Translate

5 Mart 2012 Pazartesi

747.bölüm..


kalkıp, çay bardaklarını aldım.. mutfağa götürdüm..
teyzem meyveleri yıkamış.. kuruluyor.. 
 
ir--- teyzem.. biz gideceğiz.. n'olur otur deme,hala bekliyor.. 
se--- olur mu,kızım.. tuna ya,ayıp olur.. 
 
çay suyu kaynarken, konuşuyoruz.. 
 
ir---  tuna yabancı değil.. ben ,saadet teyzemle kavga etmeden gidelim biz.. 
sinirime dokunuyor..dedikleri.. 
kendi hülyayı Antebe göndermedi sanki, şimdi zuhali diline dolamış.. 
 çok kötü bozacaktım da... eniştemle tuna var diye,sustum..
 
se--- yapma kızım,olan oldu.. ikisi de evlenip,ele karıştılar.. lafı uzatmak gereksiz..
ne desen boş, bundan sonra.. o teyzen,büyüğün.. sana yakışmaz..laf söylemek.. 
 
ir--- siz evliya mısınız bilmem.. bu nasıl sabır etmektir,anlamıyorum.. 
 
se---  etmezsen de, yürütemezsin ki.. 
bak,ne düşüncesiz annem var..
bizlerde kaldığı halde.. 
kocamın babası vefat etmiş.. ne buraya, ne oraya gelmedi.. osmana karşı ,beni mahçup etti.. 
eniştenin,sesinin çıkmamasının nedeni.. onun ailesine olan ,anlayışım özverim... 
anlıyormusun beni.. ..saygını kaybedersen.. sabır da,edemezsin.. olmaz..yavrum..
vermeden ,alınmıyor ..
 
doldurdum çayları...
ir--- neyse çayları vereyim ben.. .. saadete saygı duymuyorum,sabır
edemem... 
se--- hii,irem sakın ha.. 
ir--- (güldüm..) tamam beni zorlamazsa.. birşey demem.. sende gel de, kalkalım biz.
 
beraber çıktık mutfaktan.. 
çayları verdim.. 
tuna içmem demişti zaten.. 
ir--- lütfen rahatsız olmayın.. oturmak isterdik ama tunanın halası bekliyor bizi.. 
kalktılar yine de, vedalaştık.. 
 
****
 
indik aşağıya.. 
osman eniştem.. bizi yolcu etti.. "ayaklarınıza sağlık, yine gelin, selam söyleyin "diyerek...
 
tuna arabaya oturunca.. 
ir--- enişte, hani,köydee.... 
os--- (gülümseyerek) harçlık mı ,istiyorsun yine... 
 
sarıldım boynuna.. öptüm yanaklarını... 
ir--- sen bir tanesin,eniştemm... 
os--- sende öylesin, yavrumm.... üzmeyin birbirinizi.. allaha emanet olun.. . yuvanız şen olsun
ir---- hoşçakal.. enişte.. allah başka acı göstermesin... evlatlarınızın,gününü görün sizde.. 
os--- amin kızım... 
 
arabaya binip.. el salladım.. hareket etti tuna... 
 
*****
 
halanın evinin oraya geldiğimizde ,ışıklar olmayınca.. 
"yatmışlar ,geç kaldık..arabayı alıp.. gidelim. rahatsız etmeyelim "dedim ben... 
 
tu--- söylemedim dimi,sana.. firuze hanıma gidip,geleceğim diyordu ama.. 
ben arabadan arayayım.. sonra gideriz.. 
ir--- tamam.. 
 
moturu kapatmadı, kalorifer çalışıyor diye.. inip,diğer arabaya gitti.. görüyorum bende...oturdu
arıyor... 
kapatınca..  yanıma geldi... camı açtım, konuşuyoruz.. 
 
tu--- özlemişler,buraya gelin diyor.. .terzi provası, uzun sürmüş de.. gelememiş.. . 
ir---  e ,gidelim.. nasılsa kimlik ve fotoğraf ta almam gerekiyordu... 
 
tu--- onu ,öyle yapmayalım irem.. halam alsın.. şimdi ,ne gerek vardı laflarına hiç girmeyelim..
hoşlanmıyorum biliyorsun.. ve çok oturmayalım.. yatmak istiyorum.. 
 
ir--- evimize gidelim diyeceğim ama bozulur .. halan.. 
tu--- evet .. hadi.. gönlü olsun.. kırmayalım..
 
arka arkaya.. hareket edip, firuze hanımın evine  gittik... 
 
zili çaldığımızda..elini tuttum.. 
mırıldanarak..
ir--- seen.. yatmak istiyorum dedin, dimi.. 
tu--- eveet.. 
 
 kaşlarımı çatınca...
 tu--- ay alındın mıı.. beraber canım.. 
ir--- ben anlamam.. alındım işte.. 
tu--- ikna ederim seni.. aşkımm..
 
kapı açılıp.. yasini uykulu uykulu.. bize bakarken görünce.. 
tu---ir--- hah hah hah... 
ya--- buyrun.. hoşgeldiniz.. of başımm.. 
 
içeri girdik... ayakkabıları çıkarıyoruz.. 
tu--- seni uyuttular mı yasin.. 

Hiç yorum yok: