Translate

6 Mart 2012 Salı

782.bölüm..


sabah yedi buçuk gibi .. kıkırdayarak ..çıktık evden.. 
aşağıya indiğimizde etrafıma bakındım... bahar gelmiş..hava çokk güzel.. güneş pırıl pırıl doğmuş.. 
yağmurdan sonra , gül kokuları geliyor.. karşı bahçeden...
 
arabalarımıza binerken.. 
tu--- söz ver.. irem.. 
ir--- yaa,verememm.. bakmadan nasıl ,durayım tunaa.. 
 
yanıma geldi.. 
tu--- sözz verr.. 
ir--- iyi ,söz.. pis gıcık.. 
tu--- hah hah hah... 
 
arabama oturdum... kapımı kapatırken... 
tu--- pis gıcık,seni çokk seviyor... dikkatli ol.. 
ir--- ne vardı sanki.. kıyafeti görsem.. saçımı,ona göre yaptırırdım.. 
 
tu--- ama sende göstermemiştin.. goncanın giydiğini.. ben beklediysem.. sende beklersin...
hem kaset için de hala bekliyorum bak.. onun için,sesini çıkarma... 
saçını  tören için ,yaptır sen.. akşamı düşünme... hoşçakal.. 
ir--- hoşçakal.. 
 
arabasına oturunca.. camı açtım... 
yalvaran bir bakışla..
ir----  lütfeennn... 
tu---- hayıırrr... 
ir---- saçımı kestirip, boyatmazsam bana da irem demesinler... 
tu--- hah hah hah... sakııınn.. öyle birşey yapayım deme... 
 
hareket ettim.. o da arkamdan geliyor...
aynadan her baktığımda.. gülüyordu.. pis iştee.. 
o ana yolda durdu.. 
 
ben sokağa girdiğimde... 
abdullah da, elinde gazeteleri.. köşeyi döndü..yeni açacak ,dükkanı..  
 
indim arabadan... 
ir--- günaydın.. 
ab--- aman efendim,günaydın.. hayırdır kız.. yolumu mu gözlüyordun.. 
ir--- evett.. 
 
gazeteleri,elime tutuşturdu... anahtarıyla dükkan kapısını açıyor... 
ab--- yakışıklı kocan,akşama gel dediydi.. sabahın köründe..seni, görünce şaşırdım..
 
ir---- tuna mı,nasıl yani.. akşam ,nereye gel dedi sana... 
ab--- büroya gel,malzemelerini de getir.. iremin zamanı olmayacak çünkü dedi.. haberin yok muydu... 
önce sen gir hadi.. uğur gelsin.. 
 
dükkana girip,geri çıktım.. 
ir--- bekle geliyorum... 
 
ana yola baktım.. tuna duruyor ... gidememiş,görmeden... yanına gittiğimde... camı açtı... 
tu--- açmamış mı.. daha.. 
 
eğilip.. yanağını okşadım.. 
ir--- açtı şimdi..sana "pis gıcık" dediğim için.. afedersin.. ağam..  
tu--- (gülümseyerek) ama çok alındım,goncaa.. 
 
ir--- (mırıldandım..) goncan, affettirir kendini.. güle güle ,canım.. 
tu--- görüşürüz aşkım.. 
 
hareket etti, bende dükkana döndüm... 
 
kahve yapmış bana.. 
ab--- otur bakalım.. yakışıklı buradamıydı.. hıı.. 
gülerek oturdum koltuğa... 
ir--- evet.. 
 
ab--- allah nazardan saklasın ,kızz.. 
ir--- amiinn..  abdullah, resmi bir törende.. etek ceket,gömlek giyeceğim.. 
yaşımı fazla göstermeyecek,çok klasik olmayan ..bir model uygula.. saçıma.. ama kadın olduğum
arka planda kalmasın.. 
 
saçlarımı dağıttı eliyle... 
 
ab--- hımm.. etek ceket ,ne renk.. yakayı söyle bana.. 
ir--- lacivert etek, gömlek.. krem ,düğmesiz ceket... gömlek ,hakim yaka.. inci takacağım...
ab--- anladım.. yaslan arkana ,iç kahveni.. 
 
elemanlar geldiğinde, benim saçım  bigudiyle sarılmış.. makinaya girmiştim bile... 
abdullah manikür ..pedikür için, işaret etti kıza..
maşallah.. sabah sabah ne kalabalık oldu.. birden... abdullah herkese yetişiyor .. ağzı kulaklarında tabi.. 
manikürüm bitti.. takma tırnak tak demiş.. meğerse.. 
neyse, uzun kırmızı ojeli ..tırnaklarım var artık.. garip geliyor ama.. sesim çıkmadı.. pedikürüm de
bitince.. 
 
makinadan çıkarıp.. makyaj odasına aldı beni..
ab--- kızz.. hergün gel .. dediydim dimi ,sana... görüyorsun işte.. 
ir--- kazancın bereketli olsun... abdullah.. 
ab--- amiinn.. 
(makyöze anlatıyor)makyaj ağır değil.. doğal,olacak.. 
açık-koyu gri far.. ıye-lıner.. kahve kalem..kahve rimel.. dudağı çerçevele.. şu kırmızı ruju.. uygula
sabitlemeden beni çağır.. kolay gelsin.. 
 
koltukta yarım saat oturmuşumdur... kızın  neler yaptığını, deli gibi merak ediyorum..göstermedi..
--- irem hanım.. ben beğendim.. bakalım siz ne diyeceksiniz..
 aynaya çevirdi beni... 
ağzım açık kaldı inanın... bu ben miyim... göz makyajı,nefis olmuş.. 
kırmızı ruj da, parlak.. çok yoğun değil.. yakışmış.. 
 
ir--- eline sağlık.. bende çok beğendim.. 
******
salona geldiğimde.. herkes dönüp bakınca, nazar duası okudum hemen.. 
 
saçlarım açıldı.. ay dalga dalga.. çok hoşş.. elleriyle dağıttı.. yanlardan,aralardan ..yukarı kaldırdı topladı .. 
önlere fönle şekil verdi..  
aynayı eline alıp , ara ara minik incili tokalar sokuşturduğu.. dağınık topuzu gösterince.. 
ir--- kız abdullah..eline sağlık ..valla bayıldım... 
 
hem müşteriler,hem abdullah.. kahkahayla güldüler... 
ab---- allah ,canını almasın kızz.. yakışıklın, şaşı olacak.. darısı bana inşallahh.. 
yine bir kahkaha koptu.. 
 
*** 
arabaya bindiğimde hala gülüyordum... 
 
saat dokuz oldu ,bu arada... büroya gidip.. vahide hanımla ,konuştum.. ayaküstü.. 
"acil bir şey varmıydı "dedim.. 
 
va--- yok,şey irem hanım sizsiniz değil mi.. 
de-- va-- ir-- so--- hah hah hah..
 
ir--- aşkolsun,vahide hanım.. 
va--- pardon ama her gördüğümde müthiş değişiyorsunuz...ben de, gitmek istiyorum.. o kuaföre..
 
ir--- (gülerek..) tamam ..tanıştırırım sizi de... 
hıı bana  kıyafet gelecek.. moda evinden..onu alın.. başka şeylerde gelecekmiş.. yok demeyin yani.. 
ben galip beyin bürosuna uğrayıp, notere gideceğim.. defterdarlık da yakın oraya.. işim bitince
gelirim.. eğer acil birşey olursa... tunayı arayıp not bırakın.. babam gelirse,gitti diyin... 
bu ödülde hepinizin ama ençok da ,sizin emeğiniz var vahide hanım... teşekkür ederim.. 
 
va--- rica ederim... görevimiz.. 
ir--- saat beş gibi ,gelmiş olurum herhalde.. küçük bir, kutlama yapalım diyorum.. 
kemal beyle,nedim beye de haber verip.. gerekenleri aldırırsanız sevinirim.. 
 
va--- tamam efendim.. az daha unutuyordum..tuğrul ve eren bey.. arayıp tebrik ettiler.. dayınız da aradı..
ir--- sağolsunlar.. dayım birşey dedi mi.. 
va---  beni arasın dedi...
ir--- uğrarım yanına... hadi hoşçakalın... 
 
de--- irem hanım..nazar boncuğu takın.. lütfen... 
va--- bence de... 
ir---- (gülümsedim..) peki.. 
 


Hiç yorum yok: