Translate

6 Mart 2012 Salı

769.bölüm..



ya--- plakası İstanbul.. misafirdir..
ir--- bak hala kapatmadı...şöfürü de, göremiyorum ki.. 
 ( eğilip seslendim,elimi sallayarak) ehliyeti kasaptan mı, aldın senn..
tu-- ya--- fig-- hah hah hah... 
şöför ,kafasını uzatıp.. 
zi--- yook.. manavdan aldım.. 
ir--- aaa.. ziya bu.. arabası değişmişşş.. 
ya--- ziya.. nereden biliyor burayı..
ir--- zuhale göstermiştim.. evi.. 
fig--- kulağını çınlattınız..bak geldi.. 
ziya farları kapatıp.. indi arabadan.. balkona doğru geliyor.. 
zi--- iyi akşamlar.. 
"sana da "dedik..
tu--- hoşgeldin.. ıslanma.. gelsene yukarı... 
zi--- hoşbulduk..  gelmeyim abi..
sudan çıkmış, balık gibiyim.. ıslanmak ,koymuyor şu anda... 
sizi de,balkonda görünce geçemedim..... hayırlı olsun..güle güle oturun..
ya--- sağol ziya ..kulağını çınlatıyorduk ,valla.. gel ya.. biraz otur... 
zi--- (gülümsedi ,buruk buruk.) çok yorgunum ,yasin.. ayakta duramıyorum.. 
bir sarıçam mevzusu, varmış.. galiba.. ben gelemeyeceğim.... onu söylemek için durdum.. 
tu--- senn.. iyimisin... 
zi--- değilim abi... değilim.. .
ir--- ziya ,yapma ya... çadır da ,var.. sen çok severmişsin.. dinlenirsin işte.. 
zi--- sen nereden biliyorsun, sevdiğimi.. 
ir--- zuhal söyledii.. oyun bozanlık yapmasana.. hepimiz gideceğiz... 
zi--- hıı.. neyse.. isterdim de, ben burada olmayacağım için..gelemem dedim..  
iki saat uyuyayım da , Ankaraya gideceğim.. 
tu--- bekle beni.. 
tuna evden çıktı.. aceleyle.. 
zi--- hadi,iyi geceler size.. 
ya--- fig-- sana da... 
ir--- ziyaa yeni,geldin.. Ankaraya bu halde gitmen ,hiç akıllıca değil... 
zi--- bence de.. ama gerekiyor.. 
tuna yanına gelince.. 
zi---- buyur abi.. birşey mi ,söyleyeceksin... 
tu--- evet.. (bize bakarak) yasin, cemil bey  kusura bakmasın.. ziyayla konuşmam lazım..
ya--- tamam... hadi girelim.. 
figenle beraber, girdiler mutfağa..
(kısık sesle...)
ir--- şişş.. ziyaa.. öfkeyle gitme..annen o... yol yorgunusun,allah korusun.. kaza falan yaparsın... 
zi--- (o da, kısık sesle..konuştu..) herkes yerini,sınırını bilmeli.. bıktım artık..bana karışmasından.. 
haberim bile,yok.. evimde.. bir kız var,nişanlım ..kayınbiraderlerim görüyor.. 
ne düşünürler hakkımda.. annemse.. benim ,kızacağımı bilmesi lazımdı.. 
madem bilmiyor.. öğretirim.. üstelik"kuzeni"diye.. haber bile ,vermiyor.. 
zuhalim,mahvolmuş.. ona, yazık değil mi.. ayağını incitmiş zaten...
ir--- haklısın,yazık tabi ...tunaa.. evin,anahtarını vereyim mi..   
tu--- gerek yok.. irem..
ziyaya... dönüp.. 
tu--- hayırlı olsun.. araban.. kilitle de.. gel.. 
zi--- sağol.. abi,iyi değilim.. bir yere gidecek, halim yok inan ki.. 
tu--- biliyorum.. sen gel.. yine de.. 
ikisi ,bizim arabaya oturdular... tuna ,hareket etti.. bende içeri girip,kapıyı kapadım.. 
**********
salonda sohbet ediyoruz.. 
tunanın.." ziyayla acil birşey, konuşmam gerekiyor... 
cemil bey ,kusura bakmasın "dediğini söylemiş yasin.. 
çay,pasta börek ..ikram etti ayşe... 
bizim tazeler safiye hanımla, ben figenle.. yasin de..cemil beyle muhabbetteyiz.. 
saate bakıyorum
çaktırmadan.. 
iki saat oldu neredeyse.. tuna hala yok.. 
ziya da,ne kadar üzgün ve bitik görünüyordu... ya zuhal ,ne halde acaba...
birde yatılı misafir,ağırlayacaklar... göndermemek için.. aklıma  ,birşey de gelmiyor.. söylemeseydim,keşke.. 
unuttum derdim.. kalırlardı burada... yasinde ,memnun olurdu.. 
gerçi o, bakışlarından anladığım kadarıyla "çok memnun olmuş gibi "de
hadi neysee..  
bu..tunayı da, ziyayı da solladı.. 
figen de.. uykusu gelmiş gibi.. esniyor.. 
tabi hak vermek lazım.. kıza.. 
cemil bey fark etti.. figenin esnediğini... meyve yememiştik, daha... 
yasin de,gördü..
ya--- figen.. geç ,bizim evde yat istersen..
fi--- erken kalkıyorsunuz.. kuzum.. yat hadi... uyu dinlen.. 
fig--- yok yok.. çok yoruldum da ,bugün..ama dayanırım.... 
mu--- yat işte.. kızım.. yabancı ,kimse yok.. tek başına taa,buralara kadar.. 
akşamın bir vakti, gelmek kolay mı.. 
ir--- ben varım diye.. gitmiyorsan.. darılırım bak... gel ben.. götüreyim seni.. 
fi--- yaşa irem.. yasinin, yatağında yatsın.. daha kimse yatmadı,gelinime nasip olsun... 
annesi babası da... içeride yatarlar.. biz de.. burada kalırız.. osman beye,
  göndermediğimi söylerim... alınmaz.. 
ce--- ne dersin,safiye... 
sa--- iyi, kalalım.. figen ,çok yorgun görünüyor...sahiden..
figenin elinden tutup,kaldırdım... 
fig--- iyi geceler ,hepinize.. lütfen, kusuruma bakmayın..
"iyi geceler" dediler... 
koridora çıkınca...
ir--- dur, seni yasinle göndereyim.. anahtarı versin, yani.. 
fig--- yok irem.. olmaz... büyükler var... anahtar, bendeydi zaten.. 
ir--- peki  ama anahtar nasıl sendeydi.. anlamadım.. 
fig--- geldiğimde,çantamı bıraktım..evi gezmem için,vermişti.. kapıyı,ben çekince.. 
cebime sokmuşum..
ir--- tamam,sen gir de.. anahtarı alayım..öyleyse.. annenler gelince,uyanma.. 
fig--- olur.. 
karşı daireye ,girip.. anahtarı bana uzattı.. aldım..
fig--- gel istersen,irem.. oturalım.. 
ir--- uyuyacaktın..
fig--- gell.. 
ama salona girerken.. 
oturma odasında ..gördüğüm bir ayrıntı yüzünden, durdum... 
 fig--- ne oldu.. 
ir--- vazgeçtim..
tuna gelir ,birazdan.. sen de dinlen.. hoşçakal... 
çıktım,evden... halanın evine girip.. kapıyı örttüm.. anahtarı da astım ,vestiyere.. 
kalbimin gümbürtüsünü ,bastırmak için.. mutfak balkonuna çıktım.. 
aa,ziyanın arabası yok.. 

Hiç yorum yok: