Translate

6 Mart 2012 Salı

780.bölüm..



ziyayla zuhal bakışıyorlar... tunaya , kaşımla işaret ettim.. 
başını eğdi hafifçe.. yasine eliyle inelim dedi..
biz indik.. hiç farkında olduklarını sanmıyorum.. çadıra doğru..yürüdük.. 
rüzgar çıkmış.. hava serinlemiş.. saat beş olmuş tabi.. 
çay doldurdum, dördümüze.. 
çadırdakilere de ,sordum.. aldık dediler...
 içerde ,öyle tatlı bir muhabbet var ki.. ertan uyumuş.. kek yiyip, çay içiyorlar.. 
teyzem meyve soyuyor.. 
ir--- keyifler yerinde  bakıyorum.. allah bozmasın... 
ah--- amiin.. sizden geri kalmayalım dedik...
os--- muazzez hanımla,firuze hanımı bize de getir,irem.. tanıştığımıza çok sevindik.. 
mu--- bizde öyle osman bey,sevim hanımla...buyrun.. ..
 aile oluyoruz... 
görüşelim ,mutlu oluruz... 
ce--- ziya yasinden,rüşvetini aldı herhalde.. enişte demiyor artık..... 
ya--- yok yok...az geldi,beğenmedi. 
kahkahayla güldüler... 
zi--- kim ziya dedi.. 
başımı çevirdim... 
zuhalle el ele geliyorlar.. yüzleri de,gülüyor... 
ir---- cemil enişte ..ziya rüşveti aldı mı diyince, yasinde.. az geldi,beğenmedi dedi.. 
yanıma geldiler.. zuhal elini bıraktı da,ziya omuzuna attı kolunu.. göndermedi yani..
üçümüz çadırın kapısındayız... 
içeri bakarak... 
zi--- mobilya dedi,adını koymadı.. enişte.. sehpa verecekti ,allah bilir.. 
kendimi garantiye almadan,tamam dermiyim...
tekliflere açığım ,var mı artıran..
sa--- ziyaa.. sana  teklifim..meyve ye... onu da bulamayabilirsin.. 
zi--- hala dedik, bağrımıza bastık..  kör kuyuları söylemedim ki,niye ..tehdit ediyorsun.. 
aşkolsun yani.. 
 os-- ne kuyusu..
ce-- hiç canımm..ziya,sus..  bir sehpa da ben veririm..
kahkahayı duymanızı isterdim..
ce--- çok güzel vakit geçirdik ,sayenizde... artık kalksak mı.. 
ah--- kalkarız cemil.. işin mi var.. 
ce--- figen gidecek ya... 
os--- bize gelirsiniz.. cemil..yolcu ederiz.. figeni.. 
ce--- uçakla gidecek, bacanak...
ne--- yasin götürür.. havaalanına.. bize gidelim.. 
sa--- sağolun.. Osmaniyeye dönmemiz gerekiyor.. eşyası orada,bizde bekleriz.. buyrun.... 
ah--- irem şişleri.. sarıp,masanın üstüne koy kızım.. içeri alırız... birazdan.. 
ir--- tamam baba... 
*********
eşyaları ,çadıra aldık beraberce... her şey içeri konuluyor,tabi.. uğraştık epeyce.. 
vedalaşırken.. 
figenle de,bir başka olduk.. sanki..
daha candan.. sarıldık.. "sağol,irem".. dedi durdu yazık... yasin desen ,o da öyleydi..
uçak saatine, daha çok varmış..sonra,götürecek karıcığını.. 
yasin ,figenin ailesini alıp.. Osmaniyeye götürdü..oradan yakın ya... 
babam,tuna ..ben,ziya..arka arkaya Adanaya  doğru ilerlerken...
ne kadar uzun ,ne kadar sıkıntılı... aksiyonlu.. ve bir o kadar da ,
neşeli geçti günümüz..diye düşünüyorum..
 ben çok yoruldum niyeyse.. oksijen çarptı herhalde...
tek gidiyorum.. tuna arkamdan ,yine arada bir farları yakıyor.. 
canı oyun istedi sanırım.. 
ama benim hiç halim yok.. 
radyoyu açtım.. dinleye dinleye geliyorum... 
neyse.. ziya reşatbeye dönerken ,korna çaldı... babamla, biz devam ettik.. 
bulvara dönmeden.. ışıklarda
üçümüz ,yan yana durunca... camlar açıldı hemen..
ir--- babaa... sağol,eline sağlık.. iyi akşamlar size... 
ah--- afiyet olsun.. size de,iyi akşamlar... 
tu---- abii.. yarın öğlenden sonrayı ,unutma.. 
ah--- hah hah hah.. unutmamm.. 
yeşil yanınca hareket ettik.. babam döndü.. evlerine doğru... 
tuna ne demek istedi ki.. acaba ... 
onların apartmanının önünde ,durduk arka arkaya.. yağmur az yağıyor...
indik... hepimiz... kollarına girip.. evlerine kadar.. götürdük halamları.. 
illa girin diye ısrar ediyorlar.. ayşe de,yeni kahve kavurmuş.. değirmende de,çekiyor.. kokusu
cezbetti beni.. 
ir--- bir kahve içelim madem.. 
girdik artık.. elimi yüzümü yıkayıp.. salona geldim.. oturdum tunanın yanına... 
bizim tazeler, değerlendirme yapıyorlar...kendi aralarında... 
mu--- osman efendiyi de,sevim hanımı da.. çok beğendim.. dürüst adam.. hanımı da,çok candan..
fi--- çok da saygılılar birbirlerine...maşallah.. zuhalden belli zaten.. ama bugün durgundu niyeyse
mu--- he kız..nankör ziya ,kıza laf demiştir... erkek değil mi,anam... 
tu--- günahını almayınn..  
mu--- nee yalan mı.. yasinde de, bir şey var dı ya.. anlamadım...dönünce,alırım ifadesini..
fi--- figen gelince,şaşırdı... garibim... 
mu---  demeyim ,diyom da... gece, karşıya geçip.. yatacaklar.. 
cemil beyin yanında... safiye
hanıma... "figene bakabilir miyim "dedi..densiz, pesss yani..  
beni götürürken "iyi geceler ,öpücüğü mü verdin "dediydim..güldü soytarı..
r--- ne demesini bekliyordun ki, hala... öptüm dese kabahat, 
öpmedim dese.. "niye ki "demezmiydin.. hem sana söylenecek şey mi bu.. 
mu--- bana bak ,geliinnn... daha sana ,diyeceğimi demedim haa... 
ir--- (gülerek... ) dinliyorum, buyur.. 
tu---  ben de,duyayım.. 
mu--- sabah niye fanki de,fin fon konuştunuz diyin bakayım..... 
tu--- öyle gerekti hala.. 
mu--- bana baakk.. yoksaa..
ir--- aşkolsun ya.. şüphelenecek ne var ki..  yasin Adanadaydı..
figen de,akşam .. tek başına gelmemiş mi..e daha ne... 
fi---- biz öyle sandık.. yavrum.. sizde ,gizli konuşunca.. huylandık.. geç geldiniz ,bir başınıza..
ir--- huylanacak birşey , olsa.. tuna bırakırmıydı beni... 
mu--- ben tunayı tanıyorsam.. mecburen bıraktı .. sıkıntısı vardı... bıyığını çekiştirip durdu.. 
ir--- (güldüm...)  doğruu.. ben rica ettim, çünkü.. ne çare ki,zuhal unutmuş.. 
fi--- ziya ,niye yasine sataşıyordu peki..
tu--- ziya ,şaka yapmayı seviyor.. samimiyetten de, takıldı.. biraz.. 
mu--- tek öyle olsun ,oğul.. biz nikah kıyılsın diye, boşuna demedik.. gelip gidecekler.. 
genç bunlar.. 
ir---- figen,bir daha ki geldiğinde..imam nikahı ,kıysınlar hala... içiniz, rahat etsin sizinde... 
mu--- abooo ,hiç aklıma gelmediydi benim... iyi dedin.. valla... 
fi---- kime kıydıracağız ki.. 
ir---- tuna bulur.. hah hah hah... 
tu--- (gülerek, baktı bana) osman enişte bulsun.. daha iyi bilir.. 

Hiç yorum yok: