Translate

6 Mart 2012 Salı

787.bölüm..


yaklaştım mikrofona.. 
ir---   vergi rekortmeni olmak.. ödüllendirilmek..gurur verici..  ama yalnız değildim,emeklerini ve desteklerini esirgemeyen 
başta eşim, ertuna kara olmak üzere. tüm çalışanlar adına.. alıyor ve onlara huzurunuzda çok teşekkür ediyorum.. 
gelecek yıl,yeniden görüşmek üzere.. hepinize, iyi günler diliyorum... 
 
kahkaha yükseldi salondan...  sonra da,uzun uzun alkışladılar... başımla selam verdim... 
platformdan inerken.. ellerimde dolu ya.. 
merdiveni dikkatli inmek için.. 
durdum bir an.. 
 
bir el uzandı.. 
tu-- elini ver, bana... 
başımı kaldırdım..tunayla gözgöze geldik... 
ir--- .. senn.. 
 
 tutum elini... nasıl da, yakışıklı allahım... gönül ,sarıl boynuna.. öp diyor... 
tu---(mırıldanarak) ben ya... aşkımı, yalnız bırakır mıyım... o sümüklü kimdi.. 
 
"sümüklünün teki işte" diyip..gülerek, indim basamakları.. 
 
nizamettin bey ve  misafirlerle  tokalaşıp ..tebrikleri kabul ettikten sonra..  
çantamı aldım koltuktan...
 
alt kısımda ,bir kapıya doğru yürüyüp.. kalabalıkla ,beraber  ..giriş katına çıkıverdik.... 
babam bekliyor.. kenarda.. yanına gidince.... 
sarılıp öptü beni.. tunayla da ,tokalaştı... 
 
ah--- çokk duygulandım, gururlandım.. ikinizi de .. tebrik ederim... 
ir--- sağol baba.. 
tu--- (gülerek... ) ben birşey yapmadım ki... kızın yaptı... 
ir--- abartma..ben,hazıra kondum.. 
ah-- tu-- ir-- hah hah hah... 
 
ir--- dizlerim titriyor.. bayılmadan gidelim.. hadi.. 
ah--- benim işlerim var.. hoşçakalın.. 
ir--- nereye gidiyorsun baba.. 
ah---( gülerek...)  revü diyordu ya,ziya ..gelmişken..bir bakayım..
ir-- tu-- hah hah hah... 
 
ir--- tuna da gelsin,istersen...daha,iyi bakarsınız.. 
tu---  abi ihale,hiç yoktan.. bana kalacak .. sen bak,bana 
anlatırsın.. 
ah--tu--ir--- hah hah hah... 
 
kimlikleri alıp.. arabamın yanına gittik...babam arabasına binip.. çıktı park yerinden.. 
 ben de,elimdekileri bırakıp.. koltuğa oturdum... kapı açık,tunayla konuşuyoruz.. 
 
 
ir--- tunaa sen nereye.. . 
tu--- okula dönmem, lazım.. hayatım.. kutlamayı, sonra yaparız...
 
ir---  nedim bey, kemal bey ve bizler..küçük bir kutlama yapacağız büroda,yetişirsin akşama.. 
tunaa, gelmene ..orada olmana ..öyle çok sevindim..ki, niye kandırdın beni..  
 
tu---(gülümsedi.. ellerinin arasındaki elimi,okşayarak..) nasıl gelmezdim ki... 
 kandırma değil,heyecanlanma diye söylemedim.. diyelim..
doya doya seyrettim,senin...ayaklarının üstünde duruşunu..
kendine güvenmeni, başardım demeni istedim.. 
çok güzel olmuşsun..çok güzel konuştun.. ve çok güzel bakıyorsun.
(yanağıma dokundu )  akşam görüşürüz.. gurur duyuyorum seninle.. 
ve kutlamanın ,en özelinden bahsediyordum ben.. 
 
ir---  (güldüm...) iyi özelini de,yaparız.. bende seninle... gurur duydum.. hadi gecikme,sen. 
 
 
ben çıktım,önce parktan... tunada arkamdan geliyor... 
kalbim hala sakinleşemedi... bir sigara yakıp, derin bir nefes çektim... elim hala titriyor.. 
tuna  döndü.. ben devam ettim...  böyle içim boşalmış gibi, sevinçli gibi.. 
arabayı başkası kullanıyor.. sanki.. hafif bir sarhoşluk ,durumu var... tuhafım yani.. 
 
çarşının içindeyim daha.. 
babamın arkadaşı.. baklavacı davut amcanın dükkanını görünce... yanaştım hemen...
 
aldığım börek ve tatlı tepsilerini sardı güzelce..
 bagaja ..aralarına karton koyarak ,üst üste yerleştirdi...  
teşekkür edip.. yola koyuldum... dolaştım biraz,sakinleşmek için.. 
 
büroya geldiğimde, saat altıya geliyordu... 
burhanla ,selamlaştık.. kapı da, niyeyse açıktı... 
 
elimde plaketler ve çiçekle içeri girdim... 
va--- hoşgeldinizz.. 
 
ir--- hoşbulduk vahide hanım... salondan sesler geliyor.. kimler var..
 
çiçeği ,anahtarı verdim.. 
va--- biz bizeyiz .. 
ir--- iyi, anahtarı burhana ver de ..arkadaki tepsileri getirsin.. çok şaşkınım ,unuttum.. 
 
va--- tamam.. beklediğiniz kutular da,geldi.. deryanın odasına koyduk.. 
 
derya koridordan koşarak geldi, elini uzattı.. 
de--- ben ,çok çok çok gurur duydum ..irem hanım... kadın olmanızdan, erkekleri geçmenizden dolayı .. 
tebrik ederim... 
tokalaştık.. 
ir--- sağol da..kurmak,geliştirmek desteklemek
 bir erkeğe ait.. hakkını yemeyelim şimdi.. 
ama gelecek yıl da alırsam ,payım var diyebilirim.. 
bak bunlarda ödüllerimiz...
va--- daha nicelerini ,almanızı temenni ederim... 
 
de--- pardon da... ödül diye bunları mı verdiler..kaba erkekler.. ne olacak...
ir-- hah hah hah...
 
 o geri gitti.. 
ir--- teşekkür ederim ,vahide hanım... çok susadım.. içecek ,soğuk birşey ...
va--- içeride istemediğiniz kadar var... buyurun... 
 
salonun kapısını açıp,
karşımda tunayı, görünce.. .
ir---- aaaa.. 
tu----(gülerek) bir sürpriz de ben yapayım dedim..  
 
elimi tutarken, mırıldandım..
ir--- karşıma ani çıkışlarının, intikamını alacağım... 
tu--- eminim.. bende ,sonra  kutlayacağım zaten..
 

Hiç yorum yok: