Translate

5 Mart 2012 Pazartesi

732.bölüm..


uzandım hemen... üstümü örtüp.. yanıma ,yattı o da... kolunu başımın altına koyarken..
 
tu--- bir saatimiz var.. sonra gitmeliyiz..  mahsur kalmayı hiç istemem.. 
doğrusu.. onun için uyuma.. 
ir--- ama ama.. 
tu--- şişş.. itiraz etme..
 
***
 
yine de ben biraz dalmışım... tuna yanımdan kalkıp.. ateşe tekrar odun atmış.. beni uyandırmadan
çantaları da yerleştirmiş.. 
tüfekleri hazırlamış.... 
 
yanağımı öpünce ,açtım gözlerimi..
tu--- hadi uykucu.. gitme zamanı.. biraz atış talimi de,yapalım.. 
ir--- hareketli bir şeyi hedef ,yapmayacaksan olur.. 
gülümseyerek... başını salladı...
 
keçeleri,uyku tulumlarını.. yuvarlayıp..bağladık.. 
tu--- bunlar kalacak, irem.. fazlalıkları da, bıraktım.. adettir bu.. belki birisine gerekir... 
ir--- oh valla.. ne güzelmiş adetiniz.. 
tu--- öyle .. odun toplamadık, farkındaysan..
 
ateşi söndürüp.. çıktık mağaradan.. aman allahım ,bu ne soğuk.. 
kapattık montları.. tüfekler ve hafiflemiş çantaları, sırtımıza takıp.. 
geldiğimiz taraftan değilde.. başka bir yerden inmeye başladık..
buradan.. 
mesafe kısaymış ..daha az kayalık ama kar çok fazla... 
gömülüyoruz ikimizde... 
 
 
tavşanlar,sincaplar zıplıyor.. görüyoruz bizde.. kuş sesleri de ,muhteşem... 
ağaçların arasından geçiyoruz.. 
durdurup.. elini dudaklarına götürdü.. bana ,bir yeri işaret ediyor.. dikkatle baktım o tarafa... 
hiiii... bir ceylann.. ne kadar güzel yarabbim.. bir ses duydu herhalde.. anında yokoldu.. 
göremedim bile ,nereye gittiğini.. 
elimi tuttu yine..yürüyoruz... 
 
ir--- ay tunaa.. ne kadar güzeldi o.. 
tu--- daha ne güzellikler var.. bir bilsen.. karın üstünde, izler var bak.. onlarda kurt ayak  izi..
az önce geçmiş... 
 muhtemelen ceylanın peşindedir... 
ir--- ayyy... ateş edelim havaya.. ceylan saklansın... 
tu---(gülerek ) doğanın kanunu bu..
 
ir--- kurtlar,bize saldırmazlar dimi.. 
tu--- tüfeği boşuna mı..aldık.... canım...
ir--- çabuk yürü ,çabuk... kurda kuşa ,yem olmayalım... 
tu--- hah hah hah.. 
 
ir--- tuna ,dondum zaten.. gülme lütfen..bir daha ,kimse getiremez beni buralara.. 
tu--- sen kar seviyordun ,hani.. bak gördüğün ,her yer beyaz.. en temiz,el değmemiş kar burada..
ir--- aman kalsın.. hevesim geçti.. can derdine düşmüşüz,kar mı görüyorum ben.. 
 
nefes nefese kaldım.. ama koşturuyorum,tabi olabildiğince... gücüm tükenmek üzere... 
 uzaklaşalım diye... söyleyemiyorum..bile..  
 
tu--- iki dakika dinlenelim.. irem.. dur.. 
 
çantayı çıkarıp,kendimi karların üstüne bırakıverdim... tuna da yorulmuş.. boş çantamın,üstüne oturdu.. 
tu-- yanıma  gell.. 
 
dediğini yaptım..sarıldı bana.. nefesim düzene girince.. doğruldum biraz.. 
. manzara sahiden olağanüstü.. 
tekir yaylası ,ayaklarımızın altında sanki.. bembeyaz ,bir örtünün arasından..
 çeşitli renkler görülüyor... 
yaklaşmışız epeyce.. başımı çevirip, indiğimiz yere baktım.. biz o kadar yükseğe mi ,çıktık yani..
 
 
 
birkaç dakika dürbünle etrafa baktıktan sonra.. üstümüzü çırpıp..
el ele.. tekrar yürümeye başladık... 
 
arabanın yanına, nasıl geldiğimizi bile anlamadım.. 
tu--- tüfekleri kullanalım mı ,artık...
ir--- olur.. 
 

Hiç yorum yok: