Translate

5 Mart 2012 Pazartesi

740.bölüm..


Adanaya dönerken.. sessizdim.. 
 
çiftliğe yaklaşınca..
tu-- iremm.. henüz,emekli olmuyorum canım.. endişelenme.. 
ir--- hah hah hah.. ay tunaa.. nereden geldi aklına.. 
 
tu---(gülümseyerek) ne bileyim,alışık değilim..sessizliğine.. onu düşünüyorsun ,sandım..
ir--- yok,canım..  
 
çiftlik yoluna döndü.. 
görebildiğim kadarıyla..  
sıra sıra ..odaların duvarları,örülmeye başlanmış.....
 uzun tahtalar.. tuğla,biriketler
yığılmış.. 
çimento torbaları üst üste konulmuş.. ne çabuk ilerlemiş hayret.. 
 
ir--- marufa yaptırsaydın ya,bunları.. 
tu--- anlaşmamızda bunlar yoktu.. hem ,sezonluk yaşanabilir ..odalar yapılıyor.. 
çok ince inşaat değil ,yani.. marufa elini versen,kolunu kurtaramıyorsun..
 illa toprak ver de,inşaat yapayım demeye başlardı yine.. hem artık o Adanaya ,biraz zor gelir.
 
ir--- haklısın,gelse de görünmez.. hele evine, hiç gelmez herhalde.. 
tu-- ir--- hah hah hah...  
 
evin önüne, geldiğimizde , köpekler yanımıza koştular... 
 
tuna başlarını okşarken.. 
tu--- irem gir sen.. üşüme..hüseyine bakayım ,geliyorum.. 
ir--- (gülerek)tamam..
 
mutfakta portakal sıktım ,acele acele... iki koca bardağa doldurup...  çıktım merdivenleri.. 
 
yatak odasında ,elimdekileri komodinin üstüne bırakıp.. 
saçlarıma bone taktım..hiç kurutamayacağım şimdi..  
duşumu alıp,geceliğimi giydikten sonra.. portakal suyunu içip,yattım... uyumuşum anında... 
 
*********
sabah,aşağı kapının kapandığını duyunca.. uyandım.. tuna yok yanımda... 
saat 6 daha.. kalkıp.. giyindim.. saçlarımla uğraştım biraz.. 
 
yatağımızı düzeltip,indim aşağıya.. kahvaltı hazır masada.. 
 tuna da giyinmiş..,mutfakta.. omlet yapıyor..
 
 yanına gidip.. sarıldım arkasından.. 
ir--- günaydın.. hamarat aşkım.. 
tu--- sana da..uykucu..   uyandırmaya gelecektim,şimdi.. 
ir--- gece portakal suyunu içtin mi..
tu--- sağol,içtim... 
 
oturup kahvaltımızı yaptık.. 
ir--- eline sağlık..çok güzel olmuş..
tu--- afiyet olsun.. hazırsan.. gidelim.. ben götüreceğim seni.. naili başka yere gönderdim.. 
ir--- hazırım da.. otobüsle de gidebilirim... 
tu--- gidersin de... götürebilecekken, ben gönderirmiyim ..
 
kalktı..elimi tutup.. beni de kaldırdı...
 yanağımı okşayarak.. 
tu--- bu güzelliğe, sadece ben bakmalıyım..
güldüm.. 
ir--- öğlen kaçta geleyim,ağam.. 
tu--- hah hah hah.. 
 
****
 
arabayı.. büronun önünde durdurdu.. 
tu--- iyi günler.. dikkatli ol.. 
ir--- sağol, sende.. tunam.. öğlen gelmeyeceğim ha.. bekleme yani.. 
tu--- (gülerek..) kandırdın beni.. dimi..
 
ir--- hımm.. sevim teyzeme ,uğramak istiyorum.. birde halana gideceğim.. 
gelebilirsen,sen gel oraya.. 
tu--- gelemem.. irem.. işim var.. akşam uğrarım.. halama.. 
benzin almayı unutma sakın.. 
 
ir--- (güldüm) peki de.. hani para nerede.. vermiyorsun ki.. pintii.. 
tu--- hah hah hah... 
 
ir---( elini tuttum...)  yüzün, hep gülsün aşkım.. 
tu--- aminnn.. seninde.. git hadi.. 
 
 büroya çıkıp.. mutfak penceresinden.. el salladım da.. öyle gitti.. 
 
vahide hanım,derya ..songül...de.. mutfaktalardı.. gördüler tabi.. 
va--- çay içermisiniz.. 
ir--- içerim.. vahide hanım... günaydın.. tuna bekliyordu da.. merhaba bile diyemedim.. pardon.. 
 
de--- demeseniz de,olur irem hanım... sözlere gerek yok.. görüyoruz.. allah bozmasın.
ir--- amiinn.. darısı tüm bekarlarımızın ,başına olsun... 
 
hepsi bekar ya.. birbirlerine bakıp güldüler... 
sohbet ederek... çayımızı sigaramızı içtik... 
işlerden konuştuk biraz.. 
sonra.. herkes odasına çekildi... 
ben çiçeğe .. birkaç sayfa soru hazırlayıp.. zımbaladım.. unutmayım diye.. 
bilgisayarın altına sıkıştırdım... 
 
nedim bey aradı.. saat ikide, buluşuyoruz dedi.. 
 
dosyalara gömülmüştüm ki... yasin geldi.. 
 
ir--- hoşgeldin yasin.. nereden böyle.. 
ya--- hoşbuldum.. burada işim vardı da.. bir konuda ,akıl danışacaktım.. sana..
ir--- tabi buyur.. ne içersin.. 
ya--- içmeyim,irem.. acelem var.. 
 
oturduk.. 
ir---  annen iyi değil mi.. 
ya--- iyi iyi.. heyecanla koşuşturuyor .. 
ir---- allah kavuştursun.. figenden ne haber.. 
ya---sağol,iyiydi.. ertuna nasıl..
ir----  iyi,okulla uğraşıyor o da.. sen ne soracaktın,bana..
 
ya--- muazzez hanım, annemi evden çıkma konusunda.. ikna etmiş.. 
hem anneme, hem kendine.. karşılıklı daire düşünüyorlarmış.. kendisi alacakmış hemde.. 
şimdiye kadar ,hep destekti bize.. ben almak,istiyorum..
 bu civarlarda.. evler kaç lira,tanıdıkların varmış biliyormuşsun sen.. ertuna söylemişti.. 
kimi tavsiye edersin..
 
ir--- çok ince düşünmüşsün,yasin.. ama hem evleneceksin.. hemde ,sürprizimizi bozuyorsun..
olmaz ki.. evleri biz alıyoruz.. . sen mobilyalarını, temin et.. tamam mı.. 
 
ya--- ne diyorsun,irem.. ne zaman duydun.. daha, iki günlük konu bu.. 
ir--- olabilir, çok önceden düşünmüştük.. biz.. 
ya--- kabul edemem ,irem.. 
 
ir--- (kaşlarımı çattım.. ) sen ne diyorsun,yasin.. evi ,sana değil.. annene alıyoruz.. ben gelin,
tuna da ,abi değil mi.. 
ya--- e ,öyle de... 
 
ir--- o zaman..neyi kabul edemiyor muşsun.. 
(gülerek)
ben, sinirli bir gelinim haberin olsun..
 
güldü o da.. 
 
telefon çalıyor da ...bakmadım..
ya--- çok şaşırdım.. ne diyeceğimi bilmiyorum... 
ir--- birşey deme.. (telefon ısrarla çalınca.. açtım..) buyrun.. 
 
tu--- niye açmıyorsun.. 
ir--- yasinle konuşuyorduk da.. ondan.. 
tu--- hıı.. iyi mi.. 
ir--- evet.. 
ya---  ben kalkayım...ertuna herhalde,selam söyle ,irem..
sen rahatsız olma..  hoşçakal...
ir--- olur mu yasin.. tuna kapatta ,ben arayayım seni.. 
tu--- bekliyorum... 
 
yasini yolcu edip..  aradım tunayı... 
ir--- sabırsız merhaba.. 
tu--- sabırsız mı.. ya sana ,ne demeli.. gitti mi ,yasin.. 
ir--- gitti.. 
tu--- niye gelmiş.. sorun yok dimi.. 
ir--- yok yok.. (anlattım konuştuklarımızı )
 
tu--- hemde ,iki tane alacakmış ha.. iyi yapmışsın.. patron sensin,al.. 
ir---( güldüm.. ) tamam, büyük patron.. alırım.. sen ne yapıyorsun... 
 
tu--- kantine inmiştim.. goncamı,arayım bari dedim.. 
ir--- hııhh.. bende inandım.. 
tu---ben.. çookk ,  özledim seni.. 
 
ir--- iyi alıştın, sen haa.. özledim diyince.. dayanamadığımı ,biliyorsun tabi.. 
tu--- hah hah hah.. 
 
ir--- gülmee.. ben de seni özledim ama sende..işim var ,demedin mi .. sevgililerin.. kaçamak ,yapması gibi... her öğlen ,çiftliğe nasıl geleyim ben.. 
 
tu--- iyi gelme.. seni de.. özlemedim.. nedim bey aradı mı.. 
ir--- aradı.. saat üç de.. buluşacağız... 
tu--- peki, hoşçakal.. 
aa,kapattı ... 
 
bende ,kapatıp.. o sinirle mutfağa gittim.. kendime çay doldurdum.. .. balkon kapısını aralayıp,yaslandım 
dışarı bakarak...  içiyorum.. 
saatta 10 falan.. 
içimden de söyleniyorum... tunaya.. 
 
kaldırıma yaklaşıp,duran aracı görünce.. gülümsedim.. 
tuna inip.. seslendi.. 
tu--- eve gelebilirsin ,değil mi.. 
ir---- hah hah hah... 
 

Hiç yorum yok: