Translate

6 Mart 2012 Salı

771.bölüm..


tu--- eve geldik.. 
ir---  zuhal.. ne yaptı... sizi görünce... 
tu----(gülerek) ireemm.. eve geldik,eve.. 
ir---- e anladımm.. bende zuhali soruyorum ya... 
tu--- hah hah hah... 
 
etrafıma bakındım... öyle dalgın dinliyordum ki... bizim, eve gelmişiz meğerse... 
ir--- gülme ya.. aklımı karıştırdılar..zuhal nerede,şimdi..
 
tu---  bilemiyeceğim onu.. 
 
ir--- o ne demek.. sen ,figenle karıştırdın herhalde...kuzenimi...
 
tu---(ciddileşti) karıştırsam.. hiç karışmazdım..inan bana... yasinle,figenin 
ne yaptığıyla ilgilenmiyorum..gördüğün gibi.. 
gittiğimizde..zuhalle,ergün aşağıdaki kapıda bekliyorlardı.. indik..
 ziya ergüne.. "sağol,ne zaman getirmemi istiyorsun.. babam,sorun çıkarmasın sana" dedi.. 
o daa.. " zuhal ne zaman,isterse.. o zaman ,getir..babamla ben ilgilenirim..
ama bir daha ,herhangi bir nedenle onun ağlamasına sebep olursan karşında beni bulursun,ziya "diyince..
peki dedi ziya ..  
üçümüz hiç konuşmadan halamların oraya geldik.. 
ziya arabayı çıkarmaya gittiğinde.. 
zuhale "bizde de konuşabilirsiniz.. 
ne dediysen,ziyayı çok üzmüşsün.. bu halde..sakın gönderme,Ankaraya.. "dedim..
 
zuhalde " çok naziksin ,tuna..ama sesimizi kontrol etmeden ,normal konuşalım istiyorum.. 
haberim yoktu niyetinden, durdurduğun iyi olmuş..
 seni de, yormuşuz.. ilgin için,sağol.." 
dedi... ziyanın arabasına geçti.. ve gittiler... 
bilmiyorum derken..bizde değil demek istedim..
şimdi evimize çıkalım..hadi.. 
 
ir--- tunam.. ...birşey ,isteyebilir miyim senden.. ufak tefek.. küçük ,miniminnacık.. bişi.. 
tu--- hah hah hah... hayııır, gitmem.. 
ir---- n'olur yaaa.. zile basıp ,kaçardım... 
tu---ir--- hah hah hah..
 
 
yukarı çıktık.. 
iyi ki..gitmemişiz... nasıl uyuduğumu bilmiyorum... inanın... 
 
 
***************
 
saat yedi de.. babamı arayıp..kahvaltıdan sonra geleceğimizi, haber verdik ..tamam,koyunu ben alırım.. hazırlarız dedi.. 
 
 spor kıyafetlerle.. aşağıya indik... yağmur hala yağıyor..  
börek alıncaya kadar ıslandı tunam..düşünün yani.
halamlara geldiğimizde..  firuze hanım ,karşıladı bizi..
"günaydın "diyip.. öptük elini. salona girdik.. 
masa hazırlanmış yine... börekleri tabağa aldım ,bende..
 
 
tu--- yasin kalkmadı mı ,daha.. 
fi---- (gülerek) otursanıza... 
oturduk koltuklara... 
fi--- daha, burada herşeyimiz olmadığından.. gece, yasinle muazzez hanım.. eski eve gittiler.. orada kaldılar yani.. 
kıyafet ve kahvaltılık getirecekler... gelirler şimdi.. 
 
on dakika sonra.. halam önde,yasin arkada..girdiler içeri.. öpüştük falan.. 
... yardım ettik artık.. getirdiklerini,arabadan taşıdılar tunayla.. 
reçelleri ,masaya koyarken.. cemil beyler de geldiler.. karşı daireden.. 
 
kahvaltı masasına oturduk... 
figen biraz tuhaftı.. yasin de ,fark etti sanırım.. neyin, var da diyemiyor... 
çayları doldururken..  sordum..figene.. 
"belim ,çok ağrıyor "dedi.. "eee, normaldir "de.. denmez.. 
 
ir--- git biraz uzan istersen.. 
fig--- ilaç içtim,geçer herhalde.. 
ir---- yatak değişikliğinden..rahat etmediniz mi,yoksa.. 
fig--- evi biraz, yadırgadım sanırım.. hiç uyuyamadım..
 
yasin ,elinde bardağıyla gelince... yalnız bıraktım onları.. içine dert olmuştur.. öğrensin bari.. 
 doktor falan ,gerekiyor mu acaba.. diye düşünerek.
 
salona girip yerime oturdum.. 
mu--- iremim.. 
ir--- efendim hala.. 
mu--- (saçımı okşayarak) durgunsun , neyin var.. gelinim.. 
ir---   ayıkamadım daha... birazdan açılırım hala.. 
 
sa--- uykunuzu alamıyorsunuz.. ondandır.. 
figen de, uyuyamadı.. gençler ,hiç dikkat etmiyorlar..kendilerine..ağır çantayı niye taşıyorsa..
belini ağrıtmış.. 
 
ir--- edebildiğimiz kadar..ediyoruz safiye hanım.. figen okuyor,yarı ev hanımı sayılır.. 
İstanbulun ulaşımı bile yoruyor insanı.. koşturmaca içinde.. nasıl dikkat edecek ki...
 ben daha rahatım ona göre..çalışıyorum da.. hayatımı kolaylaştıran.. eşim olmasa.. işim zordu.. 
 
ce--- haklısın irem... ama herkes ayağının üstünde durmalı.. hayat şartları ağır.. uymak zorunluluğu var... 
 
tu--- ..  hazırsanız.. gidelim mi.. 
ce--- gidelim.. ahmet acelecidir.. 
ir--- eniştemle çalışıyorlardır,şimdi.. 
 
sa--- elinize sağlık.. herşey için teşekkür ederiz.. 
mu--- afiyet olsun.. aramızda lafı mı olur,safiye hanım... 
ir--- hala hazır mısın sen.. 
mu--- he ben hazırım.. firuze?
 
fi---ben de,şalımı alacağım.. o kadar.. 
mu--- yasinnn... kuzum, bak bir.. 
 
ir--- bana söyle hala.. duymadı herhalde... karşıya geçmiştir,belki de... 
mu---üstümü giyeceğim ,diyordu da..  
tu--- ben bakarım.. irem ,arabalara oturun hadi..
sa--- figen nerede ki.. 
 
salondan çıktık.. koridordayız.. mantolar ayakkabılar giyiliyor.. 
mu--- ayşee.. nerede bizim gençler.. 
ay--- karşıya geçtiler..muazzez hanım.. 
mu--- e gelirler.. dizlerimiz ağrıyor,biz ancak ineriz.. 
 
cemil bey , firuze hanımın ..basamakları inmesine yardım ediyor.. 
safiye hanımla, halam da.. konuşa konuşa.. arabaya doğru gidiyorlar.. anahtarı verdik..
yasinin arabası açıkmış zaten... 
 
tuna karşıya gidip, zile bastı.. 
yasin , kapıyı açtı ama.. yüzü  sararmış sanki.. bir panik hali var...
 
tu---  gidiyoruz.. yasin.. hazır mısınız..
ya--- ertunaa.. 
 
yaklaştım,kısık sesle...
ir--- figen çok mu,rahatsız.. 
ya--- hımm... 
tu--- .....................
 
ya--- biz gelmesek yada daha sonra gelsek 
olur mu..
 
halinden ,anladı tabi.. parmaklarını saçlarının arasından geçirerek.. 
 
tu--- dışarıda bekleyenlere,ne diyeceğiz.. peki..
 
ir---- ben figene bir bakayım.
 
yasinin yanından geçerken.. 
tuna ,kısık sesle.. yasini fırçalamaya başlamıştı bile.. 

Hiç yorum yok: