Translate

6 Mart 2012 Salı

770.bölüm..


aa,ziyanın arabası yok.. 
tuna nerede ,öyleyse.. kilitlemedi de.. çalındı mı ,yoksa.. kaç saat geçti ,üstelik.. 
 
telefon da yok.. hem nereyi arayacaksam.. 
ya--- ne oldu.. irem.. geciktin...
sıçramışım.. 
ir--- ayy .. senmiydin yasin.. 
ya---( sigara uzattı... )niye korktun.. seslendim ya.. ayşe hanım da ,şahit.. 
 
kadıncağız,bulaşık yıkıyor.. bize bakarak "evet şahitim" dedi.. 
 
ir--- duymadım ki.. 
yaktı sigaralarımızı.. 
 
ya--- ne oldu,neyin var.. 
ir--- hiçç .. ziyanın arabası yok ,baksana..tunayla gittiler ,halbuki.. 
ya--- gelmişlerdir belki.. ertuna da,diğer tarafa park etmiş olabilir...
 
ir--- offf ,nerede kaldılar ya.. gitsek de.. onlarda yatsalar.. sabah ,erken kalkılacak..
hıı,anahtar 
vestiyerde asılı..aramayın.. 
 
ya--- tamam da.. uykusu gelen, gidip yatar..dert etme.. ziya,tuhaftı...iyi değilim dedi.. 
 nazar mı ,değdirdik acaba..ben onu merak ediyorum.. 
 
ir--- sanmam.. kar,yağmur..kaç saatlik yoldan geliyor.. yorgun ,iyi değildir ..tabi.. 
ya--- inşallah dediğin gibidir.. ertuna da, bekle diyince... huylandım.. 
 
ir--- Ankaraya bu yorgunlukla, gitmesin istedi ..herhalde.. kimbilir.. 
ya--- işte geldi.. ertuna.. park ediyor.. 
ir--- tek galiba.. 
ya--- hımm.. kapıyı açayım ,ben..
 
derin derin ,nefes aldım... meraklı yasin.. bende yutarım ya.. niye geciktiğimi soruyor.. 
ne bildiğimi anlayacak.. güyaa.. 
dikkatsizler.. insan dağınıklığını ,toplamaz mı.. yalan söylüyorsanız..
açık vermeyin bari.. masa da ,o yüzden çok tedirgin oldu.. herhalde... 
üstelik fesat da değilmişim...
yasin figenine kavuşmuş,sonunda.. 
 
dairenin kapısı kapanınca.. döndüm arkamı... 
yasinle tuna..içeri girmişler... 
tunam azıcık ıslanmış.. kağıt havlu koparıp.. yanına gittim... 
yüzünü silerken..
 
ir---- tunam.. ziyanın arabası yok..gitti mi.. 
tu--- hımm.. sağol irem.. 
ir---- rica ederim ,canım..çay getireyim mi.. 
tu--- yok.. bira içtim.. cemil beye söylediniz mi.. 
 
ya--- söyledim.. merak etme.. ziya iyi miydi.. 
tu--- iyi iyi.. vazgeçti.. Ankaraya gitmeyecek..  
ir--- sevindim.. biraz otur da, kalkalım... cemil beyler de ,dinlensinler.. karşı dairede kalacaklar.. 
figen de.. yattı.. yorulmuş.. 
tu--- tamam.. 
 
 
yarım saat ,kadar.. oturduk.. salonda.. tunaya meyve soydum.. 
ziyanın nesi varmış diyorlar tabi..
tuna da..kendisine bir konu hakkında..bilgi verdiğini söyledi.. 
konuşuldu işte.. tazeler, uyukluyordu..kalktık.. 
halaya,teşekkür edip..vedalaşırken...  sabah ,kahvaltıya çağırdılar. yiyelim  de.. gidelim dediler.. 
mecburen peki dedik.. 
 
*********
 
arabaya binince... 
ir--- tunaa anlat.. 
 
hareket etti... 
tu--- ne anlatayım ki.. ziya da, az deli değilmiş.. ikna edemedim.. o kadar konuştum ama nafile.. 
 üzgün.. yorgun.. sinirli.. gözler kıpkırmızı.. hala gideceğim diyor... takılmış... annesinin davranışına.. 
biraları aldım,gittik taş köprünün oraya..
biraz konuşup deşarj olsun,   rahatlasın ..istiyorum da.. hiç oralı ,bile değil.. 
o konuşan ziya..sus pus olmuş.. 
ağzını ,bıçak açmıyor..içtik biraları.. öylece nehre bakıyorduk... 
" zuhal,çok ağır konuştu.. abi.. haklıydı ama dedikleri ,içime oturdu..
boğuluyorum,şu anda..
gidip, bu işi kökünden halletmem lazım.. ne halim,ne moralim var.. ama mecburum.. 
lütfen,engelleme ..seni kırmak istemiyorum.. beni bırak" dedi.. 
 
ir--- ayyy.. içim burkuldu.. be.. .e nasıl razı oldu,peki... 
 
tu--- şu halinle gidersen ,yanlış yaparsın ..  nasılsa ,üç gün sonra gideceksiniz.. önce sakinleş,
dinlen.. kafandakiler netleşsin ,diyorum .. o ,hala diyor ki.. olmaz.. 
"göndermem seni gerekirse.. evinde,kilitlerim  " dedim..
arabadan inerken.. içini çekerek "tek kilitleme bari" dedi sanki... benim ,jeton düştü.. tabi..
o dışarıda.. sigara içerken,teyzenleri aradım.. 
ergün açtı..kalabalıklardı ,sesler geliyordu.. 
anlattım durumu..  
 
" bir dakika, tuna.. .......... zuhal, ziyayla konuşacakmış.. .."diyince.. 
 
 çağırdım ziyayı... "otur "diyip..verdim telefonu.. aldı ,şaşkın şaşkın..  
dışarıda  iki,üç  dakika durmuşumdur.. 
 
artık ne konuştularsa.. bilmiyorum.. seslendi...
oturdum yerime... 
abi zuhali alacağız diyince,hareket ederken ..şöyle bir baktım doğru mu söylüyor diye.. bizde konuşun dedim..
döndü bana; "zuhal nerede konuşmak istediğini kendisi söylesin..,bana inanmazsın herhalde ..
"sana birşey mi yaptı"demişsin.. 
günahlarımda azalma olmuş,sayende" dedi.. 
 
 

Hiç yorum yok: