Translate

5 Mart 2012 Pazartesi

751.bölüm...



kahvaltıdan sonra,aşağıya indik.. tuna arabasına oturunca.. 
ir--- sonuçlara bakmak istiyorum..
tu--- ne.. hıı..(torpidoyu açıp, içinden büyükçe zarfı çıkarıp.. uzattı bana,gülerek ) aman halam
görmesin.. rica ediyorum.. "bak ..doktora da gitmiş" ,der sonra..
ir--- (gülümsedim.. ) tamam.. iyi günler canım.. 
tu--- sana da.. e hadi ,söyletme beni.. 
güldüm,başımı sağa sola sallayarak.. zarfı çantama koyup,apartmana girdim...
balkonda..beni,görünce.. hareket etti.. 
kapıyı kapattım..
vahide hanım,derya ve songüle dönerek.. 
ir--- günaydın hanımlar.. bana da, çay var mı.. 
"günaydın "dediler gülerek...
songül çayımı verdi.. 
ir--- bugün iki ağır misafirimiz var, hanımlar..
vahide hanım.. vadesiz hesap,cüzdanını.. 
istiyorum.. 
va--- tabi ama fazla para kalmadı orada.. vadelinin de, günü değil daha.. 
ir--- tamam..hallederiz..  halamlar öğlen gelecekler.. beraber çıkacağız..
Azerilerden haber var mı.. 
va--- bende onu söyleyecektim.. faxla analiz raporu göndermişler bize.. masanıza
koydum.. 
ir---  yarın,pazartesiyi hatırlatın bana..
va--- tamam ...defterdarlık davetiyeniz de, geldi..zaten.. masanıza koydum 
.. tuğrul bey de,aradı.. erkenden... 
ir---  kıyamam.. heyecanlıdır o şimdi.. 
va--- evet ,dört kere.. "irem ,sekizden önce gelirse.. beni arasın mutlaka "dedi..
ir--- tuh.. geç kaldım.. evden niye aramamış ki.. 
va--- bilmiyorum artık.. az önce de,anneniz aradı.. 
ir--- eee.. ne dedi..
va--- bana"tuna hasta" mı dedi.. 
ir--- (şaşkınlıkla) nee.. .. adamı ,durduk yerde hasta edecekler... 
va---  gayet iyiydi ,dedim.. ama.. sizi görmeye geleceğini söyledi... 
ir--- allahım sabır ver, bana...tam zamanı yani.. neyse, ben arayım bari.. başka birşey var mı.. 
va--- ben izin isteyecektim ama.. madem ,çıkacakmışsınız kalsın... 
ir---- söyle vahide hanım.. neyin var, acilse..git hemen.. 
va---  bugün kızımın, doğum günü.. 
beraber geçirelim diye ,çok arzu etti.. ben akşam gezeriz dedim ama.. okula bile gitmedi, bekliyor.. 
ir--- hiiii..kıyamam... kalk kalk kalk ,hemen.. hazırlan.. 
ben iki dakika ,eve gidip geleceğim.. ben gelince çıkarsın... 
va--- sizi sıkıntıya sokacaksam.. gitmem, irem hanım...
ir--- hayır hayır.. ne gerekiyorsa,deryaya anlat.. geliyorum .
koşa koşa..indim.. evden kızının hediyesini alıp.. büroya geldim ,nefes nefese... 
vahide hanım... giymiş mantosunu.. bekliyor... 
uzattım paketi... 
ir--- bu yeşimin.. iyi günlerde, kullansın..umarım beğenir..
 burayı merak etmeden.. 
ana-kız gönlünüzce gezip, eğlenin tamam mı... 
vahide hanım aldı ama duygulandı konuşamıyor... 
 omuzuna,sarılıp... kapıyı açtım...
ir--- güle güle ,vahide hanım.. öpün ,benim yerime de..
va--- sağolun,irem hanım... hoşçakalın.. 
dışarı çıktı.. 
bu--- vahide hanım, iyi misiniz... 
ir--- iyi iyi.. kızının yaş günüymüş de.. gönderiyorum.. 
bu--- nice yıllar dilerim,efendim..
va--- sağol burhan... deryaya yardımcı ol.. mesela,içeri kimseyi alma... 
bu-- va-- ir--- hah hah hah... 
merdivenlerden indi.. 
ir--- burhan ,iki yaşlı bayan gelecek.. kimsiniz deme.. sakın.. sinirlenebilirler..
gülerek.. 
bu--- peki.. demem.. 
kapıyı kapatıp... 
ir--- ee derya ,kolay gelsin... 
de--- sağolun.. 
telefon çalınca... 
ir--- başlıyoruz.. aç bakalım.. ben odamdayım.. songül bir kahve istiyorum.. 
so-- tamam... 
****
tunanın raporuna bakamadan ,kasaya koydum.. 
Azerbaycandan gelen  analiz raporuna baktım...fıstıklarımız tam not almış.. teşekkür ediyorlar.. 
ürünü nasıl ,alacakları hakkında bilgi vermişler.. tır göndereceklermiş.. biz sadece toplayacağız.
sümenin altına bıraktım.. ziraat mühendisine vereceğim... 
önce annemi aradım ..
ah--- aloo.. 
ir--- günaydın babacığım.. 
ah--- sana da..  ertan dur oğlum, dur.. ağzına sokma telefonu.. 
er--- abbaaa..
ir--- canımmm.. 
er--- abbbbbaaaaa.. 
ah--- oğlum,içinde değil ablann.. oyuncaklarınla oyna hadi.. nerminn.. 
ne--- çamaşır asıyorumm.. 
ah--- irem arıyor.. 
ne--- geldimm.. 
ir--- baba ,annem arayıp ..vahide hanıma... tuna, hasta mı demiş.. nereden çıktı..bu..
ah--- saadet gece,görmüş ya.. sizi.. sabahın köründe
aradı..tunanın rengi sarıydı ,demiş annene.. 
ir--- allah alllahhh.. gözü bozulmuş onun..ne sarısı ya.. adam esmer .. 
ah--- hah hah hah.. hiç güleceğim, yoktu irem... gelde ,kahvaltı hazırlayayım sana...
ir--- sağol, çok isterdim.. hem yedim, hem de misafirlerim gelecek.. vahide hanım da ,yok bugün..
çıkamam yani bürodan.. 
ah--- akşama gelin ,öyleyse.. sarma,dolma ..güveç.. taş kadayıfı var... 
ir--- valla mı..bakalım ,söz vermeyim yine de..
ah--- tamam.. annen istiyor.. hoşçakal yavrum.. 
ir--- sağol babamm.. öptüm seni.. 
ne--- iremmm.. 
ir--- efendimm.. saadetin sözüne ,ne inanıyorsun sen.. kocacığım ,turp gibi maşşallah.. 
allah nazardan saklasın ... hastalık da ,nereden çıktı ... 
enişteme baksın o.. adam uçacak, neredeyse.. zayıflıktan... 
ne--- hah hah hah... aman öyle olsun.. abartır bilirim ama rengi sapsarıydı diyince,merak ettim..
evi de ,aramak istemedim.. büroyu aradım, bende.. 
ir--- çok şükür ,birşeyimiz yok.. teyzem kaşınıyor galiba.. 
gece sustum da.. bir laf daha duyarsam.. susmam.. bizden uzak olsun.. tek istediğim o... 
ne--- hııı.. ama yarın sana gelmek istiyorduk.. 
ir--- duk? kimle .. 
ne--- evine hiç gelmediler,.. çok ayıp oldu... erteliyorum devamlı.. saadet,sevim.. 
neşe,kayın validesi.. biz.. neşenin kırkı çıkmış,sen hala gitmemişsin,irem.. 
o sana geliyor düşünsene.. 
ir--- anne,haklısın.. buyurun ,gelin de.. ne olur ,halan deme.. 
ne---malesef o nu da,çağıracağım ama merak etme.. öyle konuşamaz ,bir daha.. 
baban ağzının, payını vermiş..neşenin kayın validesi .. var kii.. halan melek kalır,yanında... 
ir--- melek ha.. ufff uf.. çeyiz göster dersin, şimdi sen..  ayol ben, iki yıllık evliyim.. o kadar da ,işim var ki.. 
ne---hah hah hah.. olabilir de.. ilk gelen bakar kızım.. adettir.. ne yapalım.. göstereceksin..
iki yıllık evlisin de.. ben dahil,evine kim gelebildi ki..okuyordun,duvak mevlidi bile yapamadık.. 
ben neclayı sabahtan ,gönderirim..
ir--- ya anne ,böyle münasebetsiz ..bir zaman olamaz.. zuhal nasıl gelecek.. ayağı sarılıydı.. 
ne--- gelir gelir..  pastasını ,ben yaparım dedi.. bende ,sarımsaklı köfte yapacağım.. 
ir--- korkulur sizden..gece birşey demedi bana.. 
ne---  sabah ki.. mevzu bu.. şimdi arayıp, tamam diyeceğim.. gelecektim yanına, konuştuk..
artık gelmem.. hadi görüşürüz.. 
ir--- tamam annem.. zuhali aradığında.. istemediğimi.. pastamı kendim yapacağımı söyle.. 
ayakta durmasın o.. 
ne--- olur.. 
ir--- öptüm anne.. iyi günler.. 
kapatıp.. bir sigara yaktım.. aklımdan da.. ne yapsam diye geçiriyorum... 
derya girdi içeri.. 
de--- irem hanım.. cengiz bey geldi.. 
ir--- tamam.. al içeri.. deryaa.. gel ,para çekmen lazım bankadan..
de--- nasıl çekeceğim ki.. bana vermezler, yetkim yok.. 

Hiç yorum yok: