap olmamak dimi.. 
 
tu--- evet neyse.. sen yine de dikkatli ve uyanık ol..
çağırıldığın, herhangi bir yere gitmeden.. araştırmanı yapmaya devam et.. 
holdingi, denetlemeye mutlaka gelecektir.. kemal beyi ara .. yada ona yönlendir... 
 
ir--- tamamm.. tuna daha gelmedik mi.. yumurtalığa.. 
tu--- geldik.. aşkım.. 
 
park etti.. cekedi bırakıp.. indim.. 
 
o zamanın şartlarına göre çok lüks bir otelin 
önündeyiz.. on katlı herhalde.. etkileyici bir yer..
el ele.. büyük dönerli kapıdan ,geniş lobiye girdik.. 
 
panoda yemek davetinin balo salonunda olduğu
yazıyor.. 
asansörle ikinci kata çıkarken..
 elini sıktım.. 
tu--- (gülerek.baktı.. ) ne oldu..uçakta değiliz de... 
ir--- ayy ,yanımda olduğunu hissetmek istedim.. 
tu--- (mırıldandı..) daha önce söyleseydin ya.. 
geç kaldın... 
 
kapı açıldı ve biz inip.. karşıdaki..büyük balo salonuna girdik... 
masalar dolu.. şık hanımlar ve beyler.. yemek yiyorlar..
dans pisti de kalabalık.. 
 
özel kalem müdürüymüş..gelip tokalaştı bizimle...
--- hoşgeldiniz efendim.. ben tansu.. yerinize götüreyim sizi..buyrun lütfen... 
 
ir--- teşekkür ederim,tansu hanım... 
 
geniş,yuvarlak protokol masamıza geldiğimizde.. 
ayağa kalktılar.. 
tek tek.. tokalaşırken.. tansu hanım tanıttı.. bize.. 
beğeniyle, samimiyetle tebrik ettiler.. hanımlar da,  erkekler de.. 
 
masada oturanların.. en gençleriyiz .. yerimize oturduk.. içeceklerimiz geldi...
"geciktiniz " pardon,başka bir yere uğramamız gerekiyordu " gibi beylik laflardan sonra.. 
 
nizamettin bey.. tunayı önceden tanıdığını söyleyince..
 
ir--- tanımasanız şaşırırdım, nizamettin bey.. 
holding çatısı altında değildi ama geçen yıla kadar,işlerimizi o yönetiyordu..  
 
eşi ayla hanım,
---- size ne kadar güveniyormuş , demek ki.. bıraktığına göre.. 
 
tu--- evet,eşim de.. güvenimde yanılmadığımı... kanıtladı...
ni-- irem hanım.. gelecek yıl görüşeceğiz.. dediniz.. bekliyoruz.. ona göre.. 
 
güldük...
 
ir--- o gayreti, göstereceğime emin olabilirsiniz.. nizamettin bey.. plaket koleksiyonu yapmak
gibi,bir heves uyandı içimde... 
 
kahkayla güldüler... 
 
ni--- inşallah.. vermek de,yerinde görmek de isteriz...
ir--- tabi.. buyurun bekleriz.. şimdilik iki tane var ama... anlamı büyük ..
 
ni--- haklısınız..genç bir ,bayanın alması..örnek olması bakımından da..önemli.. 
erkekler ,kolay kolay yerlerini devir etmez.. sizde bilirsiniz.. 
hele de Adana da.. çok nadir görülen bir durum bu.. yeniliğin,değişimin yolunu açmış oldunuz..
sizde,eşiniz de... 
 
ir--- teşekkür ederim.. 
 
ayla hanım..
--- siz gelmeden ,tanıma amaçlı.. hakkınızda konuşuyorduk ..
ir--- ben de ,kulaklarım niye çınlıyor diyordum..pardon sözünüzü kestim, buyrun.. 
 
güldük yine... 
---- önemli değil..  eşiniz ,dekan olup.. şartlardan dolayı,
ayrılması gerekmese.. 
yine ,size bu görevi verirmiydi diye... merak ettik doğrusu.
 
tuna ağzını peçeteye silip.. 
tu--- hakkımızda ne duydunuz  yada gerçeklik payı ne oranda doğrudur ,bilmiyorum ama..
ben tipik Adanalıyım.. 
bize ,isnat edilen bütün özellikleri fazlasıyla taşıyorum.. 
eşimin çalışmasını istememek de, dahil buna..  hiç düşünmediğimi itiraf ediyorum..
iki yıllık evli,burada  ve (gülerek,bana baktı) bu haldeyiz... 
iremin ikna kabiliyetini.. başarma azmini ve üstümdeki etkisini  görüyorsunuz..diyebilirim...  
 
--- irem hanımı ,bir kere daha tebrik etmem gerekiyor öyleyse... 
 
ir--- sağolun,ayla hanım.. ben iyi bir öğrenciyim ama öğretmenim de mükemmeldir..
hakkını yemeyelim.. şimdi.. 
 
kahkahalar atıldı.. 
içkiler yemekler.. sohbet ortamımız, gayet güzel..  pist ,müziğe ayak uyduranlarla dolu.. 
 
ni--- yemek sizlerin şerefine veriliyor..hep birlikte dans edelim diyorum,ne dersiniz.. 
tu--- olur,edelim.. 
 
masamızda ki, herkes eşleriyle beraber kalktı.. piste doğru ilerliyorlar.. 
biz biraz arkada kaldık.. 
 
ir--- (kısık sesle) tunaa.. gonca gibi oynayım mı.. n'oolluurr... 
tu--- (gülümseyerek,yüzüme baktı) tabii kii..hiç sorun değil... seni böyle getirdim ya.. aştım kendimi..
ir---  aa,dedin ya..ikna kabiliyeti diye.. 
tu--- yalandı, içim içimi yiyor..
 
ir--- tu--- hah hah hah... 


Hiç yorum yok: