Translate

5 Mart 2012 Pazartesi

753. bölüm..



deryaya hoşçakal dedim.. iniyoruz merdivenleri... 
ir--- burhan.. dikkatli olun.. iki saate kadar gelirim.. birisi gelirse, sende içeri gir.. deryayı yalnız bırakma.. 
bu--- tamam efendim..merak etmeyin.. 
******
arabama oturduk.. 
yasinle annesi önde, biz arkada.. gidiyoruz.. 
ir--- halam, sen gece beni yanlış anlamışsın..  ben günlük yorgunluklardan, bahsetmiştim... 
tunanın.. ne ihtiyacı, ne de düzelecek bir durumu var.. 
biz gayet iyiyiz.. tuna onu yerse..halim ,nice olur benim.. 
bana kuşkulu kuşkulu ,bakınca... 
ir---  daha nasıl ,anlatayım muazzez sultan.. nereden kapıldın, bu fikre bilmem ki.. 
mu--- doğru mu ,diyorsun.. gelin.. 
ir--- (güldüm...) eveett.. hala, terbiyem müsade etmiyor.. zorlama beni.. tuna  sağlıklı.. hatta ,çok sağlıklı.. anladın mı.. ne muskaya,ne macuna ihtiyacı yook..
mu--- sen yine de.. 
ir--- halaaa... kendimi tutuyorum.. nasıl anlatayım ya.. sana söylenecek şey mi bu..  offf ateş bastı,birden.. niye ısrar ediyorsun, anlamıyorum ki.. 
içini çekerek...
mu--- yavrumm.. kızma,kızmayın bana.. telaşlanmamın, ısrarımın nedeni var..  
yorgun,diyince...korktum.. 
yasin de,tuna da.. benim gözbebeğim.
babalarına çektiler, sandım..ne bileyim.. abimde böyle olurmuş ,arada bir....
çocuklar doğduktan ,sonra.. 
yengemin, eli eline ..hiç değmemiş..çok çekmiş ,yazık.. 
başka kadınlara gitmesinin ,sebebi buymuş.. 
yengem ölürken dediydi, bana.. 
yorgunluğu,sinirliliği... bağırmaları.. kötü davranması ,hep bu yüzdenmiş..
o garibim de.. benim,kocasını  affetmem için.. söylüyor ha..
 helal et hakkını ,dedi.... edermiyim.. hiç.. 
ir--- e firuze hanım, doğum yaptığında.. kayın validen de .. doğum yaptı ,demiştin bana.. 
mu--- işte ,ondan sonra .. hiç dokunmamış yengeme..  
ir---  firuze hanımın ,ahı tutmuştur onu..  yada kimbilir, hangi kadının.. 
tunam ,babasına hiç benzemiyor hala.. müsterih ol.. 
gözü ,benden başkasını görmüyor..allah bozmasın.. 
mu--- aminnn.. 
ir--- abimler için, endişelenmiyorsun bakıyorum.. 
mu--- haklısın.. hem görmüyorum,hem yüreğim ..hala tam affetmiyor kızım.. 
toprağı, tunanın üstüne devir ettiğimizde..
çok çirkin konuşmuşlardı...
onlarda ciğerim tabi ki, özlüyorum..
içime sokasım geliyor.. ama tunamla ,yasinim başka.. 
allah hiçbirinin ,acısını göstermesin.. 
eren tam (..........) ,tuğrulum asilik edip.. aldı..( ............)
 şimdi kurtulmaya çalışıyor.. 
püsküllü bela o.. ölünceye kadar.. çektirecek.. 
ir--- mahkemesi vardı, boşanıyor bugün..ufuğun da ,velayetini alacak.. kurtulacak inşallah... 
mu--- inşallah.. ne diyim.. hayırlısı olsun.. 
elini tuttum... 
ir--- halaa..bak..sen,aklına birşey takılırsa.. bana sor.. 
yanlış anladıysak da.. biz düzeltiriz.. aramızda.. 
tuna ,çok üzüldü gece.. "halam uyumayacak.. 
hasta olduğumu sanıyor,bana inanmadı" dedi..
muska yaptırmak istemenin.. gerçek nedenini bilmiyor ha.. duysa var ya.. delirir herhalde.. 
o sadece.. şifa  istediğin için ,ısrar ettiğini sanmış... 
 ikimizde ,onun iyiliğini istediğimize göre.. 
 bir daha bu konu ,açılmasın olur mu.. canım..
mu--- olur kızım..olur.. sakın deme ha.. duymasın..
ir--- tamam..şimdii.. benzinliği devir edeceğimizi nereden duydun.. söyle bakayım...
mu---söylerim ama aramızda kalacak.. 
ir--- peki.. 
mu--- hani,uzun adam var ya.. nail..
o bana Osmaniyeden süt, peynir.. pekmez.. meyve kurusu
getiriyordu.. ayda bir.. 
geçen geldiğinde, gelecek ay getiremiyebilirim.. nerede olacağımı bilmiyorum ,
hakkınızı helal edin dedi..
haberim yok ama başımı sallayıp.. biliyorum oğlum.. helal olsun.. diyince
farkında olmadan  söyledi benzinliği.. bende,öğrenmiş oldum..
ir--- çok,uyanıksın halacığım.. benzinliği devir edeceğiz ama parasızlıktan değil.. tamam mı.. sözüme inan.. 
nail de.. çiftlikte ırgatlardan sorumlu olacak.. bir yere gitmiyor yani.. 
yüzün gülsün.. gelmiş, tunam.. ağzından birşey kaçırma sakın.. asla muska hoca lafı ,duymasın.. kalbini bile kırabilir,benden söylemesi.. 
park ettim...yasinin arabasının yanına... 
mu--- allah birbirinize, bağışlasın sizi.. 
ir---- amiiiiinnnn... 
indik.. arabadan.. yasinle ,firuze hanımda iniyorlar... tuna çıktı,içeriden... bizi görünce...
tu--- hoşgeldiniiz.. 
hoşbulduk dedik... yasinle tokalaştı... 
sonra,elini belime koydu.. 
tu--- buyrun.. hadi.. hala koluma girsene.. 
mu---(gülerek) sen karınla konuş da, öyle gel.. oğlum..
 yürüyüp,yasinin koluna girdi... 
tu--- yasin..  masamız hazır.. oturun geliyoruz.. 
ya--- tamam.. 
kapının kenarında,karşılıklı duruyoruz..
tu--- iremimm.. halam, ne demek istedi.. 
ir--- (gülümseyerek...) halan, ikna oldu da.. onun için dedi ,sanırım.. 
tu--- sahi mi..ufff .. muska ,macun demeyecek dimi ..bundan sonra..
ir--- diyeceğini,hiç sanmam.. parayı çektim, evleri gösterip.. evrakları vereceğim.. cengiz beyde
uğradı.. selamı var sana... sabah..tuğrul abim de,aramış..
tu--- as.. ne dedin,irem.. nasıl ikna ettin..
ir---  senin anladığını bilmiyor.. çaktırma.. aramızda dedik..
akşam,anlatırım tunam...
 babam, yemeğe bize gelin dedi.. 
tu--- peki,gideriz.. 

Hiç yorum yok: