Translate

6 Mart 2012 Salı

786.bölüm..


defterdarlığın park yerine girdiğimde.. ellerim terlemişti...heyecandan..
aynada rujumu tazeledim.. yüzüme ,saçıma baktım... 
 babamın arabasını
görünce.. derin bir nefes alıp.. indim arabadan.... 
 
binadan içeri girdim... 
görevliye kimliğimi bırakırken.. geliş nedenimi belirtip ,nereye çıkacağımı... sordum..
hayran hayran bakarak... 
 
--- tebrik ederim..efendim.. 3. kat.. sağdan ikinci kapı.. defterdarımız ve misafirlerimiz sizi bekliyorlar..
buyrun lütfen.. asansör şu tarafta... 
ir--- teşekkür ederim.. sağolun.. 
 
ziyaretçi kartımı,elimde tutarak asansöre bindim.. birkaç kişiyle beraber.. kalbim güm güm atıyor.. 
 
ben,üçüncü katta inip.. sağdaki ikinci ,kapıya doğru yürüdüm... 
kapı açık.. içeride.. birçok bey var.. kalabalık yani... sekreterin yanına gidip... 
 
ir--- ben irem kara.. 
--- buyrun efendim.. içeri geçelim... 
 
beyler çekilip.. yol verirken fısıldaşıyorlardı... "vay bee,yöneticiye bak" 
"plaketi ,bu hanım mı alacak yani" " vergi, rekortmeni mi olmuş"
vb..
 
genişş  bir salon.. ağır mobilyalarla döşenmiş.. içerisi de kalabalık...ama oturuyorlar onlar.. 
babam da,orada.. başıyla selam verdi... bende,gülümsedim.. 
sekreter de.. masasında oturan.. defterdarın yanına gitti... 
 
ayağa kalktı adam.. yanıma gelirken,ceketini ilikleyip.. elini uzattı... 
--- hoşgeldiniz,sayın kara.. ben nizamettin özden.. buyurun lütfen.... 
 
tokalaştık..
ir--- memnun oldum,sayın özden... 
çıt çıkmıyor.. herkes ne konuşacağız diye, bize odaklanmış.. 
 
o yerine geçti.. bende koltuğa oturdum.. 
--- ne ikram edelim..sayın kara.. 
ir--- sağolun, almayım..
--- öncelikle, tebrik ediyorum.. çok genç yaşta.. holding yönetip.. 
kuruluşunun, ilk yılında vergi rekortmeni olmanız .. taktire şayan.. 
 
ir--- çok teşekkür ederim.. başta eşimin,yönetim kurulunun
ve çalışan elemanlarımın desteğini.. gözardı edemem.. binlerce kişinin emeği var..
 
--- haklısınız.. emek kutsaldır.. sizin gibi.. ülkesi için çalışıp,vergisini verenlerle kalkınıyoruz.. 
plakette bir anı aslında.. ama anlamı büyük.. 
tanışmaktan gurur duydum,sayın kara.. akşam yemekte de görüşürüz..kısmetse.. 
 
ir--- umarım, sayın özden.. iltifatınıza teşekkür ederim... 
 
---- sayın kara, beyler.. buyrun.. tören salonuna geçelim... 
 
hepimiz kalktık.. 
nizamettin beyle önden, yürüyorum ben..diğerleri de arkamızdan geliyor ..geniş koridora çıktık.. 
foto muhabirleri, önümüzde bizim fotoğrafımızı çekiyorlar ..... 
 
tam karşımızda ki.. sinema kapısını andıran kapıyı ,açtı görevliler... 
nizamettin bey pek saygılı canım... eliyle girmemi işaret etti... 
 
sinema salonuna benzetmem doğruymuş.. aynı onun gibi bir yer.. 
sadece, platform  ve üstündeki kürsü değişik.. içerisi kalabalık ,koltuklar dolu.. 
merdivenleri iniyoruz
kürsüye bir bayan geçti.. anons yapıyor.. 
--- Adana defterdarı.. sayın nizamettin özeni davet ediyorum.. buyrun efendim.. 
alkışlandı ama beni en öndeki koltuğa oturtmadan da, kürsüye gitmedi.. 
yanımdaki koltuklarda boş
 
platform ışıklandırması muhteşem.. ses düzeni de öyle.. 
etrafıma bakındım şöyle bir.. kadınlı erkekli ,birçok ekabir olduğu anlaşılan kişi oturuyor... protokolde.. 
 
 
nizamettin bey.. uzun bir konuşma yaptı.. sık sık alkışlandı konuşması..
üçüncü,ikinci olanlara.. teşekkür etti ..
 
sonunda bahadır holdingin  vergi rekortmeni olduğundan 
ve başkanına ,plaket vermekten onur duyacağını söyledi.. . 
beni taktim etti.. alkışlar eşliğinde kalktım.. bu olağanüstü bir durum..gurur verici..
... tunanın orada olmasını o kadar
çok arzu ettim ki,o an...  
 
platforma çıktım.. tokalaşıp.. kürsüye yaklaştık... 
 
birkaç kişi ellerinde tuttukları şeylerle ,arkamıza geldiler.. tabi ben transtayım.. kişi görmüyorum..
siluet hepsi.. 
 
nizamettin bey.. 
plaketi ... iyi dilekler,başarılar falan diyerek verdi aldım ama...anlamıyorum... 
 coşkulu alkış sesini duyuyorum... sadece..
birisinin adını söylediler.. 
sonra bir bey daha ,yaklaştı yanımıza... elinde...  siyah çerçeveli.. kristalin üstüne 
 
"bahadır holding 
yönetim kurulu başkanı
 sayın irem kara 
üstün başarılarınızın 
 devamını dileriz.. " 
    sanayi ve ticaret bakanı
    adı:
     imzası:
olan plaketi taktim etti.. diğer plaketin ,üstüne koydum.. tokalaşırken... yine alkışlandık... 
flaşlar patlıyor.. devamlı.. 
"buraya bakarmısınız.."," yeniden tokalaşırken ,alalım lütfen"diyorlar..
 
gök--- tebrik ederim.. sayın kara..
 
anında ayıktım... karşımda, gökhan bey duruyor sırıtarak.. 
hala da tokalaşıyoruz...elimi çektim ,yavaşça..
ir--- teşekkür ederim.. 
 
nizamettin bey.. şık,gösterişli ..bir buket çiçek verdi..bana kürsüyü göstererek.. 
--- birkaç kelime söylemek, isterseniz.... 


Hiç yorum yok: