Translate

18 Mart 2012 Pazar

973.bölüm..

ir-- sağol,bende yeni duydum.. eren abimler de gelmişler..

ah-- haberimiz var.. öğlen gibi,uğradılar gönülle beraber.. akşam kız istenecekmiş..
siz de buyrun dedi,eren.. zaten kalabalık olunacakmış.. ela da,kabul etmiş biz yarın gelelim..hayırlı olsun dedim.. sağolsun,sayıp çağırdı..
bir saat önce de tuğrul geldi,şaşkın telaşlı.. ahmet  bey,kusuruma bakmayın
gizli nikah hazırlığı zormuş.. büyüğümüz olarak gelirseniz mutlu olurum dedi..
hiç kusur değil,halan abin var.. zaten,kızı razı etmişsin..
 istemene bile gerek  kalmamış ki dedim.. kırmadan gönderdim onu da..

ir-- formalite işte..ama kızların ailelerini ve sizi çağırmaları hoşuma
gitti.. abim bu sefer,sağlam adımlar atıyor.. iyi olur,inşallah..

ner-- inşallah,çay içer misin..
ir-- yok anne.. sıcak zaten.. içecek olsam ben alırım,ne soruyorsun misafirmişim gibi..

-- ee,yuvadan uçunca öyle misafir olunur.. saadet hayali,sevim zuhali
çokk arayacak.. ikisi de kara kara düşünüyor..

ir-- haklısın da,anneanne..  saadet teyzem,
evlensin diye telaştaydı.. bir ay içinde düğüne tamam dediyse..
artık düşünecek birşeyi kalmamış demektir.. beyhan gibi malı mülkü de varsa..
havada kapmıştır..

--- ben bilmem,anası babası var.. yazgıları güzel olsun..
ir-- amin,hadi bana müsade.. kuaföre gideceğim,sonra radyoya.. daha sonra Mersine..

öptüm onları..
ah-- ben götüreyim seni..

ir-- kuaför iki adımlık yerde,baba.. ne götürmesi.. yürürüm.. biraz hareket edeyim..
ah-- anahtarı al,sen git.. radyo binası,çarşıda..ne diye taksiye para vereceksin..

ir-- kafam dalgın,taksiyle gitmek en iyisi..
ner-- tamam de,ahmet.. bırak kızı..
ah-- ne dedim ki..

ertanı da öpüp.. çıktım bahçeden.. el sallarken.. ergün abimin arabası döndü sokağa..
ir-- ergün abim geliyor.. hoşçakalın..
ah-- güle güle,dikkatli git..

abimin arabası durdu evin önünde.. indi..bahçe kapısından sesleniyor..
er-- merhaba enişte,teyze..bacı..
 sıdıkacığım.. cuma'n mübarek olsun.. biraz geç kaldım ama idare et artık..

--- nenen kurban olsun,verene.. hele gel.. boncuk gözlüm..
ir-- ohooo.. çağırmaya bak..  abii, kıskandımm..
er-- kıskanma bacı.. ( kapıyı açıp,girdi.. anneannemi,annemi öptü.. babamla tokalaştı.. )

ner-- ergünüm, ateş almaya mı geldin.. otursana kuzum..
ah-- teyzen,sana kek de verir.. bana vermiyor..ergün..
güldük..

er-- sağolun ama çok acelem var.. sonra gelirim,tamam mı..
-- canın sağolsun,oğlumm.. işin rast gelsin..
ner-- ne işin var.. bu acelen ne..

ir-- annee, sormasana canım.. bekar adam.. acele ettiren birisi vardır belki..

er--  çok konuşan bacı,gel seni de bırakayım.. yürüme..
ir-- peki abim,nazlanmayım bari...

bindik arabaya.. dıt diye korna çalıp.. hareket etti..
er-- nereye gidiyorsun..
ir-- kuaföre..
er-- ........

sokaktan ana yola çıkınca.. sağa yanaşıp.. torpido gözünden kağıt kalem
aldı.. bana da eliyle sus diye işaret ederek.. birşeyler yazdı..
uzattı bana..

"" ben bürondan geliyorum,kamerayı taktım..
burhanın yeri için ,gerekenleri de yarın getireceğim...
masanın altına da, o sinyal karıştırıcıyı yerleştirdim..kontrol etmek için açtım.. daha dün temizlemiştik ya ,dinleme cihazlarını..
yine konulmuş..ben anlamadım bu işi.. kim geldi,bir düşün bakalım..birşey mi getirildi..
 çok güçlü bir cihaz ,hemde yerini bulamadım..
 geziyor gibi, sinyal artıp eksiliyordu..  ""

dudaklarımı kemirerek
kalemi alıp yazdım..
"" abim,sağol da..biz niye böyle yazışıyoruz..dinleme cihazı diyerek,bahsettin mi.. vahide hanıma.. ""

okuttum.. gülerek,başını salladı iki yana..

"" sen şu anda tehlikelisin.. eğer dayım seni dinlemeyi kafasına koymuşsa..
ruhun duymaz.. üstünde, çantanda.. tokanda bile olabilir.. tedbir iyidir..""

elimle bir dakika diye işaret ederek..
çantamdan,kolye ile kravat iğnesini çıkarıp verdim..
hemen aletle kontrol etti.. bizi sağır edecek kadar ses çıkıyor..
kapatıp.. yazdı..

"" bunlar,harika bir işçilikle yapılmış.. dinleme cihazını çıkarmak mümkün değil..
kurtulman için.. ya kırıp,atman lazım.. ya da.. hedef şaşırtmak için..
ilgisiz bir yere koy.. dinlesin dursunlar..
 kim verdiyse.. köstebeğin de.. odur.. uyanık ol..""

başımı sallayıp,öpücük attım..
abim,beni kuaförün önünde indirip .. gitti..

kolye ve iğne..kutuları elimde, çevreme bakıyorum.. içimden de..
bu kadarı da fazla,erol bey.. diyerek dayıma söyleniyorum..

karpuzcu var,biraz ileride..
Diyarbakır plakalı birkamyon yanaştı.. brandanın altında karpuzlar
görünüyor.. aklıma gelen fikirle.. yanlarına gittim.. adamların..
 yeni geldikleri her hallerinden belli..
su içiyor hepsi.. yanmışlar..

ir-- kolay gelsin.. karpuzların sahibi kim..
-- benim ..

Hiç yorum yok: