Translate

3 Mart 2012 Cumartesi

717.bölüm..


tuna kahvesini bitirir bitirmez.. figeni istedi.. 
babası da.. hayırlısı olsun diyerek verdi.. 
el öptü.. figenle yasin.. çikolata ikram ettiler.. 
 
firuze hanım ,annesi..ve halanın gözleri dolu dolu... bakışları içime işledi.. babası ağlıyor zaten..
tebrik ettik... bizlerde...  duygusal ,bir andı yani.. 
 
yasin ,figenin parmağına..  yüzüğü taktı..birbirlerini kutladılar... 
biraz oturduktan sonra..
figen kalkınca.. filcanları kaldırmasına yardım ettik... 
 
mutfakta.. çayları hazırlarken.. sigara içtik ,zuhalle... 
figen,getirdiğimiz tatlıdan  koydu.. pastaların yanına... 
 
ir--- figen.. ne zaman gidiyorsun.. 
fi--- pazar gecesi.. irem.. 
ir--- yarın da, nişan yaparız.. öyleyse.. 
fi-- zu-- ir-- hah hah hah.... 
 
fi--- hiç sorma ya.. nişanı geçtim.. yarın için, nikah kıyalım dediler.. 
iyi ki geldiniz de.. vazgeçtiler... 
 
zu--- niye yok dedin ki.. evlenip gitseydin.. çeyiz di,eşyaydı uğraşmazdın...
 zaten yine öyle olmayacak mı... 
 
fi--- haklısın da.. yasini tanımıyorum ki.. daha.. 
zu--- yeni mi,anladın.. 
fi--- evet ,yeni anladım...mesela yasin, hiç sabırlı değilmiş.. 
 
ir--- zu--- hah hah hah.. 
zu---  figenciğim.. söyletme beni..şimdi..
 
fi--- (dudaklarını ısırarak.. ) şeyy.. 
ir--- ne.. yasinde mi ,geliyor yoksa... 
 
figen başını sallayınca... bir kahkaha daha koptu.. 
ir--- ya figen.. evlensemiydiniz ki.. 
 
safiye hanımı ,görünce sustum.. 
sa--- kızlar..neşeniz bol olsun... 
"amin"dedik... 
sa--- yasin,ziya  ve..tuna.. abinlerle ,oturma odasına gittiler... çayları verin hadi... 
fi--- tamam anne.. 
 
sa--- yiğenim.. geldiğiniz  için.. sağolun.. abin de az önce
arayıp tebrik etti.. 
zu--- böyle günde gelinmez mi.. canım.. ne demek.. 
onlarda nişana geliriz dediler... 
 
sa---  inşallah yavrum.. ama diğerlerine çok canımız sıkıldı.. 
 
zu--- canım.. üzülme..kısmet bu.. dedemin cenazesinde..tesadüfen karşılaştılar.. 
planlı değildi ki... 
e gidecek kız... beklenecek ,durum olsa.. sizde ,beklerdiniz zaten... 
 
sa--- ama anlamıyorlar...  candan tebrik eden,
abimle,yengemdi sağolsunlar... 
 
çayları ,salona götürdü figen.. bende tabaklara ,çatal koydum... 
zuhal de..peçeteleri aldı... 
 
servisi yaptık, her iki tarafa da... 
oturma odası , pencereyi açtıkları halde... dumanaltı.. olmuş.. abiler baca gibiler..
biz oturmadık... biraz sonra da..onlar geldiler salona... 
 
sohbet koyulaşmış... hala ,tatlı tatlı konuşuyor.. ne gerekir,ne isterseniz yapalım gibilerinden... 
 
 
kadir bey ,figene dönüp..
ka--- kızım.. ne zaman geleceksin buraya.. 
fi--- mayıs ayının sonunda.. okul tatil oluyor..amca.. ama sınavlarımız var.. haziranın ortasında
gelebilirim... 
ka--- geldiğinde, konuşuruz öyleyse.. tamam mı yasin.. 
ya--- tamam.. 
ka--- haziran da...karsa gideceğiz,kısmetse.. 
dönüşümüzde..ne olacağına, karar verirsiniz.. 
 
ce--- zuhal,gülle aynı gün evlenecekmişsiniz.. duyunca çok şaşırdık... 
zu--- tesadüfen öyleymiş,enişte.. 
ce--- allah ,mutlu etsin yavrum.. ziyayı çok beğendim.. 
"amin "denildi.. 
 
figen çay servisi, yapıyor devamlı.. zuhalde yardım ediyor.. bende kalktım.. bir kaç tabak götürdüm..
mutfağa... 
zu---irem.. yasin,adanaya gidip..eğlenelim diyormuş ,figene.. 
ir--- ee.. gitsinlerr.. 
zu--- bence de.. ama amcası var ya.. figen çekinmiş..tunaya söylersen... 
ir--- söylersem.. yanlarında bulunmamız ,gerekmeyecek değil mi..
zu--- gerekmemesini umuyor  ve.. hiç arzu etmiyorum doğrusu.. ziya da,toplantıya gidecek..hazırlanacağım diyordu...
 
ir----  nereye.. 
zu--- boluya.. 
ir--- oo..uzakmış.. 
zu--- evet. kaç gündür, köyle Adana arasında ..mahvoldu... biraz,dinlensin istiyorum..  
dönünce de,Ankaraya gideceğiz.. iş çok.. 
ir--- kolay gelsin.. ne diyeyim.. 
zu--- amin.. 
 
safiye hala içeri girince...zuhal ona söyledi önce.. hala peki kızım.. dedi..
meyve hazırlıyorlardı.. ben de,içeri gittiğimde.. tunaya aktardım.. 
yasine baktı,başıyla olur dedi...
yasinin
gülümsemesini görmeliydiniz... 
 
figen firuze hanımla,ziya da amcayla konuşuyordu... hala pat diye.. cemil enişteye 
nerelisiniz diye soruverdi..herkes sustu dinliyor... 
 
mu-- cemil bey... siz nerelisiniz.. 
ce-- buralıyım..çok yer dolaştık da.. emekli olunca.. Osmaniyeye yerleştik.. 
akrabalarımın çoğu ,buradaydı zaten..
Adanaya da,yakın.. diye.. tercih ettik..
 
mu--- safiye hanımla,nasıl tanıştınız..mahsuru yoksa ,dinlemeyi isteriz... 
 

Hiç yorum yok: