Translate

6 Mart 2012 Salı

764.bölüm..



saat beşte..
neşe ablalar, annemle halam.. saadet teyzemler gitti..
zuhalim tabakları kaldırıyor.. ben düzeltiyorum etrafı.. canım teyzem de..
bulaşık yıkıyormuş... yakaladım. 
ir--- teyzemmm.. bırak allahını... 
se--- susss... ben yıkayacağım.. konuşma bakayım.. hadi gidin.. yanımdan.. hadi hadi.. 
zu--- gel irem.. iki dakika oturalım da.. kalkacağız bizde.. 
ir--- teyzee ,sizi ben götüreceğim.. hiç itiraz etme.. 
se--- sen işine bak.. zuhal bunaldım diyor.. ağır ağır,yürüyerek  gideceğiz.. biz.. 
ir--- canımm, tuna beni bekleyecek..noterde.. sizi yürütmem zuhalin ayağı ağrır....aynı tarafa gidiyoruz,bırakırım.. 
zu--- öf be irem.. başım ağrıdı zaten... ne çok konuştun.. gel balkona çıkalım.. 
se--- üstünüze birşey alıınn... 
iki sigara alıp.. salonun balkonuna çıktık.. hava kararıyor... serinlemiş biraz... 
yaktım... 
ir--- anlat.. çabuk,neyin var.. seni, hiç böyle görmedim ben.. güçlü ,zuhale alışığım..
zu--- hıh.. arada bir benim de.. güçsüz olmaya, hakkım yok mu.. 
konuşmak istemiyorum irem.. 
ir--- canım.. anlatmanı açılırsın diye istedim.. ne oldu be.. ziya da yok.. baban mı bir şey dedi.. 
zu--- (içini çekerek ) yok.. dün gece,yer açılsın diye..
ergün,ali..ben.. bizim eve .... kırılacak eşyalarımı, götürdük.. 
 üst komşumuza ,yedek anahtar bırakmıştı ziya.. 
su kesiliyor,evde kalan olmayacağı için bakarsınız demiş.. haberim de vardı.. 
benim,anahtarı soktum..girmiyor kilide..içte anahtar var.. 
komşunun ,bizim evde ne işi var diye sinirle.. zile bastım.. 
banyodan yeni çıkmış olduğu anlaşılan,başında havluyla..
çok güzel bir bayan.. açtı kapıyı..
o bize bakıyor, biz ona... şaşırdık..
buyrun, kimi aramıştınız diyince.. benim ,nevrim döndü ... ergün bozuldu...ali söyleniyor..
elimizde kutular ,kala kaldık.. içimden birşeyler koptuuu..
.. başımdan, kaynar sular döküldü sanki..
ir---- aaaa... ama ama, ziya yok.. hem,ziya yapmaz öyle şey.. 
zu--- öyle mi, ziyaya..ne ara,bu kadar güvenir oldun... 
ir--- kızım git beee.. sana bakışını ,gördüm ben.. gelince.. açıklamasını yapar ,sana..
zu--- yapmasına.. artık gerek kalmadı.. 
ir--- nasıl yani (eline baktım hemen,yüzük duruyor neyse) 
zu--- ben ,ilk defa birisini kıskandım.. öyle kötü oldum ki.. 
hiç ,böyle birşey yaşayabileceğimi bile ..aklıma getirmediğimden çok üzüldüm.. ziya kimdi benim için.. hala ,el olduğunu hissettim... 
ir--- kız durr.. delirdin mi.. 
zu--- hımm.. delirdim..  "asıl sen kimsin, bu saatte ,bu halde..neden benim evimdesin..
ziyayı nereden tanıyorsun ..bu ne,cürettir..."dedim ..kıza..
 halasının kızı çıkmasa..ziya benim için ,o an bitmişti..
ir---- uffffff.. iyi bari.. ne işi varmış.. orada.  
zu--- gülerek.. "özür dilerim ,ben .. candan ..halasının kızıyım.. buyurun lütfen,
 zuhal hanım böyle tanıştığımız için, üzgünüm .. 
yengem arayacağını söylemişti.. aramadı mı yoksa "dedi.. 
içeri girdik.. 
suzan hanım ,anahtarı yukarıya bıraktığını.. ziyadan duymuş.. 
kıza.. "otelde kalacağına,git kal..  "diyip adresi vermiş...
evimiz,yolgeçen hanı ya.. lütfedip aramıyor bile.. 
kız avukatmış.. iş görüşmesi için, gelmiş .. gece de,uçakla..geri dönecekmiş...
iki gündür buradayım dedi.... 
komşuya da, çok kızdım.. geri,vermedim anahtarı.. 
 anladı haberimin olmadığını.. kız çok mahçup oldu...afedersiniz,dedi durdu..
birde, onu havaalanına götürdük.. 
eve döndüğümüzde, saat 12 falandı.. o sinirle ,kayınvalidemi aradım.. şok olmuşum ki.. 
 ağzıma ne gelirse söyleyeceğim.. niyetim o.. 
annemle babam da.. yoklar..  
vahit abilere geçmişlerdi... anneannem de.. yatmış..
ali karışmadı da,ergün beni görünce.
"yapma bacım, hata üstüne.. hata olmasın.. ziyanın haberi yokmuş..
kimi arıyorsan.. vazgeç..haklıyken,haksız duruma düşme..seviyeni koru.. bir gün değil,ömür boyu o senin kayınvaliden olacak.. 
ziya muhatap olsun,annesiyle....sen, beni dinle.. o, seni arasın.. 
hadi canım .. "diyince.. kapattım.. 
birisi ,kahve yaptı.. birisi ,müzik setini açtı.. beni neşelendirecekler güya... 
ali diyor ki ,(............. ) ziyayı..
  ergün diyor ki, "yangına körükle gitme..( ........... ) edemez.. birbirlerini seviyorlar.."
zuhalin dudakları ,titreyince.. benim de, gözlerim doldu... sarıldım..
ir--- canım benim.. iyi yapmışsın.. abim doğru söylemiş... ziya, annesine gerekeni söyler.. 
hiç üzülme sen.. 
zu--- (sildi gözlerini... ) kız  gece gidince.. suzan hanıma, gerekenin alasını söylemiş..zaten.. 
ziya gelecek ya.. etekleri tutuşmuş tabi..  annemler de,bilmiyorlar bu olayı.. söylemedik..
...buraya gelmeden, önce aradı... 
 ben açtım.. neler dedi neler ,.unutmuş..
ziya kesinlikle duymasın ,aramızda kalsın diyince tepem attı.. 
"kusura bakmayın,gitmemiz gerekiyor.. ziyanın da, bunu duymaması..mümkün değil.. iyi günler "diyip
kapadım.. 
annem meraklandı,soruyor.. "niye beni çağırmadın.. ne oldu sana..üzecek ,bir şey mi dedi" 
"büyüğündür kızım..saygısızlık yapmazsın sen, ben bilirim.." 
ooo bir sürü şey işte.. "bunaldım anne,nolur sorma.. yeter "dedim de.. sustu.. 
sinirlerim, bozuk anlayacağın.. 
yarında ,çok iyi olacağımı sanmıyorum.. gelmezsem bil ki,iyi değilim.. değiliz demektir..
sen gecikiyorsun.. hadi ,tunayı bekletme... 
ir--- ne diyebilirim ki, zuhalim... ziyaya ,düşüyor görev.. karıştırmaması lazım.. saat kaç ki.. 
zu---beş buçuk.. 
ir--- noterde beklemiyor olsa ,gitmezdim inan ki.. 
telefon sesini duyunca... 
zu--- tuna arıyordur.. koş koş... annee,hadi gidelim.. 
girdim içeri.. ahizeyi kaldırdım... 
ir--- alo.. 
tu--- irem.. yine ,halan mı canını sıktı..
ir--- yoo.. iyiyim... 
tu--- yalan söyleyemiyorsun.. goncam... sesinden belli,ne oldu.. 
ir---  geliyorum tuna.. sevim teyzemleri evine bırakacağım..on beş dakikaya kadar ,orada olurum
tu--- anladım.. peki.. sorunlu olan,zuhal mi.. 
ir--- hımm.. 
tu--- iremm.. kötüyse.. pazartesine ertelerim.. 
ir--- yokk.. teyzee.. dur ya.. götüreceğim dedim ya... 
se--- selam söyle, tunaya... bende ,kızımla yürüyeceğim dedim ..değil mi.. 
ir--- tuna duydun mu.. 
tu--- evet... bırak,insinler .. döndüm bulvara..geliyorum , evin önünde yakalarım.....
sen de in.. beraber gidelim.. 
ir--- anladım by... 
kapatıp.. zuhal kapıdan çıkarken, kolundan tuttum...
ir--- beklee..
zu---  kız annem indii.. 
ir--- tuna geliyormuş.. beraber götürelim ,dedi.. in, söyle teyzeme... geliyorum.. 
zu--- tamam... 
eteğimi  çıkaramadım.. uzun mantomu giydim.. ilikleyince, bacaklarım görünmez.. 
rujumu,çantamın içine attım.. 
anahtarımı alıp.. indim aşağıya... 


Hiç yorum yok: