Translate

6 Mart 2012 Salı

763.bölüm..


zuhalle,hayal ablayla beraber ikramlarımızı yaptık... 
bayıla bayıla yediler.. salatayla,sarımsaklı köfteyi..
bumbardan da koydum..biraz.. 
nefis di gerçekten...elinize sağlık dedim... 
 
onlar sohbet ederken.. çayları ve pastaları verdik.. 
zuhale , kahve yaptım..  sigarayla beraber, içtik mutfakta.
ayağı daha iyiymiş ama abim getireceği için beklemişler.. tepsileri getiremezdim dedi.. 
börekle,elmalı yapmış..
ama tuhaftı,süzülmüş sanki.. . gayet güzel,giyinmiş de.. durgundu...yani..
 
ir--- e böyle durma..ziya akşama ,geliyor işte... çok mu,özledin kızz.. 
 
zu--- (gülümsedi.. )hem bedenen,hem ruhen.. çok yoruldum,irem.. 
fırsat bulsam..günlerce,hiç kalkmadan uyumak..istiyorum..   
 
ir--- zuhal , bedeni anlarım da.. ruhuna ne oldu..  kim üzdü, seni.. 
zu--- boşver sırası değil.. 
 
ir---- babam ,osman enişteme sarıçama gelin diyecekti..aradı mı.. 
zu--- hıım.. geldi.. konuştular.. tamam dedi, babam.. 
ir--- iyii.. yarın konuşuruz öyleyse.. (gülerek)uyuyamam biliyorsun... 
zu--- bilmem miii... neyse .. sağol.. eline sağlık.. 
 
 
******* 
çaylar doluyor ,tekrar tekrar.. ertan kucağımda,börek yediriyorum kuzuma... 
sanem uyandı.. onun meyve maması ,hazırlandı.. curcunayı tahmin edin artık.. 
yiyecekler çocuğu..
herkes konuşuyor..
 asiye hanım "güllüüüü ,güllüü "dedikçe..ertanım  korktu..
 
ama maaşallah sanem gerçekten..çok güzel kız olacak... 
bittim, iri iri gözler.. bembeyaz ten.. sarışın.. kıvır kıvır saçlar.. hokka gibi bir burun.. 
çokk sevimli çok.. 
 
hediyesini getirdim,altınını taktım..yeleğine.. asiye hanımın, bakışlarına aldırmadan.. 
öptüm kokladım.. 
bastım bağrıma... 
 
birbirleriyle didişemeden.. zaman geçirdik ... sevim teyzemle annem  ,fırsat vermediler yani..
 
saadet teyzem ,her fırsatta.. hayal ablaya fısıldıyor.. ama ben gelip gittikçe,duyuyorum tabi... 
ayol.. yanında oturuyorum..dedikodumu yapıyor... 
hayal abla, hiç birşey demiyor.. dinliyor sadece... konuşamaz ki, teyzem sindirmiş iyice. 
 
 
 
 "hüylaya söyleyelim de, aynısından aldırsın kocasına.. ,parası var.. yesin,içsin.. otursun..deli
getirmiyor diye.. ne sıkıyor ki ,canını... keyfini çıkarsın.. bak,ireme.. çatır çatır yiyor.. " 
 
" o masa örtüsünü gördün mü.. ağ ipiyle işlenmiş, hani.. 
modelini istedim de, nermin cadısı vermediydi.. irem de.. kullanıyor sanki... kıız hayal.. sen iste,
sana versin.. örtüsü mü yok"
 
"zuhalin beyaz işi daha güzel... iremin ki.. hoşuma gitmedi.. 
 kadifesini ne kötü almış nermin.. boyası çıkmış..kapağa..."
 
" çin işi hoş da.. kenar pikosu çekmiş..kime sardırdıysa artık.. mongon ipeğe,dikkat edecekti...
 senin takımlarını görseler bayılırlar.. 
oooo.. kara gözünü severim seninn... herifini bul da.. kullan, inşallah... 
kız hayaall.. zuhalin 
pike takımının köşesine... şeker dikeceğim, hatırlat ha... 
 yaz gelini olacak,üşütmese bari... 
evlenince ,üstlerine örterler.. o sıcakta, nasıl olacaksa artık.. 
ziyasının, koynuna girecek.. o da.. avrat olacak.. 
vay vayy, eller kızlarımızı ..alıp alıp götürüyorlar.. 
bak görürsün.. anasının yanına yerleşir o .. tek oğlan tabi..
suzan hanım çeker,oğlunu.. bilmiş,yaman kadın.."
 
" hayal kız.. sevim ablam ,sana etek dikecekti ya.. iremin eteğinin modelinin,aynısı olsun... 
cepli falan.. senin azıcık göbeğin var ama.. boyu ,o kadar kısa olmayınca.. görünmez.. 
poposu belli olmuş.. cilveli anam..
kocası da ,ağırbaşlı duruyor ama.. kara herif,erkek değil mi..hoşuna gidiyor ,demek ki.. 
almış,fıkır fıkır kızı.. 
adamın yaşı var,gönlünü yapıyor..bu da..
 el üstünde tutuyor..karısını..  
akıl alın, azıcık.. 
 nasıl giydiriyor bu eteği..bilmem ......... 
sen giysen.. herkes laf eder.. 
o şanslı maşallah.. 
ağzımız var, dilimiz yok ya.. zengin herifler ,bizi bulmaz zaten.. irem gibi,çaçaron olacaksın..
amann,bana ne.. 
hiç kimsenin ,dedikodusunu yapmam.. huyumu seveyim.. benim gibi, teyzeyi bulmuşlarda..
iki yılda ,ilk defa geldik evine... "
 
tepsiye ,boş bardakları alırken.. anneme "gel "diyip.. mutfağa gittim..
yeni demlediğim çaydan doldururken annem geldi.. 
 
ne--- ertan vazonu elliyordu.. kaldırdım..irem.. 
ir--- niye anne.. bırak ,kırılırsa kırılsın....canı sağolsun.. 
zaten.. teyzemin dediklerinden sonra ,kırılmazsa şaşarım... 
 
ne--- ne diyormuş..o..
ir--- yanımda, dedikodumu yapıyor anne.. hiç bu kadar sabırlı olduğumu bilmezdim.. susuyorum da.. patlamak üzereyim.. 
 
ne--- boşver ,o yapar.. saneme yumurta,pamuk.. şeker.. havlu koyacaksın unutma.. 
gidelim diyorlardı.. 
ir--- hazırladım zaten... anne,saat 6 da.. benim ,noterde olmam gerekiyormuş.. 
tuna öğlen söyledi
akşamda, hala yemeğe çağırdı.. oraya gideceğiz.. 
figenin ailesini çağırıyor yani.. senle,teyzeme 
gitmeyin yemeğe kalın ,demeyi çok isterdim.. 
 
ne--- tamam.. bizde kalkacağız.. birazdan... hem kalamazdık zaten.. 
akşam babanın avcı arkadaşı ,vardı ya.. onlar gelecekler..karısıyla..
madem gidecekmişsin, ablamları da.. götür bari.. 
ir--- saadeti götürmem.. asla.. 
 
ne--- ilk defa mı, duydun sanki.. o hep böyledir.. sana,bumbar getirmiş bak.. 
ir--- bumbarı getirmiş de..  neyse.. söylemeyim şimdi.. gel hadi... çayı içerken.. 
az daha dedikodumu,dinleyeyim ben... 
 
ne--- şişş iremm.. kız ,bu etekle gitme ha..
 
ir--- annee,sen de mi  diyorsun ya..teyzemden yeterince duydum da..  popom belli oluyormuş, tunaya..cilve ya.... 
 tövbe tövbee..konuşturuyorsunuz beni.. 
ne--- hah hah hah... 


Hiç yorum yok: